Německo chce urychlit přechod na elektromobily. Zavede nabíječky na každé benzince

Názory k článku

Tojevono  |  07. 06. 2020 07:15  |  Microsoft Windows 10 Chrome 83.0.4103.61

Na elektromobilitu potřebujete peníze, a ty většina čtenářů a ani já nemáme. Takže víc psát nebudu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
brk77  |  07. 06. 2020 08:11  |  Linux Firefox 77.0

Proč na každé benzínce? Smysl mi to dává na benzínce na rychlostních komunikací, kde je i odpočívadlo, ale ve městech?. Tady by mi dávaly smysl spíš parkoviště nákupních center, parkoviště u kin, zoo, ... . Sice ty rychlonabíječky udělaly slušný pokrok a stáhly nabíjení na desítky minut, ale to stejně není čas, který bych chtěl strávit na pumpě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
MilanM  |  07. 06. 2020 08:46  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Dobrý krok, popožene to vývoj, ale osobně ještě tak 2 roky bych o elektroautu neuvažoval, pokud bych neměl vlastní rodinný dům kde se auto nabije přes noc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 06. 2020 08:47 | Microsoft Windows 10 Firefox 77.0

Už to zvládne za minutu tankování "paliva" mi dát dojezd 600 - 800km podle stylu jízdy? Ne? Tak si to strčte do prdele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (78)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jirkajiri  |  07. 06. 2020 09:45  |  Microsoft Windows 10 Chrome 83.0.4103.97

Elektromobil se má dobíjet doma v noci. Stavět dobíječky na každé benzínce je nesmysl. To už je smyslplnější předělat lampy v ulicích na nabíječky.
A kde vezmou tolik proudu, když ruší JE?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jjfb  |  07. 06. 2020 10:23  |  Android Chrome 83.0

Vsadím se, že když tuhle zprávu přečetl Putin, tak i když je abstinent, tak bouchl a vypil na oslavu flašku šampáňa, s odbytem plynu už nebude mít problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
07. 06. 2020 11:28 | Microsoft Windows 10 Firefox 77.0

Technologický pokrok občas napreduje rýchlymi skokmi, ale väčšinou malými krokmi. Ako je napr. tento.
Tesla má tento mesiac predstaviť svoje vylepšené batérie, ktoré napriek lepším parametrom majú mať o dosť nižšie náklady na výrobu. Malo by sa tým začať vyrovnávanie cien elektromobilov so spaľovákmi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Pepe28  |  07. 06. 2020 11:47  |  Microsoft Windows 10 Chrome 83.0.4103.61

Pamatuju se pár let zpátky, když na Baltu přestal foukat vítr, a celý EU grid musel dodat hromady elektřiny do Německa, aby si ubermensch mohl chladit prdel u klimatizace... No a zbytek gridu tak nějak toužebně čekal ve svém nezaviněném výpadku na vítr. Inu smlouva s Německem má horší sankce než se zbytkem EU... A další extrém, když naopak na Baltu fouká hodně, třeba v noci, tak trafostanice na Německé hranici vali elektřinu do země. Super!Takže - Němci Jaderné elektrárny stavět nechtějí, ale elektromobily, klimatizace, svítit, vařit, ve fabrikách používat chtějí. Tak nevím, na čí úkor to ve výsledku bude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
DDRatm  |  07. 06. 2020 14:15  |  Microsoft Windows 10 Chrome 83.0.4103.61

Pro uživatele elektromobilů bude strašný psychický nápor, sledovat ve frontě na nabíječku, jak ve vedlejší sekci pro klasické motory plyne provoz mnohem rychleji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Bzuci  |  07. 06. 2020 19:03  |  Microsoft Windows 10 Firefox 77.0

Baterkomobilita zavede nové povolání, elektrošmejdy Znáte to, jedete Praha Brno, máte v plánu zastavit po cestě někde dotankovat, jakmile dojezd klesne pod 100 km. Parné léto / tuhá zima, takže klíma nebo topení jede naplno, a najednou nehoda na D1. Máte smůlu, stojíte v koloně na začátku, a jste tam nějakou hodinku. Na plánovanou čerpačku se dostáváte s minimálním dojezdem.
Až dosud je to stejné pro baterko i dinosauromobil.Jede se tankovat. Nejste zdaleka jediní, kdo potřebuje doplnit energii. Počítejme, že stojan na dinosaury doplňuje 100 km / minutu (40 l za minutu tankování, 4 minuty placení). Tesla 18 km / minutu ( supercharger 30 km / minutu, dáte 6 minut, 4 minuty placení).Takže bude třeba asi 5x více stojanů na baterkovozy než na dinosaury. Samozřejmě elektormobilů je málo, ale dejme tomu 50% podíl (je to reálné, vysvětlím níže). Takže na jeden dinosauromobil mi přijede jedna baterka, ale bude se nabíjet 5 déle. Kde dřív bylo 16 stojanů na dinosaury, bude teď stačit 8. Na to ale budu potřebovat dalších 40 stojanů na baterky, abych měl srovnatelný průtok kilometrů v hodině pro baterkovozy. A to je hezkých 3,3 MW průměrný přívod energie.
Kolik je to v hadicích a nádržích na dinosaury nevím, ale nikdy jsem nezažil, že by všechno došlo, takže asi dost, a v našem případě bude stačit polovina, protože zbytek jezdí na baterky.Tím to ovšem nekončí. Jedete dál a narazíte na další takovouhle kolonu. No a zatímco v našemí případě baterka natankovala s boží pomocí až 180 km, dinosauromobil poctivých 500. A to stál na benzínce poloviční čas. Takže když se to před Brnem podělá znovu, tak si dáte další benzínku a další desetiminutovku. Proto na čerpačku bude přijíždět 50% elektromobilů i při 25% podílu na trhu.No a to je místo pro mé vymyšlené povolání, elektrošmejda. Ten tam totiž bude parkovat s obří baterkou na vleku, kterou nabíjí v čase hojnosti z levných zdrojů, a prodávat elektrony.
Pak stačí sledovat počasí. Když bude přicházet velká bouře, třeba i vypadne proud. A zatímco čerpačka z elektrocentrály pojede dál, nabíječky ze zastaví. Objeví se tam stovky zoufalých baterkomobilistů, kteří trčí za deště ve skoro vybitém autě někde uprostřed D1, leckdy zoufale spěchajících nebo třeba s rodinou. A to je přesně zákazník pro baterkošmejda, protože elektrony získají na ceně.Zlí jazykové tvrdí, že šetřílci ve Škoda Felicia 1.9D ve variantě Pickup na řepkový olej, typický to příklad poctivého českého vesnického řemeslníka Pepy, budou vedle lékárničky vozit elektrocentrálu s kanistrem nafty, a v případě nouze budou ochotně připraveni prodat vám pár kWh za stovek na pivo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
peterbiely  |  07. 06. 2020 22:16  |  Microsoft Windows 10 Firefox 77.0

Ja to stale hovorim, a zatial som nedostal normalny argument, preco sa mylim, ze aku-auta su slepa ulicka! Nech zacnu vyvoj na palivove clanky (etan/metan/vodik), rychlost tankovania je relevantna so sucasnym, etan/metan sa da lahko vyrobit, relativne aj vodik, dojazd je radovo vyssi ako plugin auta...
A skor ako ma budete kamenovat, pozrite si toto video (coskoro aj v nemecku):
https://www.youtube.com/watch...
A potom poprosim relevantne argumenty v pripade minusiek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
08. 06. 2020 07:27 | Linux Chrome 80.0.3987.163

To aby ste si pohli a dokončili ten Temelín.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 06. 2020 10:07 | Microsoft Windows 10 Chrome 83.0.4103.61

To po ekonomické stránce nedopadne dobře. Dejte na má slova!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
08. 06. 2020 13:48 | Microsoft Windows 10 Chrome 83.0.4103.61

Vzhledem k tomu jak se distribuuje elektřina nelze čekat, že s počtem nabíječek půjde cena nabíjení dolů. Stejně cena nabíječek nemá co dělat s cenou vozu.Představa, že po tom co bude nárůst xxx-xxxx% nabíjející míst si lidé začnou Ev víc kupovat je naivní oni nemají to základní do budgetový na nákup samotného EV ve stejné třídě jako vlastní, nebo by chtěli vlastnit vůz se spalovacím motorem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
vzach  |  08. 06. 2020 15:27  |  Microsoft Windows 10 Firefox 77.0

Tak pro začátek by mohli rozmístit na benzinky aspoň benzínové elektrocentrály anebo dieselagregáty. Když je potřeba natankovat a zrovna na nějaké té benzince nejde proud, tak je to trochu problém, ale většinou se dá ještě dojet se spalovákem jinam, anebo třeba dolít z kanystru. Ale pokud by bylo nutné dobíjet na benzince, kde by zrovna pár hodin nefungovala elektřina, to by byl asi větší problém?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miandys  |  08. 06. 2020 19:01  |  Macintosh OS X Safari 13.1

Statistika:Cca polovina obyvatel ČR bydlí v RD. Tedy faktická možnost poměrně snadného nabíjení EM.Cca čtvrtina obyvatel bytových domů má služební firemní auto. Tedy opět prostor pro nabíjení na firemních parkovištích.70% firemních aut většinu dne stojí na parkovišti u firmy. Opět prostor pro nabíjení.80% aut je v provozu max. 3 hodiny denně. Zbývá tedy min. 21 hodin denně pro nabíjení.A td.Baterie, nabíjení, nabíječky, rozvody.... ve skutečnosti nejsou problém ani brzdou.Tou je pouze současná cena.Jakmile průměrný EM třídy Golf klesne na cenu Golfa, nastane skutečný konec spalovacích aut.A nikdo s tím vůbec nic nenadělá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
MOJE JMÉNO  |  08. 06. 2020 19:56  |  Microsoft Windows 10 Firefox 76.0

Zadotujem, podpoříme, přesvědčíme.....PŘIKÁŽEME!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor