Návrat k plachetnicím: nákladní kontejnerovou loď Meltem bude pohánět síla větru

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 64

Názory k článku

23. 12. 2021 15:32

A brzy přijdou i galéry

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 12. 2021 00:30

to je smutne ked si niekto musi lecit komplexy este aj na plachetnici. pane boze naco si priviedol na svet toto sproste pokolenie? mal si radsej nechat prezit dinosaury

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 12. 2021 00:26

Nie je lepsie naistalovat na loď veterne mlyny (vrtule) ktore by vyrabali elektriku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 12. 2021 12:30

Kolik emisí by se ušetřilo, kdyby se kontejnery převážely na atomových ponorkách?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 12. 2021 09:57

Úžasne koľko "odborníkov" sa tu stretlo a hneď vedia zhodnotiť prínos vývoja tejto technológie
Len taká pripomienka Vám všeznalkom - pri objavovaní nových technológií sú vždy neúspešné a úspešne pokusy. Bez toho by sme nemali nič. To či tie plachetnice sa ukážu ako praktická použiteľná technológia ukáže až čas. Ale aspoň niečo skúšajú a objavujú. A to, že používajú "starú" technológiu je práveže zaujímavé. Aj napr. atomové elektrárne používajú starú technológiu - parnú turbínu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 12. 2021 23:29

Pamatuji si Alcyone (Cousteau). Asi jsem již pamětník.
https://en.wikipedia.org/wiki/Turbosail...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 12. 2021 22:05

Podle admiralty formula (https://www.wartsila.com/encyclopedia/term/admiral... ... ) je pomer energie potrebne k ujeti stejne vzdalenosti stejnou lodi plujici rychlosti 16 a 11 uzlu 2,116. Tj jen tim ze lod pojede 11 uzlovou rychlosti misto 16 uzlove se usetri 52,7% paliva, Pokud tato lod usetri jen 50%, znamena to ze ji ty plachty ve skutecnosti brzdi:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 12. 2021 21:48

Nikdo nikomu nebrani se strilet do vlastni nohy... Ale ten kdo se dobrovolne strili do vlastni nohy nemuze cekat, ze pak vyhraje zavod ve sprintu na 400m...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 12. 2021 12:36

Proč se nikdy nepíšou i nevýhody?
Jakože taková loď je nestandardní, pomalejší, méně spolehlivá, v CO2 efektivnější jen za určitých podmínek, vyžaduje specializovanou obsluhu a servis, tudíž přeprava bude dražší než u ekvivalentních lodí...
Přitom na tom není nic divného. Nová technologie nikdy není jen o pozitivech. Ale tady se to tak musí tvářit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
21. 12. 2021 10:33

Může to fungovat , ale bude otázka skutečné rychlosti a skutečné ceny.
Drahou pomalou přepravu opravdu firmy nepotřebují. A cena přepravy není jen o ceně paliva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 12. 2021 10:30

A co se vrátit ke dřevěným plachetnicím a nebo veslicím. Ty byly taky bezemisní a nebo se vůbec vrátit do středověku. Hlavně ve středověku bylo na světě mnohem míň lidí a více lesů - jestli třeba nebude nějaká spojitost v tom (čím míň lidí a více lesů, tím míň co2 v ovzduší) - nejspíš ne, hlavní problém je v tom, že je postaveno málo lapačů co2, takže je potřeba pokácet lesy, které zabírají místo a v uvolněném prostoru postavit lapače.
Co je to vůbec to bezemisní? Každý člověk nebo jiný dýchající tvor vypouští z plic co2, takže aby bylo něco bezemisního, nesmělo by to být ovládáno nebo obydleno člověkem či jiným biologickým tvorem a nebo by každý tvor měl nosit náhubek a vydechovaný vzduch filtrovat. Konečně bysme pak měli dobu bezemisní, nebo aspoň Evropu, ostatní se na ty ... vykašlou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 12. 2021 09:11

Takze chapu spravne, ze na pokryti aktualni dopravy budou potreba 3-4 plachetnice oproti jedne normalni lodi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 12. 2021 07:42

Takže když bude dobře foukat, tak tady budou balíčky z číny už za týden a když bude bezvětří, tak budeme čekat čtvrt roku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 12. 2021 07:17

To je blbost. Ty plachticky na fotkach jako mely nejakej efekt? Nebo to cely tahnul zase nejakej motor schovanej uvnitr a plachticky jsou akorat sarada pro investory?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (15)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 12. 2021 06:43

“ Dle výrobce je jednou z výzev navrhnout pevnou plachtu, kterou bude možné stáhnout tak, aby se během nepříznivého počasí dala složit do kompaktnějšího tvaru.”
To nejen dle výrobce, vzhledem k tomu, jak nestažené plachty dokázaly zlomit nejeden stěžeň v minulosti…
Jinak modernímu plachtění fandím, je škoda nevyužít vítr, který je na některých trasách prakticky všudypřítomný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 12. 2021 23:33

Neuvěřitelné jak se nadužívá to slovo "bezemisní".......bezemisní plavba Grety katamaranem na klimatickou konferenci
...bezemisní elektromobily
...bezemisní lodě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Jak surfovat anonymně

Test přenosných projektorů

Kompletní srovnání DDR4 a DDR5

Jak vyčistit počítač od špíny a prachu