Nezisková organizace chce zakódovat důležité informace o lidstvu do molekul DNA a uložit je na Měsíci

Zkuste si na okamžik představit, že lidé by najednou prostě zmizeli z povrchu Země. Nebylo by dobré mít někde archivované všechny naše vědomosti pro… kohokoliv, kdo by mohl přijít po nás?

Právě o to se pokouší nezisková organizace Arch Mission, která nedávno odhalila ambiciózní plán. Chce totiž zakódovat důležité informace (například obsah významných knih) do syntetických molekul DNA a ty následně uložit na Měsíci.

Na realizaci tohoto záměru se podle dostupných informací podílí Microsoft, University of Washington a Twist Bioscience Corporation. A proč se jmenované subjekty rozhodly právě pro DNA?

„Díky použití DNA coby stavebního bloku můžete psát i ukládat informace v extrémně malém objemu. Malá kapka může obsahovat celé datové centrum Amazonu. A potom ji můžete levně replikovat, abyste vytvořili doslova miliardy kopií,“ vysvětlil spoluzakladatel Arch Mission, Nova Spivack, v rozhovoru pro Scientific American.

Prozatím půjde o 20 knih vybraných nejstarší digitální knihovnou Projekt Gutenberg a 10 000 obrázků ilustrujících náš každodenní život. Jakmile budou tato data uložena v DNA, poputují na Měsíc – a to nejspíš už v roce 2020.

To ale rozhodně nebude konec. Arch Mission totiž hodlá takové archivy postupně umístit i na další měsíce, stejně jako planety, asteroidy a dokonce i komety. „Jde o velké gesto, které sdružuje naše naděje a sny o tom, že se staneme vesmírnou civilizací,“ komentoval to Spivack.

Diskuze (15) Další článek: Hra analyzuje obličeje dětí, aby zjistila, jestli jsou na hraní dost staré

Témata článku: Microsoft, Vesmír, Země, Amazon, Mimozemský život, Měsíc, Lidé, DNA, Malý objem, University of Washington, Dostupná informace, MOL, Stavební blok, Nova, Washington, Lidstvo, XPRIZE, Každodenní život, Jmenovaný subjekt, Google Lunar XPRIZE, Malá kapka, Důležitá informace, Zak, Nezisková organizace, Ambiciózní plán

Way of the Hunter vás vezme do evropské a americké přírody. První hra slovenského studia Nine Rocks Games vsází na realistické zpracování lovu

I když se o nich nemluví tak často jako o českých hrách, tak u našich sousedů také vzniká celá řada výborně vypadajících her.

Way of the HunterOznámení