Ne, Tesla opravdu nesvolává dva miliony vozů do servisů. Prostě jim bezdrátově pošle update | Ilustrace: AI DALL-E 3

Ilustrace: AI DALL-E 3

Ne, Tesla opravdu nesvolává dva miliony vozů do servisů. Prostě jim bezdrátově pošle update

Řada českých médií v posledních dvou dnech informuje o tom, že dva milióny vozů značky Tesla musí do servisu. Problém je, že to není pravda.

Celá záležitost patrně vznikla přebíráním zprávy ze zahraničí (zde např. Reuters) a neznalostí tématu. Výraz recall se v automobilové branži překládá jako svolávací akce a za poslední dekády to opravdu znamenalo, že se dotčená auta musí dostavit do servisu, kde technik vyřeší problém fyzickým zásahem.

Aktuální problém u Tesly se týká Autopilota. Podle amerického Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) tento asistenční systém dostatečně nezabraňuje nesprávnému způsobu použití. V praxi to znamená, že Tesly dostatečně nekontrolují chování řidiče – někteří tak jezdili opilí, nebo dokonce vůbec neseděli na sedadle řidiče. Úřad začal vyšetřovat před dvěma lety po sérii nehod, při kterých byl Autopilot aktivní. „Svolávací akce“ se týká drtivé většiny modelů S, 3, X a Y, které byly prodány v USA a Kanadě od vypuštění Autopilota v roce 2015, celkem jde už zmíněné dva milióny aut.

Dotčené vozy však nemusí fyzicky do servisu, automobilka jim pošle softwarovou aktualizaci. Po internetu, vzduchem, bezdrátově, OTA (over-the-air). Přes noc se stáhne, ráno jen řidič potvrdí instalaci.

Určitě si přečtěte

Články odjinud