Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě

Zdroj: Živě
Zdroj: Živě
Zdroj: Živě
Zdroj: Živě
20
Fotogalerie

Nejostřejší elektrická Škoda. Enyaq RS Race je závodní střela, která nikdy nebude opravdu závodit

Škoda právě představila Enyaq RS Race, závodní verzi Enyaqu RS, laboratoř na kolech, kterou chce automobilka používat pro vývoj inovativních technologií a udržitelných materiálů. Ač nese přídomek Race, závodit patrně nikdy nebude.

Není to úplná novinka, auto stejného jména začalo vznikat už v červnu 2023 a kolegové z Auto.cz se v něm dokonce svezli. Tato nejnovější verze vychází z faceliftovaného modelu Enyaq. RS Race je oproti sériovému RS o tři metráky lehčí, nižší a širší. S úsporou hmotnosti pomohl o odstranění zbytečné výbavy, odlehčené sedačky a biokompozitní díly, které poskytují stejnou tuhost a hmotnost jako karbon, ale jsou šetrnější k přírodě.

novy_enyaq_rs_race_x_novy_enyaq_coupe_rs_fce2ff65.jpg
RS vs. RS Race

Škoda říká, že RS Race nese závodní DNA a v mnohém čerpá z úspěšného závodního vozu Fabia RS Rally2. Takže má například karbon-keramické kotouče a posílenou brzdovou soustavu, dlouhou páku hydraulické ruční brzdy, pedálovou sestavu ze závodní Fabie, speciální sportovní odpružení a možností nastavení tuhosti pružin, komprese a odskoku, nechabí samosvorné diferenciály na obou nápravách. Dva elektromotory s kombinovaným výkonem 250 kW a baterie s kapacitou 82 kWh jsou shodné s těmi, které jsou použity v sériovém modelu, maximální rychlost zůstává na 180 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za méně než pět sekund.

53_Enyaq_RS_Race_bcf32946.jpg67_Enyaq_RS_Race_c0c8e853.jpg72_Enyaq_RS_Race_b98e0aab.jpg
Původní Enyaq RS Race z roku 2024 a detail biokompozitu.

Patrně bude znovu platit, že RS Race bude existovat pouze v jediném exempláři, na silnici se s ním nepotkáte a na závodech spíše jen v roli showcaru.

Určitě si přečtěte

Články odjinud