Vesmír | DNA

Nezisková organizace chce zakódovat důležité informace o lidstvu do molekul DNA a uložit je na Měsíci

Zkuste si na okamžik představit, že lidé by najednou prostě zmizeli z povrchu Země. Nebylo by dobré mít někde archivované všechny naše vědomosti pro… kohokoliv, kdo by mohl přijít po nás?

Právě o to se pokouší nezisková organizace Arch Mission, která nedávno odhalila ambiciózní plán. Chce totiž zakódovat důležité informace (například obsah významných knih) do syntetických molekul DNA a ty následně uložit na Měsíci.

Na realizaci tohoto záměru se podle dostupných informací podílí Microsoft, University of Washington a Twist Bioscience Corporation. A proč se jmenované subjekty rozhodly právě pro DNA?

„Díky použití DNA coby stavebního bloku můžete psát i ukládat informace v extrémně malém objemu. Malá kapka může obsahovat celé datové centrum Amazonu. A potom ji můžete levně replikovat, abyste vytvořili doslova miliardy kopií,“ vysvětlil spoluzakladatel Arch Mission, Nova Spivack, v rozhovoru pro Scientific American.

Prozatím půjde o 20 knih vybraných nejstarší digitální knihovnou Projekt Gutenberg a 10 000 obrázků ilustrujících náš každodenní život. Jakmile budou tato data uložena v DNA, poputují na Měsíc – a to nejspíš už v roce 2020.

To ale rozhodně nebude konec. Arch Mission totiž hodlá takové archivy postupně umístit i na další měsíce, stejně jako planety, asteroidy a dokonce i komety. „Jde o velké gesto, které sdružuje naše naděje a sny o tom, že se staneme vesmírnou civilizací,“ komentoval to Spivack.

Diskuze (15) Další článek: Hra analyzuje obličeje dětí, aby zjistila, jestli jsou na hraní dost staré

Témata článku: Vesmír, Microsoft, Amazon, Země, Měsíc, Mimozemský život, Lidé, DNA, Každodenní život, Lidstvo, Malá kapka, Stavební blok, Nezisková organizace, Scientific American, Molekula, Nova, Ambiciózní plán, Malý objem, Dostupná informace, Washington, Důležitá informace, Jmenovaný subjekt

Moral machine: Už víme, zdali je lepší zabít psy, sebe nebo matky na přechodu

** Jak byste se sami vypořádali s tramavajovým dilematem? ** Vědci před lety spustili globální dotazník ** Nyní se pochlubili s výsledky

Apple ukázal novinky: iPad Pro má překonat notebooky a vrací se Mac mini!

** Apple v New Yorku představoval počítačové novinky ** iPad Pro prý zatočí s notebooky ** Dočkali jsme se také návratu Mac mini

Tajuplná čínská raketa by mohla ohrozit vzdušnou sílu amerického letectva

** Čínské letectvo vyvíjí záhadnou raketu typu vzduch-vzduch ** Mysteriózní zbraň nese označení PL-XX ** Jde o raketu vzduch-vzduch s velmi dalekým doletem

AMD vs. Intel+Nvidia: Stejný herní notebook, stejná cena. Který je lepší?

** Acer Predator Helios 500 je poctivý velký herní notebook ** platforma AMD zdatně konkuruje tandemu Intel+Nvidia ** Srovnání nevyznívá jednoznačně