S výkonem 1842 a točivým momentem 1617 Nm se konečně přiřítila produkční verze amerického hypersportu. Je to nejvýkonnější sériově vyráběné auto. 

S výkonem 1842 a točivým momentem 1617 Nm se konečně přiřítila produkční verze amerického hypersportu. Je to nejvýkonnější sériově vyráběné auto. 

Americký hypersport Hennessey Venom F5 se poprvé ukázal již před dvěma lety. Tehdy jsme ale ještě neviděli zcela dokončené auto, tuto premiéru si americký výrobce nechal až na teď.

Americký hypersport Hennessey Venom F5 se poprvé ukázal již před dvěma lety. Tehdy jsme ale ještě neviděli zcela dokončené auto, tuto premiéru si americký výrobce nechal až na teď.

Přivítejte tedy Hennessey Venom F5, hypersport s astronomickým výkonem a jednou třeba i nejrychlejší auto na světě.

Přivítejte tedy Hennessey Venom F5, hypersport s astronomickým výkonem a jednou třeba i nejrychlejší auto na světě.

Hennessey Venom F5 je nástupce za Venom GT. Už ale nevypadá jako Lotus Elise na steroidech, ale má svůj vlastní designový jazyk.

Hennessey Venom F5 je nástupce za Venom GT. Už ale nevypadá jako Lotus Elise na steroidech, ale má svůj vlastní designový jazyk.

Oproti dva roky staré verzi vozu si můžete všimnout jen drobných rozdílů, například jiných vnějších zpětných zrcátek a jiného, decentnějšího zadního křídla.

Oproti dva roky staré verzi vozu si můžete všimnout jen drobných rozdílů, například jiných vnějších zpětných zrcátek a jiného, decentnějšího zadního křídla.

Nejdůležitější je tady osmiválcový motor, který si v Texasu staví sami ručně a dali mu jméno Fury.

Nejdůležitější je tady osmiválcový motor, který si v Texasu staví sami ručně a dali mu jméno Fury.

Má objem 6,6 litru a dvě turbodmychadla. Výsledný výkon činí 1355 kW (1842 koní), čímž se stává nejvýkonnějším produkčním vozem určeným pro silnice na planetě. Točivý moment pak činí 1617 N.m.

Má objem 6,6 litru a dvě turbodmychadla. Výsledný výkon činí 1355 kW (1842 koní), čímž se stává nejvýkonnějším produkčním vozem určeným pro silnice na planetě. Točivý moment pak činí 1617 N.m.

Se sedmistupňovou robotizovanou převodovkou dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h pod tři sekundy a maximálně by Venom F5 měl jet přes 500 km/h, o což se pod dohledem profesionálů v dohledné době pokusí.

Se sedmistupňovou robotizovanou převodovkou dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h pod tři sekundy a maximálně by Venom F5 měl jet přes 500 km/h, o což se pod dohledem profesionálů v dohledné době pokusí.

U tohoto auta ale nejde jen o výbušnou sílu na rovince.

U tohoto auta ale nejde jen o výbušnou sílu na rovince.

S karbonovým monokokem (86 kg) dosahuje hmotnosti pouze 1360 kg a tvůrci slibují jízdní zážitek na úrovni těch nejlepších sportovních vozů.

S karbonovým monokokem (86 kg) dosahuje hmotnosti pouze 1360 kg a tvůrci slibují jízdní zážitek na úrovni těch nejlepších sportovních vozů.

Rychlostní rekord mezi sériově vyráběnými auty aktuálně drží SSC Tuatara, tento sporťák dosáhl dokonce až na  533 km/h na veřejné silnici . Má přitom o pár koní méně než Venom F5. 

Rychlostní rekord mezi sériově vyráběnými auty aktuálně drží SSC Tuatara, tento sporťák dosáhl dokonce až na 533 km/h na veřejné silnici. Má přitom o pár koní méně než Venom F5. 

Vnitřek není žádný luxusní salonek. Volant vypadá jako z futuristické formule a prostor se zdá být stísněný.

Vnitřek není žádný luxusní salonek. Volant vypadá jako z futuristické formule a prostor se zdá být stísněný.

Hennessey Venom F5 vznikne v omezené sérii 24 kusů, kdy každý z nich vyjde na 2,1 milionů dolarů, tedy v přepočtu 45,4 milionů korun. 

Hennessey Venom F5 vznikne v omezené sérii 24 kusů, kdy každý z nich vyjde na 2,1 milionů dolarů, tedy v přepočtu 45,4 milionů korun. 

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Hennessey Venom F5

Americký hypersport Hennessey Venom F5 se poprvé ukázal již před dvěma lety. Tehdy jsme ale ještě neviděli zcela dokončené auto, tuto premiéru si americký výrobce nechal až na teď.
Přivítejte tedy Hennessey Venom F5, hypersport s astronomickým výkonem a jednou třeba i nejrychlejší auto na světě.
Hennessey Venom F5 je nástupce za Venom GT. Už ale nevypadá jako Lotus Elise na steroidech, ale má svůj vlastní designový jazyk.
Oproti dva roky staré verzi vozu si můžete všimnout jen drobných rozdílů, například jiných vnějších zpětných zrcátek a jiného, decentnějšího zadního křídla.
71
Fotogalerie

Nejvýkonnější sériové auto bude Hennessey Venom F5: Rozjede se až na pětistovku

S výkonem 1842 a točivým momentem 1617 Nm se konečně přiřítila produkční verze amerického hypersportu.

Americký hypersport Hennessey Venom F5 se poprvé ukázal již před dvěma lety. Tehdy jsme ale ještě neviděli zcela dokončené auto, tuto premiéru si americký výrobce nechal až na teď. Přivítejte tedy Hennessey Venom F5, hypersport s astronomickým výkonem a jednou třeba i nejrychlejší auto na světě.

Hennessey Venom F5 je nástupce za Venom GT. Už ale nevypadá jako Lotus Elise na steroidech, ale má svůj vlastní designový jazyk. Oproti dva roky staré verzi vozu si můžete všimnout jen drobných rozdílů, například jiných vnějších zpětných zrcátek a jiného, decentnějšího zadního křídla.

Nejdůležitější je tady osmiválcový motor, který si v Texasu staví sami ručně a dali mu jméno Fury. Má objem 6,6 litru a dvě turbodmychadla. Výsledný výkon činí 1355 kW (1842 koní), čímž se stává nejvýkonnějším produkčním vozem určeným pro silnice na planetě. Točivý moment pak činí 1617 N.m.

Se sedmistupňovou robotizovanou převodovkou dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h pod tři sekundy a maximálně by Venom F5 měl jet přes 500 km/h, o což se pod dohledem profesionálů v dohledné době pokusí. U tohoto auta ale nejde jen o výbušnou sílu na rovince. S karbonovým monokokem (86 kg) dosahuje hmotnosti pouze 1360 kg a tvůrci slibují jízdní zážitek na úrovni těch nejlepších sportovních vozů.

Rychlostní rekord mezi sériově vyráběnými auty aktuálně drží SSC Tuatara, tento sporťák dosáhl dokonce až na 533 km/h na veřejné silnici. Má přitom o pár koní méně než Venom F5. 

Vnitřek není žádný luxusní salonek. Volant vypadá jako z futuristické formule a prostor se zdá být stísněný. Všimněte si především širokých předních dveří. Vše je tu samozřejmě podřízeno bezpečnosti. Infotainment s navigací a podporou Apple Carplay a Android Auto tu ale najdete.

Hennessey Venom F5 vznikne v omezené sérii 24 kusů, kdy každý z nich vyjde na 2,1 milionů dolarů, tedy v přepočtu 45,4 milionů korun. 

Určitě si přečtěte

Články odjinud