Prodeje ojetin stoupají z jiného důvodu. Před cca 10-ti lety začal dnešní boom operativních leasingů, kdy si většinou firmy a živnostníci pronajímají nová auta na 1-4 roky s nízkým nájezdem do 20 tis.km/rok. Tak se dostávají ve značném množství do bazarů takřka nová auta s minimálním nájezdem s o 30-40% sníženou cenou oproti autu novému. A je to skutečný boom, dnes jen málo kdo nevyužívá na IČ operák. Další vlnou jsou klasické firemní leasingy, kde firmy potřebují velký nájezd a opeák je pro ně nevýhodný.Dnes na IČ auto prakticky nikdo nevlastní. Má to řadu výhod, jezdíte stále v novém autě pokrytém plnou zárukou, často servisem, o nic se nestaráte. Tedy jezdíte maximálně bezpečně a komfortně.Doba užívání zakoupeného auta prvního uživatele se výrazně zkracuje sotva na několik let. Díky tomu se plní bazary takřka zánovními vozy, což je velmi lákavá nabídka pro zbytek populace, zaměstnance, kteří pokud nemají vůz služební, mohou díky svým průměrným mzdám sáhnout pro levnou bazarovku v TOP stavu.Nové auto si “domů” kupuje dnes skutečně minimum lidí. Pro jednotlivce bez firemního finačního zázemí je to prostě drahé a méně efektivní. Prostě z průměrné mzdy se nové auto kupuje jen velmi výjimečně, pokud to není zrovna Dacia. Bazar je HIT. Prodeje konvenčních aut tedy obecně neklesají, produkce naopak jede naplno, jen se dnes nová auta “prodávají” jiným způsobem, než dřív.Co se týče zanedbávání konvenčních aut, tak je to logický stav. Když děláte několik věcí najednou, není žádná pořádně. Tesla šla logicky i správně cestou, kdy konvenční auta zanedbala úplně a rovnou je ignorovala. Díky tomu získala možnost 100% soustředění na elektromobil. A proto jsou s Teslami před konkurencí tak daleko a rozhodně je nikdo nedohání, protože se prakticky všichni ostatní intenzivně věnují ještě autům konvenčním.Manažeři konvenčních automobilek jsou spíše bezradní, váhaví, slabí, nemají koule na to, co udělala Tesla. Zcela ignorovat konvenční vůz a dělat pouze elektromobil. Nemluvě o naprostém zanedbání samovýroby stěžejních komponent (baterie) a budování vlastní infrastruktury. Tesla má na hlavních trzích tisíce vlastních Chargerů už řadu let.A tak Tesla uniká, uniká, uniká a není automobilky, která by se jí mohla přiblížit. Aktuálně je srovnatelný vůz s Teslou pouze Porsche Taycan, který jako jediný používá pro elektromobil ty nejvýkonnější technologie tak jako Tesla. Škoda jen, že stojí skoro 2x tolik, co nejdražší model Tesla S. Ale je to Porsche, takže tohle není kámen úrazu.Všichni ostatní tlačí urputně na cenu a nabízejí stylově evropské elektromobily konvenčních designů, často ignorujících základní filozofie existence elektromobilu s naprosto podprůměrnými parametry oproti vozům Tesla.Vázne výroba, nejsou díly, nejsou baterie, selhává rychle vykvašená elektronika a software.A COVID evropské automotive srazil téměř na kolena. Polovina linek jede sotva na půl plynu, nejsou díly, součástky, občas výroba stojí úplně. Cítím to i osobně, na nového Golfa do firmy čekáme už půl roku, termín dodání už 2x posunut a stále nevíme, kdy auto bude. V loni jsme čekali na Kodiqa 14 měsíců.Ale to už je jiný příběh.