NASA se potýká s nedostatkem astronautů. Má jich třikrát méně než v roce 2000

NASA se potýká s nedostatkem astronautů. Plyne to ze zprávy, kterou nedávno zveřejnil její Úřad generálního inspektora.

Jmenovaná kosmická agentura v současné době disponuje pouze 44 astronauty. Pro srovnání: před 22 lety jich měla 150. Na nadcházející roky je přitom naplánovaná řada ambiciózních misí, které zahrnují například návrat člověka na Měsíc.

„Agentura nemusí mít k dispozici dostatečný počet dalších astronautů po případ neočekávaného snížení a přeřazení členů posádky nebo pozemní role, jako je zapojení do vývoje programu, personální obsazení vedoucích a styčných pozic v Astronaut Office či obsazení pozic tiskových mluvčích agentury“ uvádí mj. výše zmíněná zpráva.

„Ve světle rozšiřujících se možností vesmírných letů očekávaných pro mise Artemis může být sbor v budoucnu ohrožen nesprávným uspořádáním, což povede k rušivým reorganizacím posádky nebo zpoždění mise,“ pokračuje.

Hlavním důvodem tohoto neutěšeného stavu je skutečnost, že mezi roky 2004 a 2012 odešlo mnoho astronautů do důchodu. NASA však již pracuje na řešení: např. minulý měsíc představila 10 nových kandidátů na danou pozici. Ti v lednu zahájili speciální dvouletý výcvik.

Diskuze (10) Další článek: Historie výherních automatů: Od cinkajících krabiček k online hraní

Témata článku: Vesmír, NASA, Artemis, Lidé, Kosmická agentura, Nedostatek, Posádka, Mise, Astronaut, Vesmírný let, Tisková mluvčí, Obsazení

Vyrobte si elektřinu sami. S dobře vybranou fotovoltaikou vás nebude trápit zdražování, Rusko a vlastně ani vlastní stát

Zdražení se na nás valí ze všech stran a nejvíce se týká energií. Ať už je to plyn, pohonné hmoty, nebo elektřina. Z těchto tří můžete nejvíce zahýbat právě s elektřinou, a to investicí do fotovoltaické elektrárny. Podívejme se objektivním pohledem, pro koho je vhodná, a komu se naopak vůbec nevyplatí.

EnergetikaFotovoltaika