Čínská automobilka Aion je velice mladá, vznikla v roce 2018 a patří pod křídla čínského státního podniku GAC. Zdroj: Aion

Čínská automobilka Aion je velice mladá, vznikla v roce 2018 a patří pod křídla čínského státního podniku GAC. | Zdroj: Aion

Za dodatečných  129.518 Kč  lze totiž výkon a točivý moment EQS 53 4Matic+ posunout až na  560 kW (761 koní)  a  1020 N.m  – těchto hodnot dosahuje ústrojí v režimu Race Start s funkcí boost.

Za dodatečných 129.518 Kč lze totiž výkon a točivý moment EQS 53 4Matic+ posunout až na 560 kW (761 koní) a 1020 N.m – těchto hodnot dosahuje ústrojí v režimu Race Start s funkcí boost.

Poslední měření předsériového vozu potvrdila koeficient odporu vzduchu 0,19, čímž by světový automobilový průmysl dosáhl nového rekordu mezi masově vyráběnými vozy. Zdroj: Aion

Poslední měření předsériového vozu potvrdila koeficient odporu vzduchu 0,19, čímž by světový automobilový průmysl dosáhl nového rekordu mezi masově vyráběnými vozy. | Zdroj: Aion

Zdroj: Aion

Zdroj: Aion

Zdroj: Aion

Zdroj: Aion

Zdroj: Aion

Zdroj: Aion

Zdroj: Aion

Zdroj: Aion

Zdroj: Aion

Zdroj: Aion

Zdroj: Aion

Zdroj: Aion

Zdroj: Aion

Zdroj: Aion

Zdroj: Aion

Zdroj: Aion

Nyní automobilka ohlašuje příchod čtyřdveřového sedanu Aion Hyper GT, který je neméně velkolepý, i když v jiném ohledu. Zdroj: Aion

Nyní automobilka ohlašuje příchod čtyřdveřového sedanu Aion Hyper GT, který je neméně velkolepý, i když v jiném ohledu. | Zdroj: Aion

Za dodatečných  129.518 Kč  lze totiž výkon a točivý moment EQS 53 4Matic+ posunout až na  560 kW (761 koní)  a  1020 N.m  – těchto hodnot dosahuje ústrojí v režimu Race Start s funkcí boost.
Poslední měření předsériového vozu potvrdila koeficient odporu vzduchu 0,19, čímž by světový automobilový průmysl dosáhl nového rekordu mezi masově vyráběnými vozy. Zdroj: Aion
Zdroj: Aion
Zdroj: Aion
12
Fotogalerie

Nejlepší aerodynamiku má čínský Aion Hyper GT. Vzduch prořezává lépe než Tesla nebo dosud rekordní Mercedes

Automobilka Aion patří pod čínský státní podnik GAC a vznikla teprve v roce 2018. Teď se pochlubila čtyřdveřovým sedanem Aion Hyper GT s nejmenším odporem vzduchu na světě – hodnotou 0,19 překonává dosud rekordní Mercedes-Nemz EQS (0,20) a Tesla Model S (0,208). Cena bude také lákavá.

Tajemstvím úspěchu je mimořádně hladká karoserie, zaoblená příď zvolna přechází v boky se zapuštěnými klikami, ve víku kufru se ukrývá spoiler, který se vysune jen když je potřeba. Další aktivní aerodynamické prvky se nacházejí na předním nárazníku. Zaujmou také nůžkové nahoru vyklápěné dveře – měly by se dostat i do produkční verze, důvodem je vznik velkého nástupního otvoru.

Novinka by se měla na trh dostat během roku 2023. Cena nebyla oznámena, ale má jít o přímého konkurenta modelům Xpeng P7 a Hozon S, které v Číně koupíte v přepočtu kolem 1 milionu korun.

Aion Hyper GT 2023 (4).jpg
Pod Aion patří značka Hyper, která v září prezentovala hypersport SSR. Ten oslnil výkonem 1225 koní a zdoláním stovky za 1,9 sekundy.

Sedan postavený na platformě AEP 3.0 pohání vzadu umístěný elektromotor s výkonem 335 koní a točivým momentem 430 N.m, což by mělo stačit k pokoření stokilometrové hranice za 4 sekundy. Údaje o dojezdu ani baterii zatím nejsou dostupné, ale už teď je jasné, že Aion postupně přidá i další verze včetně varianty se dvěma elektromotory a pohonem všech kol.

Samozřejmostí je vysoká úroveň autonomní jízdy. Na palubě najdeme stereokamery, radary s milimetrovými vlnami, ultrazvukové radary a trojici laserových radarů. Celkem vůz hlídá 39 senzorů.

Určitě si přečtěte

Články odjinud