NASA se potýká s nedostatkem astronautů. Má jich třikrát méně než v roce 2000

NASA se potýká s nedostatkem astronautů. Plyne to ze zprávy, kterou nedávno zveřejnil její Úřad generálního inspektora.

Jmenovaná kosmická agentura v současné době disponuje pouze 44 astronauty. Pro srovnání: před 22 lety jich měla 150. Na nadcházející roky je přitom naplánovaná řada ambiciózních misí, které zahrnují například návrat člověka na Měsíc.

„Agentura nemusí mít k dispozici dostatečný počet dalších astronautů po případ neočekávaného snížení a přeřazení členů posádky nebo pozemní role, jako je zapojení do vývoje programu, personální obsazení vedoucích a styčných pozic v Astronaut Office či obsazení pozic tiskových mluvčích agentury“ uvádí mj. výše zmíněná zpráva.

„Ve světle rozšiřujících se možností vesmírných letů očekávaných pro mise Artemis může být sbor v budoucnu ohrožen nesprávným uspořádáním, což povede k rušivým reorganizacím posádky nebo zpoždění mise,“ pokračuje.

Hlavním důvodem tohoto neutěšeného stavu je skutečnost, že mezi roky 2004 a 2012 odešlo mnoho astronautů do důchodu. NASA však již pracuje na řešení: např. minulý měsíc představila 10 nových kandidátů na danou pozici. Ti v lednu zahájili speciální dvouletý výcvik.

Diskuze (10) Další článek: Historie výherních automatů: Od cinkajících krabiček k online hraní

Témata článku: Vesmír, NASA, Artemis, Lidé, Obsazení, Mise, Tisková mluvčí, Astronaut, Posádka, Nedostatek, Vesmírný let, Kosmická agentura

Druhotné softwarové licence. Kdo by nechtěl legální Windows za stovku…

Koupě originálního programového vybavení přímo od výrobce není jedinou možností, jak sehnat pro váš počítač legální software. Další možností je koupit licenci od toho, kdo ji už nepotřebuje nebo nevyužije. Můžete ušetřit nemalou částku, zároveň si však dávejte pozor na podvodníky.