Některé kanabinoidy podle všeho mají protirakovinné účinky

Již poměrně dlouho je jasné, že kanabinoidy, resp. fytokanabinoidy, mohou mírnit vedlejší účinky chemoterapie a jiných protirakovinných terapií. Nyní se ale zdá, že toho dokážou ještě mnohem víc.

V novém čísle British Journal of Pharmacology bylo publikován příspěvek, jehož autoři se rozhodli přezkoumat potenciál inkriminovaných látek pro přímou léčbu rakoviny. A výsledky jsou velice zajímavé.

Různé výzkumné týmy dospěly k závěru, že kanabinoidy mohou rakovinným buňkám bránit v dělení a napadání normální tkáně. Kromě toho zvládnou zablokovat přívod krve do nádorů. Některé studie rovněž ukázaly, že kanabinoidy by mohly zvýšovat imunitní odpověď těla proti růstu a šíření nádorů.

„Stále existuje potřeba dalších léků proti rakovině. Data, která se v této souvislosti shromážďují z preklinických modelů, naznačují, že kanabinoidy mají protirakovinné účinky na několika úrovních progrese rakoviny,“ uvedl jeden z badatelů, Burkhard Hinz z Rostock University Medical Center.

„Teď naléhavě potřebujeme klinické studie k prozkoumání vlivu kanabinoidů na růst a progresi rakoviny u pacientů,“ dodal Hinz.

Fytokanabinoidy se vyskytují téměř výhradně v konopí (v jiných rostlinách ovšem byla zjištěna přítomnost látek, které jsou jim velmi podobné – například kanabimimetika v třapatce nachové). V současné době známe přes 100 druhů kanabinoidů, přičemž v kontextu léčebného využití se asi nejčastěji hovoří o tetrahydrokanabinolu (THC) a kanabidiolu (CBD).

Foto: NIH

Diskuze (12) Další článek: Podrobná rozborka nového MacBooku Pro odhalila větší baterii, přepracovaný adaptér a čip Apple T2

Témata článku: Zdraví, Výzkum, Léky, Medicína, Rakovina, Rostliny, Chemoterapie, Kanabinoidy, Současná doba, Nové číslo, CBD, Progrese, Imunitní odpověď, Účinky, Kanabinoidů, BPS, Nádor, Vedlejší účinek, UCI, Klinická studie, NIH, Rakovinná buňka, Dron na Mall.cz

Hry zadarmo nebo se slevou: akce na Fallout a Stubbs the Zombie zdarma

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

Hry zdarmaSlevové akce
Tmaví zabijáci z hlavního pásu. Tým českého vědce rozluštil jednu ze záhad vyhynutí dinosaurů

** Asteroidy z vnější části hlavního pásu planetek se mohou vydávat směrem k Zemi častěji, než jsme si mysleli ** Jeden z těchto objektů zřejmě vyhubil dinosaury ** O jaký objekt se jednalo???

DinosauřiAsteroidyVesmír