Tak to velmi(!) zjednodušme:Máme auto o 45 tunách (m), které vyjede o 10 metrů výš (h) v prostředí s gravitačním zrychlením (g) 10 (zjednodušení). Jeho potenciální energie se zvýší o m x g x h, tj. 45.000 x 10 x 10 = 4.500.000 J. Tuhle energii (+ nějaká režie okolo, ztráty) je potřeba dodat abychom auto vyvezli o těch deset metrů nahoru.Nahoře nám auto naloží 65 tunami šutrů, takže máme těleso o hmotnosti 110 tun a potenciální energii 110.000 x 10 x 10 = 11.000.000 J - tato energie se při sjezdu přemění v kinetickou + buď teplo (na klasických brzdách) nebo elektřinu při rekuperačním brždění.Tj. máme tam po odečtení cesty nahoru ca 6,5 MJ přebytek. Pokud by celková účinnost té věci (pohon, rekuperace, všechny ztráty při nabíjení, dobržďování atd.) byla alespoň 70 %, byl by jeden sjezd dolů schopen vygenerovat dostatek energie na to, aby auto mohlo pendlovat donekonečna. I pokud účinnost bude menší (dle mého názoru téměř jistě bude), bude energie v akumulátoru ubývat relativně pomalu a může být, že bude dávat smysl dobíjet průběžně při krátkých přestávkách - případně nějakým relativně malým generátorem na palubě.