Němci znovu vynalezli kolo. Mezi šlapkami a zadním kolem chybí řetěz, nahradil jej kabel

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 150

Názory k článku

A když se v tom něco při výletu pokazí? Tak se s tím můžu vyfotit? I to pitomé elektrokolo se dá dovézt domů šlapáním. O servisnování a náhradních dílech toho bazmeku radši nebudu ani přemýšlet...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 04. 2022 13:31

Tyhle recykláty se starou diskuzí nemám rád, proč mám jen jeden kmenový příspěvek na X editací?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 12. 2021 23:31

Tak jestli je ztráta opravdu jen těch 5% tak to by bylo skvělé a sem s tím... Ale moc tomu nevěřím.
A třeba špatná pneumatika resp. nevhodně zvolený profil pro daný povrch udělá mnohem větší ztráty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 11. 2021 13:46

imho nie. Ked si predstavim ze na bajku slapem tak ocakavam ze sa moja vynalozena energia co najefektivnejsie okamzite premietne do rychlosti pohybu. Naozaj nechcem aby sa cast energie ktoru prave vynakladam docasne ukladala do baterky pretoze to efektivne nizsiu okamzitu rychlost. To mozem zrovna jazdit doma na stacionarnom bicykli a dobijat baterku v napr v mobilnom telefone. Rekuperacia pri jazde z kopca je ina vec .Taketo "brzdenie motorom/dobijanim baterky" je uzitocne v situaciach ked je nutne tak ci tak brzdit aby sa neprekrocila maximalna unosna rychlost. Na bajku len malokto zvladne ist prudke zjady uplne bez brzdenia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 09. 2021 00:48

Nikdo si nevšiml, že motor na zadním kole ma nižší účinnost než středový motor právě proto že nemá převodovku. Nikdo si nevšiml hlavní věci. Těžiště je vzadu, ne ve středu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

Němci neobjevili nic nového, návrh takového elektrokola prosazovala naše škola v minulosti několikrát na Ampéru, v různých školních soutěžích. Bohužel nebyl a není žádný domácí výrobce vhodného 1 Hz středového generátoru. Cesta předělávky BLDC elektromotoru není nejvhodnější. Více podrobností na:
https://sites.google.com/view/opt2016/domovsk%C3%A... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 09. 2021 06:17

U všech elektro -kol, - koloběžek, - aut se mi líbí, jak je zdůrazněna rekuperace, jako kdyby se jezdilo stále z kopce! Nevím jak, vy, ale já co šlapu do pedálů bez pomoci elektromotoru, takový pocit nemám!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 09. 2021 18:53

Němci znovu vynalezli kolo. Mezi šlapkami a zadním kolem chybí řetěz, nahradil jej kabel.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Toto by mohla Evropská Unie - Brusel zavést do elektromobilů .Každý, kdo bude chtít jezdit, bude muset nabít baterii šlapáním a pak pojede !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 09. 2021 12:52

Je to zajímavý koncept. Až uvidím jezdce na elektrokole (záměrně jim neříkám cyklisti, opravdoví cyklisté jsou na to hákliví) usilovně šlapat během pomalé jízdy z kopce tak již budu vědět že se nezbláznil, ale snaží se dobít svoji baterii a rekuperaci pomáhá ještě silou svých svalů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 09. 2021 13:01

Před pár lety na YT ukázal myslím nějaký němec tříkolku kde šlapáním poháněl generátor. Řetěz tam měl aby ten generátor roztáčel vééélkým talířem. Nepamatuju si přesně ale něco si snad vyrobil. Motor nebo generátor.
U těch tříkolek je to výhoda že neobíhá 10 metrů řetězu přes kdejaké kladky a kolečka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 09. 2021 12:39

Já bych to nezatracoval, ale ani neoslavoval, dokud na tom někdo neudělá reálné testy. Existují generátory s účinností 30 %, ale taky 97 % za optimálních podmínek (hlavě otáčky).
Mírně se kloním k názoru, že těch jejich -5 % oproti řetězu bude po započtení té rekuperace po část cesty a reálná účinnost celé soustavy bude kolem 60 %, ale kdo ví, třeba se to němčourům podařilo vyladit nějak zajímavě. Počkal bych si a testy ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 09. 2021 11:49

Jestli mně něco vážně vadilo na rotopedech, tak to byl fakt, že člověk šlape do prázdna, bez zpětné odezvy, že je to prostě jen opruz.S tímhle patentem si to člověk užije i na tom kole.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
02. 09. 2021 10:13

Vypadá to zajímavě. Hlavně pro kola, jejichž primárním účelem není "sport" ale "doprava" po městě, do práce a za zábavou. Ovšem město musí mít i vhodný výškový profil, což třeba zrovna Praha moc nemá....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 09. 2021 10:06

Vseci jste vedle. Generator bude mit aktivne buzeny civky a tim se bude zvětšovat odpor šlapání a tim i vysledna vygenerovana stava - obdoba prehazovacky.Tak uz je jasne, ze neni zadna stava, tak to bude jak spadly retez a mozna se to ani nerozjede.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 09. 2021 08:29

Další krám pro cyklobuzny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
uni
02. 09. 2021 07:23

Šlapka = pedál
Baterie = akumulátorOdbornost článku nic moc, jsme na VTM nebo na Blesku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
02. 09. 2021 06:47

Přesně na toto řešení čekám už roky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 09. 2021 22:31

Tohle dostane každá Tesla a jiná elektroauta. Jako rezervu.
Když bude posádka šlapat usilovně tak prodlouží dojezd, nebo si budou moci v zimě zatopit a zároveň trochu zhubnou a udělají něco pro zdraví.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 09. 2021 22:27

Recenzi by mohl napsat David Polesný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 09. 2021 22:10

Takze je to vlastne "elektro motorka". A kdo chce, tak si u toho muze symbolicky i slapat...
.
Akorat u obycejneho elektrokola se da ject i s vybitou baterii.. to u tohodle nehrozi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 09. 2021 20:55

Technická: šlapky se správně nazývají pedály (i když tady spíš chybí řetěz mezi klikami a zadním kolem), a bowden se píše s dvojitým w.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 09. 2021 20:49

Ptakovina a tech 5% je podle toho, ze urcite pocitaji rekuperaci tretinu jizdy. Jinak he to spíš rotoped nez kolo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 09. 2021 20:32

Tak dnes jsem se dočetl, že kdo chce auto v karosérii kombi, spalovací motor a, nedejbože, manuální převodovku, tak je divnej.
Takže k tomu klidně přidám i kolo s mechanickým hnacím ústrojím. Protože je to levné a snadné na údržbu, protože údržba mi nijak nevadí, dokonce mě to i docela baví.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (29)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 09. 2021 20:27

ten odpor, který klade generátor jezdcovým nohám, by šel modifikovat nějakou přehazovačkou skrytou v náboji, např. typu Shimano Nexus, je ale pravda, že tím by se opět snížila účinnost, Shimano Nexus i s řetězem má ztrátu 10%, standartní přehazovačka s řetězem jen 5%.
Ale nějak by ten odpor jít modifikovat měl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 09. 2021 20:15

>> A ještě jedna věc mě napadá. Na kole se učíme jezdit jako děti a víme, co se stane, když šlápneme do pedálu. Naše tělo se přirozeně nahne, abychom udrželi rovnováhu, kolo se v okamžité reakci rozjede. Free Drive tyto vztahy trhá, chybí zde přímá mechanická vazba.To reálně asi nebude takový problém, pokud se odebírá elektrická energie, tak roste odpor generátoru vůči tomu, co jej otáčí. A energie půjde buď do baterky nebo na pohon, takže nějaká zátěž tam bude vždycky. Jako volnoběh na kole to nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 09. 2021 20:13

Na jednu stranu super - po kole bez řetězu, přehazovačky s rekuperací a možností uložit energii z dlouhého kopce v horách toužím, ale obávám se že ztráta energie bude větší než 5% oproti řetězu. Účinnost řetězového převodu se udává 94%, pravděpodobně na kole to bude horší (kladky, křížení, znečištění), ponížím to na 90%. Elektromotor ve třídě super prémiová účinnost pro 750W má účinnost 85,5%. 250W elektromotor bude mít nižší účinnost, těžko přes 80%, generátor bude mít podobnou účinnost. Takže ze 100% energie na šlapkách bude 80% elektrické energie a z ní už jen 64% (0,8*0,8) mechanické energie na zadním kole. To je výrazně méně než 90% u řetězu. Takže krásný koncept, ale bez super elektromotoru a generátoru s účinnostmi alespoň 90% mě to nedává smysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 09. 2021 19:26

ta strata "len 5%" je podla WLTP ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (16)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 09. 2021 19:08

Úvaha na konci je chybná. Cílem přehazovačky přece je, aby frekvence šlapání byla téměř konstatní, nezávisle na rychlosti jízdy. Přesto je cyklista omezený počtem převodů.V tomto systému toto omezení odpadá. Přijde mi to skvělé!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor