Němci mohli vyhrát leteckou bitvu o Británii. Kdyby se ovšem nedopustili dvou fatálních chyb

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 65

Názory k článku

31. 05. 2020 15:12

Samo takovéhle "modelování" je nesmysl, protože nedává žádný reálný výsledek. O skutečnosti v dané době rozhodují tisíce maličkostí (třeba Eva "nedala" Ádovi a ten naštvaně ukončil válku ) které nejsou známy a ani je nejde postihnout. . V článku je samozřejmě i vyložený blábol o tom že: "Když na konci října 1940 letecká bitva o Británii končila, bylo jasné, že se německý voják britské půdy nedotkne ani špičkou holínky." To je evidentní nesmysl, Německo už v té době okupovalo britskou "půdu" tedy konkrétně Normanské ostrovy a ty držely německé posádky až do konce války a Britové se tam vylodili znovu až po ukončení bojů v Evropě, tedy v květnu 1945.
Další nesmyslnost byla, že se nepočítalo s tím, že Hitler poměrně silně vnímal britské ostrovy a jejich obyvatele jako "árijce" a germány a stál spíše o nějakou formu míru a spolupráce, takže je otázkou, jak moc v té které chvíli stál o opravdovou invazi.
To se samozřejmě v čase měnilo a jistě bombardování Berlína změnilo jeho názor, ale těch skutečností bylo mnoho a nakonec i jeho kamarád z vězení Hess letěl do GB dohodnout mír. Jenže se ukázalo že o mír není zájem, v Německu byl prohlášen za blázna a válčilo se dál. Stejně tak byly i snahy oslovit odstoupivšího krále, s nabídkou že bude dosazen zpět (i s rozvedenou američankou) a povládne v GB v rámci "Německé Evropy". Prostě už těch výchozích věcí je nepřeberně a natož pak těch které se musely následně stát. Ono nejde namodelovat ani to, co se stane konkrétnímu člověku, stačí že se ohlédne po nějakém pěkném "subjektu zájmu" a nabourá se s autem, tím přijde pozdě, ztratí šanci na postup a skončí jako bezďák, místo aby stoupal k výšinám korporátního managementu A to jde o jedince, modelovat něco, kde je těch možných změn miliardy a jsou na sobě závislé je ptákovina. Spíš mi tom připadá, že si vědci udělali vedlejšák a vypracovávali scénář pro nějakou hru na PC

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 01. 2020 10:31

Předpokládám že film "Bitva o Británii" z roku 1969 byl poměrně přesným popisem skutečnosti, relativně krátce krátce po válce. Z něj vyplývá, že první bombardování Londýna byl především navigační omyl a náhoda. A pak už Němcům nezbývalo než v něm pokračovat. Tím ovšem ulehčili jižním letištím, která pak měla čas se vzpamatovat z předchozích náletů... Podobně jako v bitvě o Midway došlo k naprostému zvratu USA vs. Japonsko jen kvůli jedné díře v mracích a štěstí, že Japonci zrovna na palubách přezbrojovali letadla...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 01. 2020 16:46

Jenže Německo především fatálně podcenilo vývoj jaderných zbraní a to by jim nakonec zlomilo vaz každopádně. Další chyba byla nevyvíjet dálkové bombardéry a zlepšovat dolet stíhacích letounů (u těžkých bombardérů byl problém s přesným zaměřováním a vůdce trval na střemhlavých bombardérech, jenže zde byla potíž z pevností konstrukce - pochopitelně). Někdy mi přijde, že dnes všechny modely modelují lidé, kteří by si snad přáli vítězství OSY, ještěže se na co kdyby nehraje. A ještě maličkost, ani vítězství ve vzduchu by neznamenalo jistotu krátkých pozemních bojů, Britové by se jen tak nevzdali a bojovali by možná ještě houževnatěji než Japonci. Pak by se stejně Německo pustilo do SSSR a celkový výsledek války by se tedy nezměnil, útok na území USA by totiž zůstal v říši snů. Všechen válečný materiál a zbraně by USA nedodávalo přes oceán UK, ale čekaly by na Germána. Doufám, že už někdo modeluje možný a velmi pravděpodobný střet s globálním hegemonem = Čínou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 01. 2020 16:43

Tahle kdyby ovšem taky znamenají, že Hitler by nebyl Hitler a Göring by nebyl Göring.... nekompetentnost a Hitlerovo zasahování do vedení války nebyla nějaká anomálie, ale sama podstata nacismu.
Když už jsme u těch kdyby, tak Německo hlavně nemělo válku vůbec zahájit, protože na ní nebylo připraveno jak výzbroji, tak zásobami pohonných hmot.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 01. 2020 09:21

Až objevíme způsob cestování do paralelních vesmírů, určitě najdeme světy, ve kterých Britové bitvu o Anglii prohráli i světy, ve kterých vyhráli. Nebo světy, ve kterých byla Británie stále římská a úspěšně odrazila pokus o invazi ze strany spojených hunsko-avarských armád. Tam budou mít vědci studijního materiálu!! A třeba i náš svět studují vědci z jiné paralelní Země a my jim říkáme UFO

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2020 23:56

a co třeba kdyby nebyl Hitler mohla být klidně celá evropa rudá.A nebo by se zastavil na hranicích z Ruskem a Evropa by byla hnědá ,Rusko rudíé US by si hrály na svém písečku ,Japonko nenapadlo US a Asie by byla Japonká atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2020 23:25

Těch faktorů v bitvě o Británii bylo více.
Němci věděli o britské radarové síti. Před válkou vyslali vzducholoď, aby je zmapovala. Jenže vzducholoď byla kovová. Tak toho moc nezaměřili.
V začátcích bitvy jednou zaútočili na stožáry s radarovými anténami. Tehdejší bombardování bylo dosti nepřesné, ale i tak je poškodili včetně přilehlé technologie. A útok už nezopakovali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 01. 2020 22:19

Jo jo, jak říká jedno jadrné přísloví: Kdyby byly v řiti ryby, není třeba rybníka, sáhl by sis jen do řiti, vytáhl bys kapříka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2020 22:07

Po bitve je kazdy general, co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2020 21:47

Clanek o alternativnim vysledku bitvy o Britanii povazuji za zajimavy, ale prilis spekulativni. Matematicky model sice vypada velmi vedecky, ale pro mne nepresvedcive. Nicmene souhlasim s tim, ze cela bitva o Britanii mohla dopadnout jinak, pokud ovsem za tuto bitvu povazujeme snahu Treti rise o vylodeni na britskych ostrovech. Za velmi prinosny povazuji nazor jednoho z nejpovolanejsich, nemeckeho marsala letectva Alberta Keselringa, ktery v te dobe velel 2. letecke armade, tedy jedne ze dvou, ktere se vzdusne faze valky zucastnily. Dle marsala bylo fatalni chybou snazit se ziskat nadvladu nad celym vzdusnym prostorem, cast luftwaffe se mela snazit o ovladnuti oblohy bezprostredne nad prostory invaze, dalsi cast by zadrzovala britske lodstvo pred vplutim do Kanalu. Jakmile by se na jihoanglickem pobrezi uchytila alespon jedna nemecka pesi divize, nemela britska armada, otresena porazkou ve Francii (kde zanechala vetsinu pozemni bojove techniky), sanci srazit ji zpet do more. Zpet na zacatek, nemecky neuspech ve vzdusne fazi bitvy o Britanii vyplyval z prilis sirokeho zadani, ktere vedlo ke tristeni sil. Ztraty nemeckych letadel byly ve srovnani s britskymi asi dvojnasobne, presto Britove ztratili vice stihacich letounu, coz svedci o kvalite nemeckych pilotu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 01. 2020 21:35

nemohli by do toho "vědci" dát současnou situaci a zjistit co se stane s evropou po masové migraci z afriky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 01. 2020 21:03

kdyby
na to se vubec v historii nehraje, tak si kdyztak prosim bezte recenzovat Wolfa.kdyby se hitler nenarodil, valka by asi nebyla, to je zhruba stejna uroven novinari

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 01. 2020 17:36

Kdyby Hitler, který vojenské strategii vůbec nerozuměl, nechal vedení války na svých generálech, tak válku v pohodě vyhráli. A my bychom dnes měli úplně jiné dějiny a těžko říct, v co by se vyvinula naše civilizace.
Jednou z větších chyb byla třeba zrada svého válečného spojence, Sovětského Svazu, dřív než zvítězili na západní frontě. Sice i Stalin plánoval zradit Hitlera, ale to by bylo až za několik let, protože paranoidní Stalin průběžně vyvražďoval své armádní velitele a armáda SSSR byla schopna dobýt ve spolupráci s nacisty Polsko a následně Pobaltí, ale už ne třeba Finsko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 01. 2020 17:14

A pak už jen ta drobnost jak se dostat přes kanál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2020 17:05

"Kdyby" jsou "chyby".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2020 17:02

také můžete zkusit naprogramovat posunutí začátku války o nějaký ten rok do doby, kdy by Hitler vyvinul svou vlastní atomku. Podmanil si nejdříve Evropu a teprve pak zaútočil na Rusko (a nenechal si od Rusů ukrást její plány, jako se to "podařilo" Amíkům).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 01. 2020 16:36

Nemci mohli spustit bombardovani pozdeji, protoze driv to nezvladali. A utok na Berlin klidne mohl byt zamerny s cilem vyprovokovat hitlera, aby to bral osobne, a zacal utocit primo na londyn misto na letiste...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2020 16:08

nastesti to byla hloupost a namyslenost Hitlera, ktera zpusobila porazku nemcu a naopak genialita briskeho vedeni na strane druhe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor