Zhruba před rokem se na webu Insideevs.com objevily první špionážní snímky, zachycující testování Audi Q2 e-tron. Dle dostupných informací se má jednat o plně elektrický crossover, vycházející přinejmenším po designové stránce z Audi Q2 se spalovacím motorem. Dostupné informace mluví o dojezdu kolem 500 kilometrů. Původní zprávy naznačovaly, že by Audi mělo Q2 e-tron prodávat pouze v Číně a mluvilo se i o verzi „L“ s prodlouženým rozvorem. Dle posledních informací by však německá automobilka mohla tento model nabídnout na globálním trhu.   Zdroj:  audi.cz .

Zhruba před rokem se na webu Insideevs.com objevily první špionážní snímky, zachycující testování Audi Q2 e-tron. Dle dostupných informací se má jednat o plně elektrický crossover, vycházející přinejmenším po designové stránce z Audi Q2 se spalovacím motorem. Dostupné informace mluví o dojezdu kolem 500 kilometrů. Původní zprávy naznačovaly, že by Audi mělo Q2 e-tron prodávat pouze v Číně a mluvilo se i o verzi „L“ s prodlouženým rozvorem. Dle posledních informací by však německá automobilka mohla tento model nabídnout na globálním trhu.
  | Zdroj: audi.cz.

Přesuňme se zhruba o 50 kilometrů směrem na jih do německého Mnichova, kde sídlí automobilka BMW. Ta letos hodlá oslovit své zákazníky elektrickým vozem i4, který bude přímým konkurentem Tesly Model 3. Verze Gran Coupe bude využívat dva elektromotory, které budou pohánět všechna čtyři kola. Jedním z klíčových parametrů mají být dobré jízdní vlastnosti a vysoký komfort, ke kterému má přispět precizně vyladěný podvozek. Pohonný agregát zajistí maximální výkon 390 kW a vůz díky němu zrychlí z nuly na 100 km/h během čtyř sekund. Dle metodiky WLTP nabídne dojezd až 600 kilometrů.   Zdroj:  bmw.cz .

Přesuňme se zhruba o 50 kilometrů směrem na jih do německého Mnichova, kde sídlí automobilka BMW. Ta letos hodlá oslovit své zákazníky elektrickým vozem i4, který bude přímým konkurentem Tesly Model 3. Verze Gran Coupe bude využívat dva elektromotory, které budou pohánět všechna čtyři kola. Jedním z klíčových parametrů mají být dobré jízdní vlastnosti a vysoký komfort, ke kterému má přispět precizně vyladěný podvozek. Pohonný agregát zajistí maximální výkon 390 kW a vůz díky němu zrychlí z nuly na 100 km/h během čtyř sekund. Dle metodiky WLTP nabídne dojezd až 600 kilometrů.
  | Zdroj: bmw.cz.

BMW iX je produkční verzí konceptu iNext. SUV s dojezdem přes 600 kilometrů nabídne zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než pět sekund. Velkou roli hraje u tohoto auta aerodynamika, přispívající celkovou koncepcí k nízké spotřebě méně než 21 kWh/100 km. Dalším silným argumentem je podpora rychlého nabíjení výkonem až 200 kW, kdy během deseti minut doplní energii na dalších až 120 kilometrů. I v tomto případě se budoucí majitelé verze xDrive50 mohou těšit na dva elektromotory s celkovým výkonem přes 500 koní a pohon všech čtyř kol. V nabídce bude i levnější a méně výkonná varianta xDrive40 se 300 koni pod kapotou. Interiér se nese ve znamení velké obrazovky a řidiči bude k dispozici chytrý hlasový asistent.   Zdroj:  bmw.cz .

BMW iX je produkční verzí konceptu iNext. SUV s dojezdem přes 600 kilometrů nabídne zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než pět sekund. Velkou roli hraje u tohoto auta aerodynamika, přispívající celkovou koncepcí k nízké spotřebě méně než 21 kWh/100 km. Dalším silným argumentem je podpora rychlého nabíjení výkonem až 200 kW, kdy během deseti minut doplní energii na dalších až 120 kilometrů. I v tomto případě se budoucí majitelé verze xDrive50 mohou těšit na dva elektromotory s celkovým výkonem přes 500 koní a pohon všech čtyř kol. V nabídce bude i levnější a méně výkonná varianta xDrive40 se 300 koni pod kapotou. Interiér se nese ve znamení velké obrazovky a řidiči bude k dispozici chytrý hlasový asistent.
  | Zdroj: bmw.cz.

O Citroënu Ami jsme na Živě psali před více než rokem. Jedná se o miniaturní městský elektromobil, který v domovské Francii budou moci řídit mladiství od 14 let bez nutnosti vlastnit řidičské oprávnění. Tomu odpovídají i technické parametry – dojezd 70 kilometrů a maximální rychlost 45 km/h. Z hlediska designu půjde o jistě nepřehlédnutelné auto. Vůz měří na délku necelé dva a půl metru, metr a půl na šířku a do výšky a pojme až dva pasažéry. Z některých řešení, jako je například protilehlé otevírání dveří, však doslova stříká snaha o minimalizaci výrobních nákladů a tím i co nejnižší cenu.   Zdroj:  citroen.cz .

O Citroënu Ami jsme na Živě psali před více než rokem. Jedná se o miniaturní městský elektromobil, který v domovské Francii budou moci řídit mladiství od 14 let bez nutnosti vlastnit řidičské oprávnění. Tomu odpovídají i technické parametry – dojezd 70 kilometrů a maximální rychlost 45 km/h. Z hlediska designu půjde o jistě nepřehlédnutelné auto. Vůz měří na délku necelé dva a půl metru, metr a půl na šířku a do výšky a pojme až dva pasažéry. Z některých řešení, jako je například protilehlé otevírání dveří, však doslova stříká snaha o minimalizaci výrobních nákladů a tím i co nejnižší cenu.
  | Zdroj: citroen.cz.

Rumunská automobilka si v naší zemi získala poměrně značnou popularitu, proto nemůžeme přehlédnout její aktivitu na poli elektromobilů. Dacia Spring chce být „nejdostupnějším elektromobilem na trhu“, což pochopitelně znamená, že její výrobce musel udělat jisté kompromisy. Tím prvním a nejzásadnějším je baterie s kapacitou 27,4 kWh, díky které vůz ujede až 230 km v kombinovaném cyklu WLTP. Ačkoli vůz na pohled působí trochu „namachrovaným“ dojmem, ve skutečnosti se jedná o kompaktní městské vozidlo. Posádce nabídne čtyři místa k sezení a kufr s objemem 290 litrů.   Zdroj:  dacia.cz .

Rumunská automobilka si v naší zemi získala poměrně značnou popularitu, proto nemůžeme přehlédnout její aktivitu na poli elektromobilů. Dacia Spring chce být „nejdostupnějším elektromobilem na trhu“, což pochopitelně znamená, že její výrobce musel udělat jisté kompromisy. Tím prvním a nejzásadnějším je baterie s kapacitou 27,4 kWh, díky které vůz ujede až 230 km v kombinovaném cyklu WLTP. Ačkoli vůz na pohled působí trochu „namachrovaným“ dojmem, ve skutečnosti se jedná o kompaktní městské vozidlo. Posádce nabídne čtyři místa k sezení a kufr s objemem 290 litrů.
  | Zdroj: dacia.cz.

Ford staví elektromobil na značce svého ikonického modelu Mustang, avšak nutno podotknout, že podobnost s ním spočívá jen v detailech. Věříme ale, že elektrický crossover svým designem dokáže zaujmout. Vůz nabídne solidní dojezd až 610 kilometrů a z nuly na stovku zrychlí za 3,7 sekundy. Za pozornost jistě stojí podpora rychlého nabíjení, díky které lze doplnit energii až na 119 kilometrů během deseti minut. Cena na českém trhu bude začínat na 1 299 900 korunách.   Zdroj:  ford.cz .

Ford staví elektromobil na značce svého ikonického modelu Mustang, avšak nutno podotknout, že podobnost s ním spočívá jen v detailech. Věříme ale, že elektrický crossover svým designem dokáže zaujmout. Vůz nabídne solidní dojezd až 610 kilometrů a z nuly na stovku zrychlí za 3,7 sekundy. Za pozornost jistě stojí podpora rychlého nabíjení, díky které lze doplnit energii až na 119 kilometrů během deseti minut. Cena na českém trhu bude začínat na 1 299 900 korunách.
  | Zdroj: ford.cz.

Pochopitelně nemůžeme minout aktivity jihokorejské automobilky Hyundai, která v uplynulých letech výrazně zapracovala na pozitivním vnímání své značky. Ioniq 5, označovaný jako „elektrické CUV“, chce nabídnout širokou paletu chytrých technologií. Z hlediska parametrů zaujme tento vůz například dojezdem na jedno nabití až 500 kilometrů nebo zrychlením z 0 na 100 km/h během 5,2 sekundy. Silnou stránkou má být rychlé nabíjení – během méně než pěti minut „nasaje“ energii na dalších až 100 kilometrů, přičemž z 10 na 80 % ho pomocí rychlé nabíječky nabijete za pouhých 18 minut. Nejen české řidiče pak jistě potěší objem zavazadlového prostoru 588 litrů.   Zdroj:  hyundai.cz .

Pochopitelně nemůžeme minout aktivity jihokorejské automobilky Hyundai, která v uplynulých letech výrazně zapracovala na pozitivním vnímání své značky. Ioniq 5, označovaný jako „elektrické CUV“, chce nabídnout širokou paletu chytrých technologií. Z hlediska parametrů zaujme tento vůz například dojezdem na jedno nabití až 500 kilometrů nebo zrychlením z 0 na 100 km/h během 5,2 sekundy. Silnou stránkou má být rychlé nabíjení – během méně než pěti minut „nasaje“ energii na dalších až 100 kilometrů, přičemž z 10 na 80 % ho pomocí rychlé nabíječky nabijete za pouhých 18 minut. Nejen české řidiče pak jistě potěší objem zavazadlového prostoru 588 litrů.
  | Zdroj: hyundai.cz.

Koncept Jeep Wrangler Magneto vychází ze dvoudveřového Jeepu Wrangler Rubicon 2020. Aby se z něj stal elektromobil, vyměnili konstruktéři původní spalovací motor a některé další díly za elektrické komponenty – vůz tak dostal baterie a elektromotor. S touto výbavou je vozidlo schopné dosáhnout stovky za 6,8 sekund a maximálního výkonu až 285 koní. Nejunikátnějším prvkem je šestistupňová manuální převodovka, kterou elektrická vozidla kvůli svým motorům nevyžadují. Cílovou skupinou jsou zákazníci, kteří ocení terénní schopnosti tohoto vozu.   Zdroj:  jeep.com .

Koncept Jeep Wrangler Magneto vychází ze dvoudveřového Jeepu Wrangler Rubicon 2020. Aby se z něj stal elektromobil, vyměnili konstruktéři původní spalovací motor a některé další díly za elektrické komponenty – vůz tak dostal baterie a elektromotor. S touto výbavou je vozidlo schopné dosáhnout stovky za 6,8 sekund a maximálního výkonu až 285 koní. Nejunikátnějším prvkem je šestistupňová manuální převodovka, kterou elektrická vozidla kvůli svým motorům nevyžadují. Cílovou skupinou jsou zákazníci, kteří ocení terénní schopnosti tohoto vozu.
  | Zdroj: jeep.com.

Další jihokorejská automobilka vsadila svým konceptem Kia Imagine na čtyřdveřový elektromobil plný odvážných inovací v interiéru a exteriéru. Očekává se, že tento model vyjede do autosalónů koncem tohoto roku. Jelikož je založen na stejné platformě jako Hyundai Ioniq 5, neočekáváme, že by se produkční verze věrně podobala původnímu konceptu. Dle dostupných informací půjde o čtyřdveřový rodinný sedan velký zhruba jako VW Golf. O technických parametrech je v tuto chvíli známo jen minimum informací. Předpokládá se, že vůz nabídne maximální dojezd až 450 kilometrů, další podrobnosti jsou však zahaleny rouškou tajemství.   Zdroj:  kia.com .

Další jihokorejská automobilka vsadila svým konceptem Kia Imagine na čtyřdveřový elektromobil plný odvážných inovací v interiéru a exteriéru. Očekává se, že tento model vyjede do autosalónů koncem tohoto roku. Jelikož je založen na stejné platformě jako Hyundai Ioniq 5, neočekáváme, že by se produkční verze věrně podobala původnímu konceptu. Dle dostupných informací půjde o čtyřdveřový rodinný sedan velký zhruba jako VW Golf. O technických parametrech je v tuto chvíli známo jen minimum informací. Předpokládá se, že vůz nabídne maximální dojezd až 450 kilometrů, další podrobnosti jsou však zahaleny rouškou tajemství.
  | Zdroj: kia.com.

Vraťme se do Německa, tentokrát do Stuttgartu, kde sídlí automobilka Daimler. Ta připravuje luxusní vůz, pohybující se na rozmezí mezi crossovery a SUV. Elektromobil vychází z osvědčeného benzinového modelu GLA. Podobně, jako jeho sourozenec se spalovacím motorem nabídne prostornou kabinu s luxusními materiály. Ani v tomto případě ještě nejsou známy veškeré technické detaily. Vůz by měl nabídnout výkon nejméně 187 koní a dojezd mezi 320 a 400 kilometry. Lze předpokládat, že EQB bude postaven na stejném hnacím ústrojí, komponentách a baterii jako model EQA.   Zdroj:  auto.cz .

Vraťme se do Německa, tentokrát do Stuttgartu, kde sídlí automobilka Daimler. Ta připravuje luxusní vůz, pohybující se na rozmezí mezi crossovery a SUV. Elektromobil vychází z osvědčeného benzinového modelu GLA. Podobně, jako jeho sourozenec se spalovacím motorem nabídne prostornou kabinu s luxusními materiály. Ani v tomto případě ještě nejsou známy veškeré technické detaily. Vůz by měl nabídnout výkon nejméně 187 koní a dojezd mezi 320 a 400 kilometry. Lze předpokládat, že EQB bude postaven na stejném hnacím ústrojí, komponentách a baterii jako model EQA.
  | Zdroj: auto.cz.

Pětimístný vůz, který dorazí na podzim tohoto roku, přinese švédský styl mateřské automobilky Volvo. Automobilka se netají skutečností, že chce Polestar 2 postavit jako přímého konkurenta Tesly Model 3. Jednou ze zajímavostí bude možnost výběru mezi ovládáním jedním, nebo dvěma pedály. Elektromobil, jehož cena má startovat na 59 900 dolarech (v přepočtu cca 1,3 milionu korun), nabídne dojezd až 475 kilometrů. Díky dvěma elektromotorům s výkonem 150 kW akceleruje z nuly na stovku za méně než pět sekund a maximální rychlost je omezena na 200 km/h.   Zdroj:  polestar.com .

Pětimístný vůz, který dorazí na podzim tohoto roku, přinese švédský styl mateřské automobilky Volvo. Automobilka se netají skutečností, že chce Polestar 2 postavit jako přímého konkurenta Tesly Model 3. Jednou ze zajímavostí bude možnost výběru mezi ovládáním jedním, nebo dvěma pedály. Elektromobil, jehož cena má startovat na 59 900 dolarech (v přepočtu cca 1,3 milionu korun), nabídne dojezd až 475 kilometrů. Díky dvěma elektromotorům s výkonem 150 kW akceleruje z nuly na stovku za méně než pět sekund a maximální rychlost je omezena na 200 km/h.
  | Zdroj: polestar.com.

Svůj záměr vyrábět menší SUV Macan jako elektromobil oznámila automobilka Porsche již v roce 2019. Vůz tedy bude vycházet z benzínové verze a bude vyráběn v továrně v německém Lipsku. Stane se po Taycanu druhým elektromobilem v nabídce této značky. Předpokládaný dojezd se pohybuje kolem 480 kilometrů a jednou ze silných stránek by měla být podpora rychlého nabíjení výkonem až 350 kW. Od svého bratříčka se spalovacím motorem se bude lišit například zeštíhlenými světlomety nebo absencí mřížky chladiče.   Zdroj:  auto.porsche.cz .

Svůj záměr vyrábět menší SUV Macan jako elektromobil oznámila automobilka Porsche již v roce 2019. Vůz tedy bude vycházet z benzínové verze a bude vyráběn v továrně v německém Lipsku. Stane se po Taycanu druhým elektromobilem v nabídce této značky. Předpokládaný dojezd se pohybuje kolem 480 kilometrů a jednou ze silných stránek by měla být podpora rychlého nabíjení výkonem až 350 kW. Od svého bratříčka se spalovacím motorem se bude lišit například zeštíhlenými světlomety nebo absencí mřížky chladiče.
  | Zdroj: auto.porsche.cz.

Podruhé zavítáme do Francie, kde automobilka Renault připravuje reinkarnaci modelu s číslem 5. Odkazy na legendární automobil najdeme prakticky všude: připomínají ho přední světlomety, maska (skrývající nabíjecí konektor) nebo číslo pět, umístěné na discích kol a pátých dveřích. Linie karosérie jsou ve srovnání s předlohou oblejší a viditelně modernější. Renault 5 je aktuálně pouze ve fázi prototypu a v tuto chvíli nejsou k dispozici žádné informace o jeho dojezdu, výkonu či maximální rychlosti. Z rozměrů je ale evidentní, že se bude jednat o kompaktní mini určené pro pojížďky po městě, k čemuž by měla přispět i příznivá cena, jež bude údajně srovnatelná s cenou běžných aut.   Zdroj:  renault.co.uk .

Podruhé zavítáme do Francie, kde automobilka Renault připravuje reinkarnaci modelu s číslem 5. Odkazy na legendární automobil najdeme prakticky všude: připomínají ho přední světlomety, maska (skrývající nabíjecí konektor) nebo číslo pět, umístěné na discích kol a pátých dveřích. Linie karosérie jsou ve srovnání s předlohou oblejší a viditelně modernější. Renault 5 je aktuálně pouze ve fázi prototypu a v tuto chvíli nejsou k dispozici žádné informace o jeho dojezdu, výkonu či maximální rychlosti. Z rozměrů je ale evidentní, že se bude jednat o kompaktní mini určené pro pojížďky po městě, k čemuž by měla přispět i příznivá cena, jež bude údajně srovnatelná s cenou běžných aut.
  | Zdroj: renault.co.uk.

Určitě nemůžeme zapomenout na domácí automobilku Škoda, která v září tohoto roku v Berlíně představí kompaktnější variantu svého elektrického SUV. Jeho hlavním designovým prvkem bude splývavá záď ve stylu kupé a celkový vzhled by měl odpovídat konceptu Škoda Vision iV, představenému před dvěma roky. Maximální rychlost bude podle typu baterie omezena na 160, respektive 180 km/h. Předpokládá se, že základní verze nabídne pohon zadních kol, za příplatek pak bude možné získat čtyřkolku, kde bude přední nápravu pohánět samostatný elektromotor. Vůz patrně bude nabízen ve dvou variantách, lišících se kapacitou baterie a dojezdem – levnější ujede na jedno nabití 400 km, dražší pak až 500 km.   Zdroj:  auto.cz .

Určitě nemůžeme zapomenout na domácí automobilku Škoda, která v září tohoto roku v Berlíně představí kompaktnější variantu svého elektrického SUV. Jeho hlavním designovým prvkem bude splývavá záď ve stylu kupé a celkový vzhled by měl odpovídat konceptu Škoda Vision iV, představenému před dvěma roky. Maximální rychlost bude podle typu baterie omezena na 160, respektive 180 km/h. Předpokládá se, že základní verze nabídne pohon zadních kol, za příplatek pak bude možné získat čtyřkolku, kde bude přední nápravu pohánět samostatný elektromotor. Vůz patrně bude nabízen ve dvou variantách, lišících se kapacitou baterie a dojezdem – levnější ujede na jedno nabití 400 km, dražší pak až 500 km.
  | Zdroj: auto.cz.

V listopadu 2019 šokovala americká Tesla představením hranatého pick-upu Cybertruck. Kromě ostrých hran je typickým rysem karosérie z válcované nerezové oceli, která má být zárukou vysoké odolnosti. Dalším zajímavým prvkem jsou mimořádně pevná skla, která se však při představení podařilo rozbít. Oficiální specifikace slibuji zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 6,5 sekundy ve verzi s jedním motorem a pod 2,9 sekundy se třemi motory. Odhadovaný dojez nejnašlapanější varianty se pohybuje kolem 800 kilometrů. Cybertruck je již možné předobjednat - vratná záloha činí 2500 korun. V případě zájmu o plně autonomní řízení si připravte dalších 200 tisíc korun.   Zdroj:  tesla.com .

V listopadu 2019 šokovala americká Tesla představením hranatého pick-upu Cybertruck. Kromě ostrých hran je typickým rysem karosérie z válcované nerezové oceli, která má být zárukou vysoké odolnosti. Dalším zajímavým prvkem jsou mimořádně pevná skla, která se však při představení podařilo rozbít. Oficiální specifikace slibuji zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 6,5 sekundy ve verzi s jedním motorem a pod 2,9 sekundy se třemi motory. Odhadovaný dojez nejnašlapanější varianty se pohybuje kolem 800 kilometrů. Cybertruck je již možné předobjednat - vratná záloha činí 2500 korun. V případě zájmu o plně autonomní řízení si připravte dalších 200 tisíc korun.
  | Zdroj: tesla.com.

Přesuňme se zhruba o 50 kilometrů směrem na jih do německého Mnichova, kde sídlí automobilka BMW. Ta letos hodlá oslovit své zákazníky elektrickým vozem i4, který bude přímým konkurentem Tesly Model 3. Verze Gran Coupe bude využívat dva elektromotory, které budou pohánět všechna čtyři kola. Jedním z klíčových parametrů mají být dobré jízdní vlastnosti a vysoký komfort, ke kterému má přispět precizně vyladěný podvozek. Pohonný agregát zajistí maximální výkon 390 kW a vůz díky němu zrychlí z nuly na 100 km/h během čtyř sekund. Dle metodiky WLTP nabídne dojezd až 600 kilometrů.   Zdroj:  bmw.cz .
BMW iX je produkční verzí konceptu iNext. SUV s dojezdem přes 600 kilometrů nabídne zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než pět sekund. Velkou roli hraje u tohoto auta aerodynamika, přispívající celkovou koncepcí k nízké spotřebě méně než 21 kWh/100 km. Dalším silným argumentem je podpora rychlého nabíjení výkonem až 200 kW, kdy během deseti minut doplní energii na dalších až 120 kilometrů. I v tomto případě se budoucí majitelé verze xDrive50 mohou těšit na dva elektromotory s celkovým výkonem přes 500 koní a pohon všech čtyř kol. V nabídce bude i levnější a méně výkonná varianta xDrive40 se 300 koni pod kapotou. Interiér se nese ve znamení velké obrazovky a řidiči bude k dispozici chytrý hlasový asistent.   Zdroj:  bmw.cz .
O Citroënu Ami jsme na Živě psali před více než rokem. Jedná se o miniaturní městský elektromobil, který v domovské Francii budou moci řídit mladiství od 14 let bez nutnosti vlastnit řidičské oprávnění. Tomu odpovídají i technické parametry – dojezd 70 kilometrů a maximální rychlost 45 km/h. Z hlediska designu půjde o jistě nepřehlédnutelné auto. Vůz měří na délku necelé dva a půl metru, metr a půl na šířku a do výšky a pojme až dva pasažéry. Z některých řešení, jako je například protilehlé otevírání dveří, však doslova stříká snaha o minimalizaci výrobních nákladů a tím i co nejnižší cenu.   Zdroj:  citroen.cz .
Rumunská automobilka si v naší zemi získala poměrně značnou popularitu, proto nemůžeme přehlédnout její aktivitu na poli elektromobilů. Dacia Spring chce být „nejdostupnějším elektromobilem na trhu“, což pochopitelně znamená, že její výrobce musel udělat jisté kompromisy. Tím prvním a nejzásadnějším je baterie s kapacitou 27,4 kWh, díky které vůz ujede až 230 km v kombinovaném cyklu WLTP. Ačkoli vůz na pohled působí trochu „namachrovaným“ dojmem, ve skutečnosti se jedná o kompaktní městské vozidlo. Posádce nabídne čtyři místa k sezení a kufr s objemem 290 litrů.   Zdroj:  dacia.cz .
15
Fotogalerie

15 nejočekávanějších elektromobilů roku: Budoucnost je tu, má fantastický design a delší dojezd

  • Elektromobily bojují o své místo na slunci
  • Letos čeká tento segment celá řada novinek
  • Vybrali jsme 16 nejzajímavějších elektrických aut

Audi Q2 e-Tron

Před rokem se objevily špionážní snímky, zachycující Audi Q2 e-tron. Má jít o plně elektrický crossover vycházející (přinejmenším po designové stránce) z Audi Q2 se spalovacím motorem.

Benzínová verze Audi Q2 
Benzínová verze Audi Q2

Dostupné informace mluví o dojezdu kolem 500 kilometrů. Původní zprávy naznačovaly, že by Audi mělo Q2 e-tron prodávat pouze v Číně a mluvilo se i o verzi „L“ s prodlouženým rozvorem. Dle posledních informací by se měl prodávat celosvětově.

Pokračování 2 / 15

BMW i4

Přesuňme se zhruba o 50 kilometrů na jih do německého Mnichova, kde sídlí BMW. Letos hodlá oslovit své zákazníky elektrickým i4, který bude přímým konkurentem Tesly Model 3. Verze Gran Coupe dostane dva elektromotory, které budou pohánět všechna čtyři kola.

BMW i4 
BMW i4

Jedním z klíčových parametrů mají být dobré jízdní vlastnosti a vysoký komfort, ke kterému má přispět precizně vyladěný podvozek. Pohonný agregát zajistí maximální výkon 390 kW a vůz díky němu zrychlí z nuly na 100 km/h během čtyř sekund. Dle metodiky WLTP nabídne dojezd až 600 kilometrů.

Pokračování 3 / 15

BMW iX

BMW iX je produkční verzí konceptu iNext. SUV s dojezdem přes 600 kilometrů nabídne zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než pět sekund. Velkou roli hraje aerodynamika, přispívající ke spotřebě méně než 21 kWh/100 km. Dalším silným argumentem je podpora rychlého nabíjení výkonem až 200 kW, jež během deseti minut doplní energii na dalších až 120 kilometrů.

BMW iX 
BMW iX

I v tomto případě se budoucí majitelé verze xDrive50 mohou těšit na dva elektromotory s celkovým výkonem přes 500 koní a pohon všech čtyř kol. V nabídce bude i levnější a méně výkonná varianta xDrive40 se 300 koni pod kapotou. Interiér se nese ve znamení velké obrazovky a řidiči bude k dispozici chytrý hlasový asistent.

Pokračování 4 / 15

Citroën Ami

O Citroënu Ami jsme na Živě poprvé psali před více než rokem. Jedná se o miniaturní městský elektromobil, který v domovské Francii budou moci řídit mladiství od 14 let bez nutnosti vlastnit řidičské oprávnění. Tomu odpovídají i technické parametry – dojezd 70 kilometrů a maximální rychlost 45 km/h.

Citroën Ami 
Citroën Ami

Z hlediska designu půjde o nepřehlédnutelné auto. Vůz měří na délku necelé dva a půl metru, metr a půl na šířku i do výšky a pojme až dva pasažéry. Z některých řešení, jako je například protilehlé otevírání dveří, však doslova stříká snaha o minimalizaci výrobních nákladů.

Pokračování 5 / 15

Dacia Spring

Rumunská značka si u nás získala značnou popularitu, proto nemůžeme přehlédnout její aktivitu na poli elektromobilů. Dacia Spring chce být „nejdostupnějším elektromobilem na trhu“, což pochopitelně znamená jisté kompromisy.

Dacia Spring 
Dacia Spring

Tím prvním a nejzásadnějším je baterie s kapacitou jen 27,4 kWh, díky které vůz ujede až 230 km v kombinovaném cyklu WLTP. Ačkoli na pohled působí trochu „namachrovaným“ dojmem, ve skutečnosti se jedná o kompaktní městské vozítko. Posádce nabídne čtyři místa k sezení a kufr s objemem 290 litrů.

Pokračování 6 / 15

Ford Mustang Mach-E

Ford staví elektromobil na značce svého ikonického modelu Mustang, avšak nutno podotknout, že podobnost s ním spočívá jen v detailech. Věříme ale, že elektrický crossover svým designem dokáže zaujmout.

Ford Mustang Mach-E 
Ford Mustang Mach-E

Vůz nabídne solidní dojezd až 610 kilometrů a z nuly na stovku zrychlí za 3,7 sekundy. Za pozornost jistě stojí podpora rychlého nabíjení, díky které lze doplnit energii až na 119 kilometrů během deseti minut. Cena na českém trhu bude začínat na 1 299 900 korunách.

Pokračování 7 / 15

Hyundai Ioniq 5

Ioniq 5, označovaný jako „elektrické CUV“, chce nabídnout širokou paletu chytrých technologií. Zaujme neotřelým designem a co do parametrů, zaujme dojezdem na jedno nabití až 500 kilometrů, nebo zrychlením z 0 na 100 km/h během 5,2 sekundy.

Hyundai Ioniq 5 
Hyundai Ioniq 5

Silnou stránkou má být rychlé nabíjení – za méně než pět minut „nasaje“ energii na dalších až 100 kilometrů, přičemž z 10 na 80 % ho pomocí rychlé nabíječky nabijete za pouhých 18 minut. Nejen české řidiče jistě potěší objem zavazadlového prostoru 588 litrů.

Pokračování 8 / 15

Jeep Wrangler Magneto

Koncept Jeep Wrangler Magneto vychází ze dvoudveřového Jeepu Wrangler Rubicon 2020. Aby se z něj stal elektromobil, vyměnili konstruktéři původní spalovací motor a některé další díly za elektrické komponenty – vůz tak dostal baterie a elektromotor.

Jeepu Wrangler Rubicon 2020 
Jeep Wrangler Rubicon 2020

S touto výbavou je vozidlo schopné dosáhnout stovky za 6,8 sekund a maximálního výkonu až 285 koní. Unikátním prvkem je šestistupňová manuální převodovka, kterou elektrická vozidla kvůli svým motorům nevyžadují. Cílovou skupinou jsou zákazníci, kteří ocení terénní schopnosti.

Pokračování 9 / 15

Kia Imagine

Další jihokorejská automobilka vsadila svým konceptem Kia Imagine na čtyřdveřový elektromobil plný odvážných inovací v interiéru i exteriéru. Očekává se, že tento model vyjede do autosalónů koncem tohoto roku. Jelikož je založen na stejné platformě jako Hyundai Ioniq 5, neočekáváme, že by se produkční verze věrně podobala původnímu konceptu.

Kia Imagine 
Kia Imagine

Dle dostupných informací půjde o čtyřdveřový rodinný sedan velký zhruba jako VW Golf. O technických parametrech je v tuto chvíli známo jen minimum informací. Předpokládá se, že vůz nabídne maximální dojezd až 450 kilometrů, další podrobnosti jsou však zahaleny rouškou tajemství.

Pokračování 10 / 15

Mercedes-Benz EQB

Vraťme se do Německa, tentokrát do Stuttgartu, kde sídlí Daimler. Připravuje luxusní vůz pohybující se na rozmezí mezi crossovery a SUV. Elektromobil vychází z osvědčeného benzinového modelu GLA. Podobně, jako jeho sourozenec se spalovacím motorem, nabídne prostornou kabinu s luxusními materiály.

Mercedes-Benz EQB 
Mercedes-Benz EQB

Ani v tomto případě ještě nejsou známy veškeré technické detaily. Vůz by měl nabídnout výkon nejméně 187 koní a dojezd mezi 320 a 400 kilometry. Lze předpokládat, že EQB bude postaven na stejném hnacím ústrojí, komponentách a baterii, jako model EQA.

Pokračování 11 / 15

Polestar 2

Pětimístný vůz, který dorazí na podzim tohoto roku, přinese švédský styl mateřské automobilky Volvo. Automobilka se netají skutečností, že chce Polestar 2 postavit jako přímého konkurenta Tesly Model 3. Jednou ze zajímavostí bude možnost výběru mezi ovládáním jedním, nebo dvěma pedály.

Polestar 2 
Polestar 2

Elektromobil, jehož cena má startovat na 59 900 dolarech (v přepočtu cca 1,3 milionu korun), nabídne dojezd až 470 kilometrů. Díky dvěma elektromotorům s výkonem 150 kW akceleruje z nuly na stovku za méně než pět sekund a maximální rychlost je omezena na 200 km/h.

Pokračování 12 / 15

Porsche Macan electric

Svůj záměr vyrábět menší SUV Macan jako elektromobil oznámilo Porsche už v roce 2019. Vůz tedy bude vycházet z benzínové verze a bude vyráběn v továrně v německém Lipsku. Po Taycanu bude druhým elektromobilem v nabídce značky.

Porsche Macan 
Porsche Macan

Předpokládaný dojezd se pohybuje kolem 480 kilometrů a silnou stránkou má být podpora rychlého nabíjení výkonem až 350 kW. Od svého bratříčka se spalovacím motorem se bude lišit například zeštíhlenými světlomety nebo absencí mřížky chladiče.

Pokračování 13 / 15

Renault 5

Podruhé zavítáme do Francie, kde Renault připravuje reinkarnaci modelu 5. Odkazy na legendární automobil najdeme prakticky všude: připomínají ho přední světlomety, maska (skrývající nabíjecí konektor) nebo číslo pět na discích kol a pátých dveřích. Linie karosérie jsou ve srovnání s předlohou oblejší a viditelně modernější.

Renault 5 
Renault 5

Renault 5 je ve fázi prototypu a v tuto chvíli nejsou k dispozici žádné informace o dojezdu, výkonu či maximální rychlosti. Z rozměrů je ale evidentní, že se bude jednat o kompaktní mini určené na pojížďky po městě, k čemuž by měla přispět i příznivá cena. Prý bude srovnatelná s cenou spalovacích aut.

Pokračování 14 / 15

Škoda Enyaq iV Coupé

Určitě nemůžeme zapomenout na domácí automobilku Škoda, která v září tohoto roku v Berlíně představí kompaktnější variantu svého elektrického SUV. Jeho hlavním designovým prvkem bude splývavá záď ve stylu kupé a celkový vzhled by měl odpovídat konceptu Škoda Vision iV, představenému před dvěma roky.

Škoda Enyaq iV Coupé 
Škoda Enyaq iV Coupé

Maximální rychlost bude podle typu baterie omezena na 160, respektive 180 km/h. Předpokládá se, že základní verze nabídne pohon zadních kol, za příplatek bude možné získat čtyřkolku, kde bude přední nápravu pohánět samostatný elektromotor. Vůz patrně bude nabízen ve dvou variantách, lišících se kapacitou baterie a dojezdem – levnější ujede na jedno nabití 400 km, dražší pak až 500 km.

Pokračování 15 / 15

Tesla Cybertruck

V listopadu 2019 šokovala americká Tesla představením hranatého pick-upu Cybertruck. Kromě ostrých hran je typickým rysem nelakovaná karosérie z válcované nerezové oceli, která má být zárukou vysoké odolnosti. Dalším zajímavým prvkem jsou mimořádně pevná skla (která se přímo při premiéře podařilo rozbít).

Tesla Cybertruck 
Tesla Cybertruck

Oficiální specifikace slibuji zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 6,5 sekundy ve verzi s jedním motorem a pod 2,9 sekundy se třemi motory. Odhadovaný dojezd nejnašlapanější varianty se pohybuje kolem 800 kilometrů. Cybertruck je již možné předobjednat – vratná záloha činí 2500 korun. V případě zájmu o plně autonomní řízení se připravte na příplatek ve výši 200 tisíc korun.

Určitě si přečtěte

Články odjinud