NASA rozhodla, že Vesmírný dalekohled Jamese Webba nepřejmenuje. Jedna astronomka na protest rezignovala

Jak jsme vás již informovali, před několika měsíci vznikla petice požadující přejmenování Vesmírného dalekohledu Jamese Webba (JWST). Jedním z důvodů je skutečnost, že Webb – bývalý administrátor NASA – svého času figuroval v Lavender Scare, tedy kampani, během které americká vláda ze svých řad hromadně propouštěla homosexuály.

Minulý měsíc NASA bez dalších podrobností oznámila, že se touto záležitostí důkladně zabývala a nenalezla pro přejmenování žádný důvod.

Tento závěr se ovšem ani trochu nelíbí astronomce Lucianne Walkowicz. Ta se nyní na protest rozhodla odstoupit ze své funkce poradkyně jmenované kosmické agentury a vyšetřování označila za „falešné“.

„Z této volby je zřejmé, že jakékoli sliby transparentnosti a důkladnosti byly ve skutečnosti lži,“ napsala mj. ve svém otevřeném dopise.

Walkowicz  podle svých vlastních slov nikdy nebyla tak optimistická, aby si myslela, že NASA naslouchá kritice a následně jedná. Navzdory tomu prý však stále cítí, že stojí za to v tomto boji pokračovat. Proto vědeckou komunitu vyzvala, aby současné jméno teleskopu nepoužívala.

Pro úplnost dodejme, že výše zmíněnou petici podepsalo více než 1200 profesionálních i amatérských astronomů.

Diskuze (54) Další článek: Kalifornie je přísnější než EU. Zakazuje benzínové sekačky a zahradní techniku se spalovacím motorem