Foto: CTIO/NOIRLab/NSF/AURA/J. da Silva
Nejrychlejší asteroid ve Sluneční soustavě oběhne Slunce za pouhých 113 pozemských dní | Foto: CTIO/NOIRLab/NSF/AURA/J. da Silva

Tým badatelů vedený Scottem Sheppardem z Carnegie Institution of Science objevil nejrychlejší asteroid ve Sluneční soustavě.

Vesmírný „balvan“ 2021 PH27 o průměru pouhého jednoho kilometru oběhne kolem Slunce za 113 pozemských dní. Ze všech dosud známých nebeských těles má kratší oběžnou dobu jen Merkur (88 dní).

Vědci očekávají, že díky studiu 2021 PH27 se dozvíme mnoho nového o původu a složení dalších podobných asteroidů, což je důležité i z hlediska obrany naší planety před těmi potenciálně nebezpečnými.

Jak Sheppard uvedl, tento výzkum odborníkům umožní dokončit sčítání asteroidů v blízkosti Země – včetně těch, které k ní mohou přiletět za denního světla a proto je není tak jednoduché včas detekovat.

Přímo 2021 PH27 nicméně nečeká právě růžová budoucnost. S největší pravděpodobností je odsouzen k tomu, aby se dostal blíže ke Slunci a nakonec jím byl buď absorbován, nebo se za několik milionů let srazil s Merkurem či Venuší.

Váš názor Další článek: Podívejte se, jak uvnitř vypadá hlavní výpočetní čip pro PlayStation 5

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Země, Astronomie, Sluneční soustava, Slunce, Asteroidy, Studium, Venuše, Rekordy, Carnegie, Pozemský den, Asteroid, Merkur, Scott Sheppard

V nitru DJI Mini 3 Pro: Ten dron je větší záhada než tajemný hrad v Karpatech [galerie]

** Létá skvěle, fotí slušně a má autopilota ** Jak se to všechno podařilo vtěsnat do 249 gramů? ** Podívejte se na rozborku nejlepšího dronu letošní sezóny

KvadrokoptéraDJIDrony
DJI Mini 3 Pro: Tohle by mohl být nejlepší rekreační dron pro letošní léto

** DJI představilo třetí generaci svých nejmenších dronů Mini ** A pozor, už to není žádné ořezovátko. Konečně dorazil autopilot ** Také ale výrazně poskočila cena

DJIDrony
Vyrobte si elektřinu sami. S dobře vybranou fotovoltaikou vás nebude trápit zdražování, Rusko a vlastně ani vlastní stát

Zdražení se na nás valí ze všech stran a nejvíce se týká energií. Ať už je to plyn, pohonné hmoty, nebo elektřina. Z těchto tří můžete nejvíce zahýbat právě s elektřinou, a to investicí do fotovoltaické elektrárny. Podívejme se objektivním pohledem, pro koho je vhodná, a komu se naopak vůbec nevyplatí.

EnergetikaFotovoltaika
Domácí síť bez kompromisů. Jak dosáhnout na maximální propustnost a dokonalé pokrytí

Rychlost sítě omezuje ten nejpomalejší prvek po cestě. Poradíme vám, jak vybudovat síť s maximální propustností a dokonalým pokrytím domácnosti.

SíťRouter
Rozluštili jsme infračervený signál a připojili starou stropní klimatizaci k internetu

** Nedávno jsme si pohráli s mobilní klimatizací a Wi-Fi ** Ale co se starými kancelářskými kusy? ** Dekódujeme jejich IR signál a vyrobíme si Wi-Fi ovladač

Pojďme programovat elektronikuProgramování
Jak přečíst platební kartu mobilem a k čemu je to dobré

Pokud vlastníte telefon s technologii NFC, můžete prostřednictvím aplikace pro Android zkusit načíst údaje ze své bezkontaktní karty. Vyzkoušíte si tak třeba, jak moc je náchylná k případnému RFID skimmingu.

NávodyMobilní aplikace
Jak vysoké jsou dotace na fotovoltaiku. Dotační program Nová zelená úsporám překvapí lidským přístupem

Od 1. října 2021 platí upravené podmínky pro dotaci na FVE, přičemž v platnosti by měly zůstat až do roku 2025. Důležitou informací je, že jde o podmínky velmi štědré.

DotaceEnergetikaFotovoltaika