NASA spolupracuje s Caterpillarem na vývoji těžebních strojů schopných pracovat na Měsíci

Světoznámá stavební společnost Caterpillar a NASA společně vyvíjejí těžební stroje, které by mohly pracovat na povrchu Měsíce.

Z dostupných informací plyne, že by se mělo jednat o dálkově ovládaná či plně autonomní zařízení. Ta by shromažďovala suroviny (skály, prach, vodu…) potřebné pro vybudování plánované lunární základny.

„Mezi tím, co NASA potřebuje k dosažení svých výzkumných cílů a technologiemi Caterpillaru, které se každý den používají na Zemi, existuje mnoho synergií,“ komentovala to mluvčí kosmické agentury Clare Skelly.

Hlavní cíl? Snížit rizika pro astronauty

Pokud by tyto stroje byly alespoň semiautonomní, mohly by vykonávat řadu činností, které by pro astronauty představovaly příliš velké riziko. Podle Denise Johnson z Caterpillaru jde o podobnou situaci, jako když potřebujete těžit v nějaké nebezpečné oblasti na naší planetě.

„Klienti zjišťují, že je obtížné v těchto vzdálených lokalitách operovat, dostat personál tam i zpět konzistentním způsobem,“ uvedla Johnson v rozhovoru pro CNBC.

„Aby to fungovalo z hlediska přidané hodnoty, aplikace technologie se stává nutností,“ dodala.

Diskuze (3) Další článek: Google nás chce špehovat a rozbíjet protesty, stěžují si zaměstnanci. Firma to popírá

Témata článku: Technologie, NASA, Těžba, Země, Měsíc, Stavby, Stroje, Stroj, Caterpillar, Vývoj, Těžební stroj, CNBC, Spol, Astronaut

Proto Tesly s Autopilotem bourají: řidiči se místo sledování vozovky kochají okolní krajinou!

** Odborníci z MIT se zaměřili na chování řidičů Tesel ** Zjistili, že se při zapnutém Autopilotovi nevěnují dění před sebou ** Vyzývají k lepšímu sledování pozornosti řidiče

TeslaAutonomní vůz
eFootball je obrovským propadákem, Konami vydalo oficiální omluvu

Nový fotbálek je sice zcela zdarma, to ale na kvalitách zrovna nepřidává.

eFootballKonami