NASA zaplatí startupu symbolický jeden dolar za měsíční prach

NASA zaplatí startupu symbolický jeden dolar za měsíční prach | Foto: Lunar Outpost

NASA uzavřela dohody se čtyřmi startupy, od nichž chce koupit měsíční prach shromážděný během jejich plánovaných misí. A jednomu z nich zaplatí pouhý dolar.

Konkrétně se jedná o coloradský startup Lunar Outpost. Zajímavé je, že ostatní společnosti by měly dostat nesrovnatelně víc peněz: dvě po 5000 dolarech a zbývající čtvrtá dokonce 15 000 dolarů.

Všechny tyto dohody nicméně mají tentýž symbolický účel: mají demonstrovat, že soukromé firmy mohou těžit měsíční zdroje… a že za ně od NASA obdrží finanční odměnu.

Důležitý precedens

Jinými slovy, jmenována kosmická agentura chce ukázat, že těžba a využívání takových zdrojů je povolena – minimálně v mezích omezení stanovených dokumentem Outer Space Treaty z roku 1978.

Podle činitele NASA Mike Golda je vytvoření podobného precedensu velmi důležité a to i z hlediska plánů na kolonizaci Marsu.

„Musíme se naučit vyrábět si vlastní vodu, vzduch a dokonce i palivo,“ řekl Gold agentuře AFP. „Život mimo Zemi umožní ambiciózní výzkumné aktivity, které povedou k úctu vzbuzující vědě a nebývalým objevům.

Diskuze (4) Další článek: Umělec si udělal srandu z hlouposti „chytrých“ asistentů. Na Spotify nahrál album s názvem „Ok Google Play Music“

Témata článku: Vesmír, Startupy, NASA, Země, Mars, Těžba, Peníze, Měsíc, AFP, Prach, Měsíční prach, Precedens, Start-up, Dolar

QR kódy jsou skvělý pomocník, ale i zlý pán. Tohle jsou nejčastější podvody, které vás mohou připravit o peníze

** Čtvercový grafický kód usnadňuje život už mnoho let ** S rostoucí oblibou a využitím přibývá i podvodů ** Nejčastěji jsou podvody zaměřeny na podstrčení falešného kódu

PodvodQR kódBezpečnost

Pitva Samsungu Galaxy Z Fold2. Vnitřnosti ohebného telefonu, to je technologický koncert

Skládací telefony jsou stále docela nové a drahé, takže se nepoštěstí narazit na kus k popravě každý den. Tento má zničený vnitřní displej, ale jinak je funkční. Tak se pojďme podívat, jak to Samsung uvnitř vyřešil.

Ohebný displejSamsungPitva