Nejnovější videa pořízená astronauty z ISS vám svou krásou vyrazí dech!

Johnson Space Center zveřejnilo kompilaci krátkých videí pořízených současnými členy Expedice 51… a je opravdu o co stát! Mimo jiné i proto, že úchvatné záběry podtrhává skladba The Sound of Silence – respektive její coververze od americké heavy metalové skupiny Disturbed.

Jde o skvělou metaforickou volbu, protože vesmír si obvykle asociujeme s obrovským vakuem, ve kterém se jak známo zvuk nešíří. Nicméně pro posádku ISS realita zase až tak tichá není.

Jak před několika lety vysvětlil Garrett Reisman z NASA, pokud astronaut opustí prostory stanice, něco málo přece jen slyší. „Většinou jde o zvuky čerpadel a ventilátorů, které zajišťují cirkulaci vzduchu a vody ve vašem skafandru,“ konstatoval v rozhovoru pro Slate.

„Není to strašně otravné nebo tak něco, ale nejde ani o tiché opuštěné prostředí, ve kterém kromě vlastního dechu neslyšíte žádný jiný zvuk, jak je často vykreslováno ve filmech,“ dodal.

Nyní si ale už přehrajte dotyčnou kompilaci a vychutnejte si záběry na noční rozzářená velkoměsta, světelné záblesky při divokých bouřích a mnoho dalších fascinujících věcí.

„Sdílejte jedinečnou tichou krásu naší planety se všemi spolucestujícími na této naší kosmické lodi Země,“ uvedlo Johnson Space Center.

Zdroj: ScienceAlert

Diskuze (4) Další článek: Elektronika, která nepotřebuje kabel ani baterii. Živí se rádiovým šumem

Témata článku: Video, Vesmír, NASA, Kosmonautika, Země, Astronomie, Zvuk, Mezinárodní vesmírná stanice, Zajímavosti, Krása, Garrett Reisman, ISS, Úchvatný záběr, Nejnovější video, Kompilace, Astron, Astronaut, Dech, Vid, Kosmická loď, Slate, Krátké video

Zuckerbergovo metaverzum je zatím tak špatné, že jej nechtějí používat ani jeho zaměstnanci

**V interním oběžníku šéf metaverza v Metě přiznává, že jeho hlavní aplikaci nechtějí používat ani lidé z vývoje. **Horizon Worlds trpí řadou chyb, špatným výkonem nebo neslavně vypadající grafikou. **Ani po výzvě od šéfa metaverza zaměstnanci aplikaci příliš nepoužívají, takže je management musí donutit.

MetametaverseVirtuální realita

Srovnávací test: Wi-Fi 6 mesh do 5 000 Kč. Víc antén neznamená lepší signál, vyhrály nenápadné krabičky

Pro pokrytí domů či větších bytů rychlou Wi-Fi je ideální mesh řešení, a to takové, které už myslí na budoucnost, a tedy podporuje Wi-Fi 6. Otestovali jsme jich pro vás rovnou osm.

Srovnávací testRouterWi-Fi

Microsoft vydal Windows 11 verze 22H2. Jak aktualizovat hned teď?

**Aktualizace s názvem 2022 Update je od úterý od 19:00 oficiálně dostupná všem **Distribuce Windows 11 22H2 bude řízená, takže se může protáhnout na týdny až měsíce **Pokud máte kompatibilní počítač, rovnou na verzi 22H2 přejdete z Desítek