Mars | Čína

Nebeské otázky: Čínská mise na Mars odstartuje „v nadcházejících měsících“

China National Space Administration (CNSA) oznámila, že její mise na Mars odstartuje „v nadcházejících měsících“. Připomeňme, že původně byla naplánovaná na červenec.

Kromě toho bylo odhaleno i jméno mise: „Tianwen 1“, což v hrubém překladu znamená „Nebeské otázky“.

Podle státní zpravodajské agentury Sin-chua tento název pochází z poezie napsané před více než 2000 lety, jejíž autor zpochybňoval některé mytologické příběhy tehdejší doby – zejména ty, které se týkaly Země, vesmíru a různých přírodních jevů.

V rámci dotyčné mise k rudé planetě vyrazí orbiter, lander a pochopitelně i rover, který by měl prozkoumat její povrch. Všechna tři zařízení budou vybavena různými vědeckými přístroji.

Pokud vše dopadne dobře, Čína se po USA a Rusku stane historicky třetí zemí, jež úspěšně přistane na Marsu. Pandemie COVID-19 nicméně tvrdě zasáhla vesmírné agentury z celého světa a nelze vyloučit, že neočekávaným zpožděním bude muset čelit i CNSA.

Diskuze (3) Další článek: Šest nejlepších služeb a aplikací pro automatizaci online světa a chytré domácnosti