Někteří vědci se obávají, že lidské „minimozky“ pěstované v laboratořích by mohly být schopny vnímat

Skupina odborníků z Green Neuroscience Lab varovala před používáním lidských „minimozků“, které se pěstují v laboratořích z kmenových buněk. Podle jejich názoru by totiž tyto organoidy mohly být schopny vnímat. Přestože nic takového dosud nebylo prokázáno, riziko je prý příliš velké.

„Minimozky“ dávají vědcům příležitost provádět neurologický výzkum na něčem sofistikovanějším než je zvířecí model. I když samozřejmě nejsou tak složité jako klasický lidský mozek, jejich komplexitu se stále daří zvyšovat – a právě to podle některých představuje problém.

„V organoidech už pozorujeme aktivitu, která připomíná biologickou aktivitu při vývoji zvířat,“ uvedl ředitel Green Neuroscience Laboratory Elan Ohayon v rozhovoru pro The Guardian.

Badatelé z výše jmenované instituce své obavy prezentovali rovněž na letošním setkání Society for Neuroscience, které od včerejška probíhá v americkém Chicagu.

„Pokud je tu byť jen možnost, že organoidy vnímají, mohli bychom tuto linii překročit,“ řekl Ohayon. „Nechceme, aby lidé prováděli výzkum tam, kde existuje potenciál pro to, aby něco trpělo.“

Diskuze (34) Další článek: 16jádrový Ryzen 9 3950X je podle prvních testů výkonnější než 18jádrový Intel Core i9-10980XE

Témata článku: Věda, Výzkum, Mozek, Lidé, Buňky, Vědec, Chica, OHA, Zvířecí model, Laboratoř, Chicago, Guardian, Aktivita, Pešť, Minimó, MINI +

Wear OS 2 pomalu zavírá krám. Po resetu nefungují poznámky ani Google Mapy, a brzy bude hůř

** Google připravil novou verzi aplikací Google Map a Google Keep ** Pokud si resetujete Wear OS 2 hodinky, už je nesputíte ** Je to jen čirá náhoda, nebo taktika, jak vás přimět k upgradu?

Google MapyWear OS