Nejhodnotnější značkou na světě se nově stává Amazon s hodnotou 315 miliard dolarů. Od minulého roku přeskočil rovnou dvě příčky, a to dosti významné. První a druhé místo totiž dlouhodobě drží Apple a Google, víceméně od roku 2007. I když oběma těmto značkám meziročně narostla hodnota o 2 %, respektive 3 %, v případě Amazonu to byl skok o neuvěřitelných 52 %.
Amazon ukázal nový dron na doručování zboží. Už se bude testovat i v běžném provozu
Hodnocení značky je vždy nutné brát mírně s nadhledem, protože výsledky se mohou lišiti podle toho, jaká analytická společnost report uskutečnila a vydala. Tentokrát se jednalo o společnost BrandZ a její report Top 100 Most Valuable Global Brand ranking 2019.
Na čtvrtém místě se nachází Microsoft následovaný společností Visa, Facebook, Alibaba, Tencent, McDonalds a na desátém místě pak AT&T. Je vidět, že první desítku tvoří téměř výhradně technologické firmy.
Amazon pokračuje v „ovládnutí“ segmentů, v USA bude asi levným mobilním operátorem
Amazon je v této oblasti výjimečný tím, že tlačí cenu svých produktů a platforem co nejníže a snaží se postupně vstupovat na zcela nové trhy, které ostatní technologické firmy nemají vůbec podchycené a místo toho dělají jen omezené portfolio produktů a služeb. Lze očekávat, že nadvláda Amazonu bude pokračovat i nadále, protože Amazon má i se stávajícími produkty a službami prostor pro rozšiřování po celém světě, přičemž neustále představuje nové.