Škoda právě představila Enyaq RS Race, závodní verzi Enyaqu RS, laboratoř na kolech, kterou chce automobilka používat pro vývoj inovativních technologií a udržitelných materiálů. Ač nese přídomek Race, závodit patrně nikdy nebude.
Není to úplná novinka, auto stejného jména začalo vznikat už v červnu 2023 a kolegové z Auto.cz se v něm dokonce svezli. Tato nejnovější verze vychází z faceliftovaného modelu Enyaq. RS Race je oproti sériovému RS o tři metráky lehčí, nižší a širší. S úsporou hmotnosti pomohl o odstranění zbytečné výbavy, odlehčené sedačky a biokompozitní díly, které poskytují stejnou tuhost a hmotnost jako karbon, ale jsou šetrnější k přírodě.

RS vs. RS Race
Škoda říká, že RS Race nese závodní DNA a v mnohém čerpá z úspěšného závodního vozu Fabia RS Rally2. Takže má například karbon-keramické kotouče a posílenou brzdovou soustavu, dlouhou páku hydraulické ruční brzdy, pedálovou sestavu ze závodní Fabie, speciální sportovní odpružení a možností nastavení tuhosti pružin, komprese a odskoku, nechabí samosvorné diferenciály na obou nápravách. Dva elektromotory s kombinovaným výkonem 250 kW a baterie s kapacitou 82 kWh jsou shodné s těmi, které jsou použity v sériovém modelu, maximální rychlost zůstává na 180 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za méně než pět sekund.



Původní Enyaq RS Race z roku 2024 a detail biokompozitu.
Patrně bude znovu platit, že RS Race bude existovat pouze v jediném exempláři, na silnici se s ním nepotkáte a na závodech spíše jen v roli showcaru.