Nejchladnější Lego světa: Vědci zjistili, že plastové kostičky jsou vynikajícími tepelnými izolátory | Foto: Lancaster University

Fyzikové z britské Lancaster University umístili čtyři dílky stavebnice Lego a jednoho Lego panáčka do tzv. rozpouštěcího refrigerátoru a ochladili je na teplotu blížící se absolutní nule, což je -273,15 stupňů Celsia.

Během tohoto pozoruhodného experimentu vyšlo najevo, že barevné plastové cihličky jsou díky svému zvláštnímu tvaru i složení vynikajícími tepelnými izolátory a teoreticky by mohly najít uplatnění například při vývoji kvantových počítačů.

Rozpouštěcí refrigerátor, kterým výše jmenovaná univerzita disponuje, je nejúčinnějším zařízením svého druhu na světě. Podle dostupných informací dokáže dosáhnout teploty 1,6 milistupně nad absolutní nulou.

Na základě svých výsledků se tým domnívá, že LEGO kostičky – respektive jejich design a plast, z nějž jsou zhotoveny – by skutečně mohly nahradit některé pevné a mnohem dražší materiály, které se v současnosti používají k výrobě určitých vědeckých zařízení.

„Zjistili jsme, že upínací uspořádání mezi Lego kostkami způsobuje, že se struktury z Lega při kryogenních teplotách chovají jako extrémně dobrý tepelný izolátor,“ konstatoval hlavní badatel Dimitry Zmeev a dodal:

„To je velmi žádoucí u konstrukčních materiálů využívaných pro navrhování budoucích vědeckých zařízení, jako jsou rozpouštěcí refrigátory.“

Diskuze (34) Další článek: Nový Facebook Messenger pro Windows je ke stažení. Má nové rozhraní a tmavý režim

Témata článku: Věda, Výzkum, Fyzika, Lego, Materiál, Kvantové počítače, Absolutní nula, Izolátor, Lego kostka, Vědecké zařízení, Teplota, Vědec, SVE

Zombíci ze střílečky Call of Duty: Vanguard se ukazují v prvním traileru

Také Vanguard nabídne klasické zombíky, jakmile si budete chtít odskočit od příběhové kampaně.

Call of Duty: VanguardFPSVideo