Dotace jsou zlo. Zejména na neekologicko ua neekonomickou kravinu jménem lithiová elektromobilita. Když už dotovat, tak rozhodně ne boháče, ale naopak chudáky, kterým by mohla vláda například poskytnout bezúročnou půjčku na nový a ekologicky šetrný automobil (ideálně benzín) výměnou za jejich 15 let starý, ojetý a technicky už vlastně nevyhovující vůz, který bude jediný do rodiny a ne druhý, nebo dokonce třetí vůz, jak je tomu u elektromobilů.
Taktéž by ty dotace měly téci do MHD a veřejné dopravy celkem, které by mělo být zcela zdarma, protože beztak příjmy z jízdného tvoří malou část provozních nákladů.Právě že to zásobování by mělo jezdit na elektřinu, když už. Na nějaké courání po městě to stačí a dokonce i meziměsto se dá totiž velmi dobře plánovat i nabíjet, protože spedice a zásobování jezdí v noci, takže přes den by mohly sedět na nabíječkách a nabíjet se z FV panelů.Co se prašnosti týče, stačilo by kdyby se šláplo na krk podnikatelům a jiné verbeži, kteří provozují různé dekády staré střepy, jejichž stav, být to osobák fyzické osoby, by STK neprošel ani jako veterán. Dtto šlápnout na krk majitelům starých dieselů s vymláceným filtrem pevných částic, které švestky snadno poznají, když dotyčný vystartuje z křižovatky.Jinak elektromobily samozřejmě dělají hluk a jsou prašné. Pneumatiky jsou tím hlavním zdrojem. U moderního benzínového vozu hluk pneumatik překoná hluk motoru už při nějakých 40 km/h. A to se bavíme o kvalitním asfaltovém povrchu. Jakmile si to šineš po dlažebních kostkách, tak to dělá větší rambajz než motor už při rychlostech polovičních i nižších. Prašnost pak je dána opotřebením pneumatik. U moderních benzínů je zhruba o dva řády vyšší, nežli prach co leze z výfuku.A v neposlední řadě, když už zmiňuješ tvé bydlište. Zrovna Ostravsko je typický příklad, že auta nejsou největší znečišťovatel. Tím jsou tamní ocelárny a jiné továrny, které bez uzardění vypouští sračky do vzduchu bez filtrace (obvykle to dělají kolem 2 hodiny ranní) a město ani kraj proti nim nezasáhne, protože se bojí ztráty pracovních míst více nežli o zdraví obyvatel. Ty fabriky samozřejmě čističky mají, ale protože to je chemické čištění, které je provozně drahé, tak to kašlou.
Dtto na vesnicích vytápění. Díky nevhodné politice vůči chudým obyvatelům, používají tito nevyhovující topné systémy a topí v nich naprostým odpadem (v lepším případě nějakým ultralevným sajrajtem z Polska, v horším krájenou pneumatikou). Jeden takový barák pak vypustí více škodlivin a prachu, nežli tisícovka nových benzínových automobilů.