Vyrobci by meli jeste pridat, jeste budou EU dekovat ze je emisema nasmerovala k elektru.Konkurovat tesle a hlavne cinskym autum bude tezke. A nerad bych v evrope videl opakovani historie jak to bylo u Nokie.Cina uz ma dnes vic automobilek nez cela evropa a muze nase automobilky prevalcovat.
Nejzajímavější zůstává Ionic 5, resp. Kia EV6. Mastodont BMW iX zaujme poněkud odpudivým designem připomínající vodního hlodavce.
budoucnost tu opravdu neni. vlastni nazory autora sem urcite nepatri, ty patri do komentaru
Automobilky se soustředí na elektromobily, a zanedbávají konvenční auta. Prodeje elektromobilů rostou jen pomalu, zatímco prodeje konvenčních nových aut velmi rychle padají, protože nabídka stojí za velké kulové. Prodeje ojetin jsou na historických rekordech.Manažeři hrají velmi riskantní hru, vsadili na slabou kartu, a mají špatně připravenou pozici.
To je pravda pouze v případě Evropy. V jiných částech světa jsou pro automobilky konvenční auta pořád prioritou, což je patrné i na nabídce Škody pro Indii (Kushaq) nebo Volkswagenu pro Čínu (Jetta, šestiválce Talagon...). Ať už si v Evropě připadáme ekologicky sebeuvědomělejší, pořád tvoříme jen 6% světové populace. Za pár let se ukáže, že jediným výsledkem zelené politiky bude jen masivní dluh pro naše děti, přičemž emise skleníkových plynů budou bezezměny dále narůstat. A zmínění manažeři dostanou odměny z rychle rostoucích prodejů konvenčních aut v rozvojových zemích.
to je diky normam na emise 🙁
Prodeje ojetin stoupají z jiného důvodu. Před cca 10-ti lety začal dnešní boom operativních leasingů, kdy si většinou firmy a živnostníci pronajímají nová auta na 1-4 roky s nízkým nájezdem do 20 tis.km/rok. Tak se dostávají ve značném množství do bazarů takřka nová auta s minimálním nájezdem s o 30-40% sníženou cenou oproti autu novému. A je to skutečný boom, dnes jen málo kdo nevyužívá na IČ operák. Další vlnou jsou klasické firemní leasingy, kde firmy potřebují velký nájezd a opeák je pro ně nevýhodný.Dnes na IČ auto prakticky nikdo nevlastní. Má to řadu výhod, jezdíte stále v novém autě pokrytém plnou zárukou, často servisem, o nic se nestaráte. Tedy jezdíte maximálně bezpečně a komfortně.Doba užívání zakoupeného auta prvního uživatele se výrazně zkracuje sotva na několik let. Díky tomu se plní bazary takřka zánovními vozy, což je velmi lákavá nabídka pro zbytek populace, zaměstnance, kteří pokud nemají vůz služební, mohou díky svým průměrným mzdám sáhnout pro levnou bazarovku v TOP stavu.Nové auto si “domů” kupuje dnes skutečně minimum lidí. Pro jednotlivce bez firemního finačního zázemí je to prostě drahé a méně efektivní. Prostě z průměrné mzdy se nové auto kupuje jen velmi výjimečně, pokud to není zrovna Dacia. Bazar je HIT. Prodeje konvenčních aut tedy obecně neklesají, produkce naopak jede naplno, jen se dnes nová auta “prodávají” jiným způsobem, než dřív.Co se týče zanedbávání konvenčních aut, tak je to logický stav. Když děláte několik věcí najednou, není žádná pořádně. Tesla šla logicky i správně cestou, kdy konvenční auta zanedbala úplně a rovnou je ignorovala. Díky tomu získala možnost 100% soustředění na elektromobil. A proto jsou s Teslami před konkurencí tak daleko a rozhodně je nikdo nedohání, protože se prakticky všichni ostatní intenzivně věnují ještě autům konvenčním.Manažeři konvenčních automobilek jsou spíše bezradní, váhaví, slabí, nemají koule na to, co udělala Tesla. Zcela ignorovat konvenční vůz a dělat pouze elektromobil. Nemluvě o naprostém zanedbání samovýroby stěžejních komponent (baterie) a budování vlastní infrastruktury. Tesla má na hlavních trzích tisíce vlastních Chargerů už řadu let.A tak Tesla uniká, uniká, uniká a není automobilky, která by se jí mohla přiblížit. Aktuálně je srovnatelný vůz s Teslou pouze Porsche Taycan, který jako jediný používá pro elektromobil ty nejvýkonnější technologie tak jako Tesla. Škoda jen, že stojí skoro 2x tolik, co nejdražší model Tesla S. Ale je to Porsche, takže tohle není kámen úrazu.Všichni ostatní tlačí urputně na cenu a nabízejí stylově evropské elektromobily konvenčních designů, často ignorujících základní filozofie existence elektromobilu s naprosto podprůměrnými parametry oproti vozům Tesla.Vázne výroba, nejsou díly, nejsou baterie, selhává rychle vykvašená elektronika a software.A COVID evropské automotive srazil téměř na kolena. Polovina linek jede sotva na půl plynu, nejsou díly, součástky, občas výroba stojí úplně. Cítím to i osobně, na nového Golfa do firmy čekáme už půl roku, termín dodání už 2x posunut a stále nevíme, kdy auto bude. V loni jsme čekali na Kodiqa 14 měsíců.Ale to už je jiný příběh.
Mozna kdyby se lidi nebali chodit do prodejen aut nebo aspon hodili za hlavu predsudky , mozna by se nové auta kupovala vic.Ja ma jen lehce nadprumerny plat ale auto za pul mega sem kupoval nove, sice na me hledeli jak na exota ,ale kdo to jednou zkusil tak uz priste nejde nikam. Nove me stalo jen o 50k vic nez 5 let stare. Ale byla to skladovka. A znam cloveka co si dokazal na skladovku jeste vysmlouvat dalsich 50k slevu, to uz je jak bazar 😃.Kdo nezkusi tak nevi a zbytecne bere auto v kdovijakem stavu z bazaru.
Jenže auto, které jsi koupil za 500K, koupíš v bazaru po operáku 3 roky staré s 40 tis. km za 300K. A to je bohužel pro většinu zákazníků v této cenové kategorii zásadní rozdíl.Idea, že jsi jej koupil jen o 50K dráž, než 5 let starou bazarovku, je ultimátní náhoda.
Jen oblbujou lidi stejně jako elektrokola, a elektrokoloběžky apod. Tady na to používají krásné obaly a nové technologie. Elektromobilita nemá cenu, pokud nebude bezpečný a čistý zdroj energie. Já nechápu, že to lidi nevidí. Když ve městech budou jezdit samé elektromobily, tak budou muset elektrárny v severních Čechách vyrobit o to více elektřiny.
Taky si to myslím. K čemu je tzv. elektrokolo? Buď kolo, kde si utužuji fyzičku, nebo moped. Je to jen móda. Pokud jde o elektrická auta, nejsou vůbec ekologická. Suroviny (lithium), likvidace baterií, jejich stárnutí, kdy kapacitu o trochu nižší než udávají výrobci mají jen ty nové. Stačí nějaký ten rok, k tomu zima kdy se topí i v autě a výdrž není ani 50 %. Výroba elektřiny ekologičtější také není, kolektory je třeba vyrobit a pak likvidovat. A to je ještě lepší varianta než výroba jádrem nebo tepelně. Nabíjení nechutně dlouhé, přijedu-li někam, kde už je obsazeno, čekám třeba dvojnásobnou dobu. Snad to celé zajde na úbytě.
Nebudou. Kdysi jsme to tady počítali. I kdyby se teď všechna osobní auta v Česku změnila na elektromobily, jejich spotřebu by dokázala pokrýt elektrická energie, kterou dnes ČR exportuje do zahraničí.
Já přemýšlel o Evropě a světu a ne jen ČR, nežijeme zavření. Kolikráte už mezinárodní propojení energetiky pomohlo před blackdownem. A jak nahradíte peníze, které za ten vývoz dostaneme? Současná civilizace je neskutečně závislá na elektřině a kdejaká elektrická serepetička "zpříjemňuje" život a lidé nejsou ochotni se jich vzdát. A přitom provoz a výroba neskutečně zatěžují prostředí a 70% jich není potřeba.
Psal jste ale o elektrárnách v severních Čechách. Je důležité vzít v úvahu, že elektromobilita nastupuje postupně. Jestli se všechna auta se spalovacími motory někdy změní na elektrická, bude to trvat desítky let. Je tedy poměrně dlouhá doba na přípravu a není možné zapomenout ani na technologický vývoj. Vždyť kam se elektromobily posunuly jen za posledních deset let, pokud jde o efektivitu, dojezd – a to rozhodně neudělaly jen zvyšováním kapacity baterií.Elektromobily za deset let budou zase někdy úplně jinde.
Příměr, který lidé pochopí. Když nebude Německo dovážete elektřinu od nás, tak nám bude smrdět pod nos od nich - opět příklad. Znečištěný vzduch se nezastaví na hranicích.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 4. 2021 08:42
Ještě jsem si uvědomil jednu věc: snižující se zájem o vlastnictví auta. Za desítky let bude situace úplně jiná než dnes, kdy si auto stále pořizují i lidé, kteří bydlí třeba ve městech. Aut nebude potřeba tolik.
Obávám se, že pohodlnost lidí převládá na vším možným a hlavně nad zdravým rozumem, takže to nevidím tak růžově. Můj milovaný Star Trek je ještě daleko. :(Jsem ajťák, takže se novinkám nebráním. Ale jsem i tramp a ochranář i cyklista a sportovec a současná mánie kolem elektrokol mi přijde hrozná. Firmy něco vymyslí a z důvodu zisku vyrobí a lidem to správně naservírují. A silný konzumní dav si bere. Já osobně bych elektrokolo vydával na předpis nebo nad 70 let. Reklama s panem Jágrem mě drtí. A takových věcí je bohužel daleko víc. Ale to bohužel my dva nevyřešíme. Přeji příjemné dny.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 4. 2021 10:06
to je mineno jako vtip? vzdyt cim dal tim vic lidi ma auto a kdyz uz ma, tak kupuje druhe a bude to "horsi"
Ještě chvíli to asi bude horší, protože není alternativa. Ale skupina lidí, kteří berou auto jako nutné zlo, je už nepřehlédnutelná a bude růst. Nepotřebují auto vlastnit a nechat 95 % času bez užitku stát. Rozvine se sdílení, v budoucnu i autonomní vozy fungující jako služba, změní se také způsob práce a potřeba denně někam dojíždět, pro něco jezdit.Automobilky tento trend už hodně vnímají.
a to jste počítali jak? Z nějakých celoročních průměrů, nebo jste počítali i se špičkami včetně infrastruktury dostatečně dimenzované až do poslední míle?
Jen z počtu aut, průměrného ročního nájezdu, dnešní spotřeby elektromobilů a vývozu elektřiny. Šlo o výrobu, ne o distribuci.
jenže takový výpočet je jen zajímavost, která reálně nevypovídá vůbec o ničem. Vy potřebujete výrobu (případně nákup) včetně distribuce dimenzovat na špičku okamžité spotřeby, nebo budete muset zavést nějaká organizační opatření, jako pořadníky na nabíjení.
Je to asi stejně reálné jako myšlenka, že se všechna auta se spalovacím motorem najednou změní na elektromobily. Ale i tak je to myslím dobrý argument na velmi častou výhradu, že bude nutné vyrábět mnohem víc energie než teď a elektrárny to nezvládnou.Nebude, energie je už teď dostatek. Jestli bude něco potřeba řešit, je to její přenos, a na to je ještě stále dostatek času.Jinak i s tou spotřebou to není tak horké, jak se občas udává. Elektromobily nebudou stát na supervýkonných rychlonabíječkách. Pomalé nabíjení přes noc bude většině stačit a to pak možná dokonce i výhodně vyrovná denní špičky.
tak energie je dost.. kvůli spotřebě se zakazovaly v domácnostech žárovky, které spotřebovávají do 100W a nahradí se to elektromobilama, když třeba Enyaq má palubní nabíječku tušim 11kW, tedy jako přes sto žárovek a žrát to bude celou noc. Jako to mi moc nehraje.Tady se všichni předhání v termínech ukončení výroby spalovacích motorů, ale otázky týkající se infrastruktury nebo jak bude vypadat reálný provoz v místních podmínkách při masivnějším využití se spíš přehlíží, celoroční spotřeba elektromobilů se porovnává s výkonem, řekne se, že se bude nabíjet doma přes noc (kolik elektromobilů nabíjejících se přes noc utáhne průměrný přívod do nějaké obce?), nebo se řekne, že "času je dost". To mi přijde trochu málo. Jako kdyby se elektromobilita nechala přirozené evoluci, tak s tim nemám problém, protože ono by se to průběžně vyvíjelo, ale tady je snaha o revoluci a některé aspekty se nahrazují obláčkem s nápisem "tady se stane zázrak".
Ona ta evoluce více-méně probíhá. Současná aktivita evropských automobilek a navazující aktivita politiky je z většinové části způsobená panikou z Tesly.Tesla je oproti všem ostatním tak strašlivě daleko, že bez zásadní změny přístupu by do deseti let dokázala rozdrtit v konkurenci celý evropský automotive. Tesla tím, jak postupuje drtivě kupředu, spustila tuto evoluci, která v mnoha případech doznala pozice až revoluce.Politici správně vidí obrovské zaostávání a nezájem evropského automotive sama od sebe, tak jak to má Tesla z pozice vlastní filozofie, pochopitelně panikaří, protože automotvie je nosný průmysl Evropy a tak dělají vše možné pro podporu, nakopnutí, motivaci a pod.Obecně bych popsal situaci v oblasti elektromobilů podobně, jako když Apple začal vyrábět iPhony. S tím rozdílem, že u smartphonů o nic významného nikdy nešlo, automotive však drží stěžejní podíl v ekonomikách mnoha zemí. A to je úplně jiný sport. A sami víme, jak dopadly firmy, vyrábějící mobilní telefony, které nepochopily to, co nastavil Apple jako trend budoucnosti.Tady jde v mnoha případech o holou ekonomickou existenci.
To je ale úplně irelevantní, protože současné lokální rozvodové sítě tolik energie v požadovaném výkonu dodat nemohou. Už se to začíná objevovat v oněch "pokrokových" zemích propagujích elektromobilitu - v některých obytných zónách dochází k výpadkům, když mnoho lidí najednou nabíjí elektromobil. Elektrifikovaná parkoviště ve městech, především u nákupních center nebo kancelářských budov, jsou na tom ještě hůře. Stává se, že zásuvky nabíjí sníženým výkonem, nebo nenabíjí vůbec.Vize dynamické rozvodné sítě s decentralizovanými zdroji se vůbec neplní.
To je nesmysl, především pak tak jak to píšete. Současné “lokální” rozvodné sítě (jako energetik přemýšlím co to vlastně doopravdy je, resp. co tím myslíte) .... tedy z mého pohledu sítě NN, to jsou ty od trafostanice k odběrateli, jsou dimenzovány v tak obrovském rozptylu dimenze, že vaše přirovnání je stejně hloupé, jako napsat, že všichni hokejisti jsou saláti.Fakt, že to někde není dostatečné neznamená, že to není dostatečné jinde. Prostě je to od dědiny k dědině, od ulice k ulici úplně jiné.Vždy je to jen o tom, jak to kdo v daném místě připraví a vybuduje. A jelikož TO je a vždy bude o chybujících, tu hloupých, tu neznalých lidí, tu aktivních a jinde zase pasivních lidech, tak vždy budeme mít na jedno místě kvalitu a jinde zase šlendrián.Propagace elektoromobilů v Evropě je především projevem politické paniky a zoufalé neznalosti odvětví těchto politických propagátorů.Takže největším přínosem pro budoucnost elektromobility by bylo přestat propagační bláboly politiků vnímat a soustředit se na skutečnou elektromobilitu a její budoucnost.Pochopit a přijmout, že elektromobil není žádné ZLO, ale velice inteligentní budoucnost. A že je jen potřeba tomu vše postupně přizpůsobovat.
Já jsem neřekl, že to je problém všude. Ale je to problém na většině míst. Prakticky nikde nemůžete "prostě nabíjet" elektromobil, jak to prezentují automobilky. 50 kW, 100 kW? Absolutní utopie v drtivé většině země.Neexistuje žádná tržní ani státní síla, která by s případným růstem elektromobility současně dělala masivní investice do infrastruktury. Takže se to prostě nestane. Neděje se ani v zemích, kde mají přebytkové rozpočty a do infrastruktury lijí obří peníze.Takže elektromobilita je sice hezká, ale nabíjení ze sítě prostě nebude fungovat. Je třeba rozvíjet i jiné způsoby ukládání a přenosu energie. je absolutní nesmysl sázet na jednu obskurní možnost.
Řekl (napsal) jste to co jste řekl. To si stačí jen znovu přečíst. A pokračujete v tom i nadále hloupými výroky, že cosi nejde “prakticky nikde”. Jako by to snad bylo dnes, 16.4.2021 nějak důležité.Podstatné je pouze to, jak to bude za 10-20 let. A o tom si můžete nechat jenom zdát.Nabíjení ze sítě samozřejmě fungovat bude, ono funguje už dnes. A vůbec nikdo nevyvrací ani neodmítá jiné energetické formy ukládání a přenosu energie. Toto odvětví se prudce vyvíjí a za 10 let nebude kámen na kameni.Kabelová infrastruktura není “obskurní” možnost. Takovými výroky ze sebe jen děláte hloupého odmítače reality, nic víc. A tací nejsou nebezpeční.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 4. 2021 19:50
😁😁😁😁😁👍🏿, tak vy mate dost
Muzete hodit odkaz na vas vypocet? Zatim vychazi ze i pri uzavreni prumyslu v CR a potrebe dobijet cca 30% vozoveho parku (nahrazeneho elektrikou) nebude dost a nemluve o potrebe prenosove soustavy, cena prenosove soustavy je otazka nasobne vyssi nez cena nove jaderne elektrarny.
Našel jsem to: Jestli má Tesla Model 3 kapacitu baterie 74 kWh a dojezd 523 km, tak jsme na 141 Wh/km. Dobře, nejezdí se v ideálních podmínkách, takže berme třeba 180 Wh/km.Zkusím výpočet z jiné strany. V roce 2018 Česká republika exportovala 25,5 TWh elektrické energie. Zdroj: https://faktaoklimatu.cz/infografiky/elektrina-cr... Když beru denní nájezd 40 km a spotřebu 180 Wh/km, jedno auto za rok pak potřebuje 2,6 MWh. Český export elektřiny by u takového nájezdu stačil pro 9,7 milionů elektromobilů.U ročního nájezdu 20 000 Km by export stačil na 7 milionů aut.V celém Česku je 5,8 milionů osobních automobilů. Kdyby se všechny změnily na Teslu Model 3, ročně by jen za to, co exportujeme (tedy bez nutnosti výstavby dalších elektráren) mohlo každé ujet přes 24 tisíc kilometrů.---Ještě upřesnění. Od 25,5 TWh exportované elektrické energie je potřeba odečíst 11,6 TWh importované. Takže nevyužitý čistý export je kolem 14 TWh.S tím by 5,8 milionu současných osobních automobilů při změně na Teslu Model 3 mohlo ujet 13 400 kilometrů za rok.To odpovídá průměrnému ročnímu nájezdu u osobních aut.
Tak zrovna ty elektrokoloběžky mi přijdou jako nejlepší využití elektromobility. Dává to smysl ekologicky, časově i finančně. To elektroauto vůbec. Tam se vozí tuny zbytečně.
Ono celkově auto je nesmysl.
😁, protoze na nej nemate
Nez se odstavi posledni uhelna elektarna, tak muzem aspon spolehat na to ze ta elektarna ma funkcni a servisovany filtr to u aut nezarucis . A porad lepsi rozptylene emise 50m nad zemi s dobry filtrem nezb pod nos autem s provrtanym filtrem.
No neviem, ale podla mna najocakavanejsie elektroauto roka 2021 v Europe je v Nemecku vyrabana Tesla Model Y
BINGO.
a tu elektriku na to budem brat kde?? asi ze zasuvky co..
Rychlonabíjení 350 kW, deset aut na "pumpě" = 3,5MW.Hmm, my jsme teď v práci horko těžko dostali do fabriky dalších 100kW.Kapacita není, dráty přetížené. A ještě nás čeká vypnutí několika elektráren, takže i když natáhnou nové vedení, tak nebude odkud ten proud brát.
Kapacity je dost. Jen je třeba dobudovávat trafostanice. U vás se evidentně nikomu nechtělo si ji zaplatit.
Hm. V ČR je něco přes 5M osobních aut. Řekněme, že přinejmenším šestina bude klasicky dobíjet odpoledne/večer co přijedou z rachoty, a to nejméně jednou za 5 dní. Takže nějakých 65 GW příkonu. Když pomineme otázku kudy to rozvést, tak kde je vezmeme když máme cca 22 GW na republiku? A to pomíjím nákladní dopravu, a katastrofické scénáře třeba hromadné (rychlo)nabíjení před velikonocemi nebo když teplota nedejbože poklesne pod nulu.A mimochodem, pokud se nepletu, tak Enyaq iV (výchozí lidová cena milion kaček) má v základní verzi dojezd 390 km. To mám akorát za prarodiči a zpátky, holt se člověk odstěhoval za prací. Takže běda jak zkejsnu v nějakém štrůdlu nebo zácpě. Jo a nabíjí max. 50 kW, a baterka má mít 132/150 kWh. Takže cca 2-3 hodiny plné (takzvaně RYCHLÉ) tankování, ovšem přinejmenším s 50kW jističem. Tož asi tak.
jakékoliv předpokladové počty musejí vycházet z předpokladové situace v čase, kdy onen předpoklad nastane.Nemůžete počítat s proměnnými tak, že jedny berete ty budoucí, ale jiné zase ty stávající. Musíte to posunout do budoucna všechno.Takže pokud uvažujete, že za nějakých 25 let bude u nás 5 milionů elektromobilů, musíte počítat také s tím, že se za těch 25 let od základu změní technická infrastruktura i zdroje a ne použít vstupní údaje z dneška.To samé platí o ceně, o dojezdu a pod.Prostě elektromobilita za 25 let bude úplně jiný svět, naž jaký znáte dnes.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 4. 2021 13:05
jo? jake zdroje? to by me zajimalo
To věřím. Před dvěma tisíci lety člověk znal jediný zdroj energie.Oheň.A nedovedl si představit nic jiného.Tak jako ty 😂
Mozna kdyby ses nad tim trochu zamyslel tak bys na to prisel.Me pokazde fascinuji uvahy o nejakem problemu se situaci zaseknutim se v zacpe.To jen potvrzuje primitivnost myšlení takoveho cloveka.Kolik ti zere doma vypnuta televize, vypnuty vysavac? Kolik asi bude zrat elektroauto ktere bude stat v kolone? 😃😃Kdyby nekdo dal soutez kdo vydrží dyl s palivem nebo baterii trcet v konfortne vytopenem aute, asi bys byl ty prekvapen a asi hodne nemile, elektoroauto to dokáže i nekolik dnu mozna i tyden, ty se spalovakem ani den.
😁😁😁👍🏿
A do te trafacky se to dostane jak?
🙂No to by pan Myšák musel mít povědomí jak fungují rozvodné sítě v ČR (a všude jinde na světě).Do té trafačky se to svede z nejbližší linky 22-35kV 🙂
to sa bude postupne riesit, pred 100 rokmi by bolo tych 100kw uplne nerealnych
jo? jak?
To by mohly řešit Muskovi bateriové farmy. Pár těch baterií u benzínky a energie na rychlé dobití auta je dost. Pak se ty velké baterie budou dobíjet menším proudem v delším čase když nikdo auta nabíjet nebude (i ze solárních panelů). Těch aut taky zpočátku nebude tolik a infrastruktura se může dotvářet postupně. Z hlediska ekologie to moc nepomůže, jelikož se ty spaliny jen přenášejí jinam. Až bude energie pocházet z nějakého fůzního reaktoru a energetický článek v autě bude velikosti ZPM, tak pak to může mít smysl. V té době možná ale už nebudou auta. 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 4. 2021 11:26
ale potreba energie bude porad stejna at date baterie nebo ne. predpokladam, ze na nejakou bateriovou mezideponii budete potrebovat tak 10000 m2 prostoru pro panely
Prosim diletanty at se nevyjdruji, podobne blaboly patri do kategorie Materidouska.
Čína má v současné době ve výstavbě 184 tepelných elektráren s plánovanou životností 30 let, takže elektřiny by mělo být dost (i když ne u nás v Evropě). Proč myslíte že se tam Tesla tak snaží?
Tak by se hodilo zmínit i výrobce mobilních telefonů, kteří se vrhají na EV.Nap.: Indické výrobce mobilů, čínské výrobce mobilů, Foxconn, Apple.
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 4. 2021 21:13
Tohle uz tu bylo. fakt super vzhledy a jediny, kdo to zatim dodrzel, byla Tesla. Proto si ji kazdy kupuje, ze je to fakt moderne vyhlizejici auto a ne hranata krabice jako u jinych.
Trochu objektivity. Třeba sériové Audi e-tron vypadá luxusněji jak poměrně nevýrazná Tesla S, uvnitř pak není o čem. I elektrické Hjondé (a skoro všichni spalovací konkurenti i v nižší třídě) uvnitř vypadá mnohem luxusněji jak původní Tesla 3.
Tak určite. Nižšia stredná luxusnejšie ako Model 3. Pobavilo.
Ano, to zcela určitě. Interiér i dílenské zpracování Tesly je totiž otřesné.
Nie je. Je to kus od kusu. Možno majú vacsi podiel zmätkov ako iné značky. Ale to len vďaka tomu, že blbi zákazníci sú ochotní to akceptovať.
Si ten blábol po sobě přečti.Slovy klasika:"Autor tak zastává názor, který zároveň vyvrací..." 😀
Aneb vypadá jako každé jiné Audi, jako každé jiné auto doposud.Problém vnímání bude v tom, že u elektromobilů očekáváme pořád to samé jako dřív.
a co by si od nich ocakaval? masaz prostaty?
Nový pohled na automobil, obzvláště pak elektromobil. A to Tesla jednoznačně předvádí.Evropské automobilky jsou v tomhle nesmírně konzervativní, nevěří si, bojí se. Tak to bastlí pořád ve stejném designu.Něco jako Black Berry se svými tlačítkovými smartphony ....
ak novy = horsi, tak nie, dakujem. dizajnovo su na tom tesly dost zle, aj preto sa nove tesly interierom blizia viac klasickym autam.a autonomnost nemoze prist okamzite, ani u tesly po mnoho sluboch a terminoch to stale nefunguje podla predstav. potom bude kludne mozne z auta spravit napr mikroubytovnu pre robosov, aby sa este prespali po ceste do prace.
To je o tom úhlu pohledu.Pokud jsem zvyklý na tlačítkový telefon a najednou mi někdo dá do ruky telefon bez tlačítek, tak moje první reakce bude, že se asi někdo zbláznil.Takový pocit má člověk zvyklý na uspořádání vnitřního prostoru Evropského stylu při vsednutí si do Tesly. Prostě tam není nic, jen obří "tablet".A to je ten moderní pohled na budoucnost automobilu. Proč by tam totiž mělo vlastně být něco dalšího? Doba aktivního řízení řidičem a osobního vlivu na jízdu se pomalu ubírá ke konci. A Tesla v tomto ohledu od základu přepracovala interiér, odpovídající modernímu pojetí budoucnosti.Pochopitelně evropan zvyklý na budíky, tlačítka, nerezové lištičky, zástrčky t ovidí jako nedostatek. Ale to je jen otázka času.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 4. 2021 13:07
z pohladu automobilky su velke displeje primarne o znizovani nakladov. samozrejme ze je vyhodnejsie tam hodit displej za par dolarov, ako tam rvat klasicke komplikovane budiky a otocne ovladace 🙂 ale nastastie ludia povazuju displeje za luxus, takze mozu v ponuke stat viac ako vyrobne drahsie pristrojovky 😀
Názor byl 2× upraven, naposled 16. 4. 2021 15:56
Smysl tohoto sdělení mi v kontextu tématu článku i obsahu vlákna zcela uniká.
ty si zacal s tym ze tesla je interierovo prevratna. tak pisem ze nieje.
Výraz "převratný" jsem nikdy nepoužil, navíc pod ním každý vidí něco jiného.
Uzasne. Konecne opravdova a ekonomicky vyhodna alternativa spalovakum. A bez dotaci!
Tak teď fakt nevím. Je to ironie nebo není? :)Napřed jsem si myslel, že to je jasná ironie, ale podle počtu mínusů to vypadá, že si ostatní myslí, žes to myslel vážně?Kdysi jsme se s kamarádem v kině děsně smáli u filmu Independence day, jenom nám bylo divné, že se smějeme jako jediní z celého kina. Považovali jsme ten film za výbornou parodii na béčkové sci-fi. A pak jsme s překvapením zjistili, že ten fim NEBYL parodie na béčkové sci-fi, ale že byl míněný vážně...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.