Německo staví obří „termosku“ pro vytápění berlínských domácností v zimě

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 84

Názory k článku

07. 03. 2024 05:16

Hmm,tak to se teda moc neohřejí. To bude stačit na nějaké temperování

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 07. 2023 10:25

Hodil jsem to do kalkulačky a tady je výsledek: při využitelném tepelném rozsahu vody 70°C (od 25 do 90) do objemu 55000m3 uloží 4490MWh tepelné energie. Celková využitelná bude nižší (tepelné ztráty nádoby v průběhu zimy a taky náročná distribuce tepla ke spotřebitelům). Jen pro srovnání to odpovídá množství energie kterou jim každá z jejich odstavených jaderek vyrobila za 2-4hodiny. Pokud by takto vyrobenou elektriku z jederek použili k vytápění pomocí tepelných čerpadel (tj. z 1kWh elektrické získám 3kWh tepelné), tak tuhle šílenost nahradí 1 hodina chodu běžné jaderné elektrárny!!! Je neuvěřitelné jaké totalně nesmyslné kokotiny se dnes ve jménu pseudoekologie dějí. Zajímalo by mě kolik ten nesmysl stojí a kolik na to dostali dotaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 06. 2023 12:42

temoska je autor článku, tohle je snad akumulační nádrž a ne termoska.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 06. 2023 20:26

Když to není suchý písek, který jde ohřát na vyšší teplotu a tím vyšší energetickou hustotu, ale klasicky voda, tak myslím že by bylo dobrý do vody nasypat štěrk a písek, že by měl mít vyšší měrnou tepelnou kapacitu na objem. Voda by prouděním přes štěrk a písek předávala teplo. Navíc by to neměla být věž, ale nádrž stejně široká jako vysoká, aby byli minimální tepelné ztráty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 06. 2023 09:18

Rozdíl v teplotě o 40 °C v té nádrži by stačil na celoroční spotřebu tepla zhruba u 300 bytů 2+1 á 50 m² bez započítaných ztrát v té nádrži a distribuci. Paradoxně je třeba na 1m³ bytu 1,5m³ vody.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 07. 2022 16:18

Dalsi nesmysl...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 07. 2022 07:48

ty akumulační nádrže jsou zlo pokud se chce šetřit, neustále se ta energie uvolňuje do okolí takže se ztrácí bez užitku.. já mám v novostavbě akumulačku jen 10l a stačí to bohatě a to se ještě nenahrívá pořád ale jen "inteligentně" v závislosti na minulé potřebě vody. lidi dávají 1000l akumulačky a pak se diví kolik protopí.. zbytečně se ta voda ohřívá a potom udržuje teplá..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 07. 2022 08:23

Snad by to šlo využít i obráceně, tedy že by se do té termosky v zimě ukládal mráz, který by se pak v létě používal na ochlazování budov. Jen to asi nepůjde používat na oba účely současně ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 07. 2022 17:23

Tuto vodu pak neustále ohřívá pomocí elektřiny vytvořené větrnými a solárními farmami.
------
Já vždy myslel, že u nás solární panel není to samé jako fotovoltaika.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 07. 2022 10:41

Spíš bojler než termoska.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 07. 2022 16:55

A nebylo by lepší než jednu velkou nádrž mít vedle sebe odděleně menší nádrže a pak to celý zvenku zaizolovat?
Mezi nádržemu by to navíc izoloval i ten vzduch.
Ovšem stejně by mě zajímala energitická kapacita a tepelný ztráty, jestli to má nějaký smysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 07. 2022 13:03

Záleží na rozvodné síti - chtějí tím ohřívat vodu nebo také vytápět? Budou u spotřebitelů výměníkové stanice?
V našich krajích je normou dáno, že z červeného kohoutku teplé užitkové vody (TUV) má vytékat nejpozději po uplynutí 30 s voda o teplotě 50 °C až 55 °C (max. 60 °C, ve špičce min. 45 °C).
Pro topení radiátory je teplotní rozsah 30 - 75 °C (max. 90 °C) a při podlahovém vytápění 30 - 45 °C (max. 60 °C).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 07. 2022 05:28

Mno jo, akorát by to chtělo ohřívat v létě a vytápět s tím v zimě.V zimě už ty soláry takové přebytky jaksi... nemají. :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2022 00:07

Co jsou to fosilní paliva?
Podle mne naprosto stejný princip termosky. Energie ze slunce se ukládala a my ji dnes užíváme, ale špiníme si chemickým spalováním dnešní životní podmínky.
Fosilní palivo nebo kaustobiolit je nerostná surovina – palivo vzniklé přírodními procesy – anaerobním rozkladem odumřelých organismů, obsahujících organické molekuly pocházející ze starověké fotosyntézy, které uvolňují energii při spalování.
Proto dnešní věda musí najít sofistikovaný způsob, jak energii spoutat a zbavit se špinavého spalování, alespoň toho špinavého ruského. Máme zatím jadernou, sluneční, větrnou, termální - energii, tepelná čerpadla.
Zabere to však čas - podle mne dvacet i více let. To už ale Rusko nebude patřit Putlerovi a Ukrajina bude svobodnou zemí v EU a v NATO. I když Ukrajinci nedobudou svá území zpět, Rus to vzdá sám od sebe, protože to, proč to dělá, je nerostné bohatství Ukrajiny a to mu bude platné, jako mrtvému zimník, když to nedokáže nikde prodat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (31)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 07. 2022 22:50

Je tam tepelné čerpadlo nebo ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 07. 2022 22:01

Akumulátory teplé vody sice v menším běžně používají teplárny na vykrytí špiček a vyhlazení výkonu kotle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 07. 2022 21:57

Při tak velkém objemu (55 mil. litrů) už je to celkem zajímavé. Pokud bychom tak velký objem skladovali ve formě koule s izolací 1 m tloušťky polystryrenu, tak by při vnitřní teplotě 80 st.C a venkovní teplotě 0 st.C byl tepelný tok cca 22 kW. Voda by schladla samovolně z 80 na 70 st.C za cca 1300 dní. Při desetinové tepelné izolaci by to bylo 130 dní.
V reálu to ale asi tak ideální nebude - skladují to ve formě válce, izolace bude asi slabší, méně kvalitnější a na nádrží bude muset být spousta tepelných mostů z oceli, aby se to nezbortilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 07. 2022 21:06

“Tuto vodu pak neustále ohřívá vodu pomocí elektřiny vytvořené větrnými a solárními farmami.”To jsem blázen ….

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 07. 2022 20:37

Němečtí soudruzi začínají uvažovat zhruba tak, jak uvažovali v roce 1945 :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor