Nikola jde proti Tesle. Drzý americký konkurent představil elektrický pick-up, který jezdí na baterky i vodík

Názory k článku

Chuch-in  |  12. 02. 2020 12:49  |  Microsoft Windows 10 Firefox 72.0

Líbí se mi design, opravdu krásný

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
orgasmic  |  12. 02. 2020 13:17  |  Microsoft Windows 7 Chrome 79.0.3945.130

Oba bude mít na háku nový Pick-Up EDISON

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 02. 2020 14:15 | Microsoft Windows 10 Firefox 68.0

Takže vlastně "nakreslili jsme si autíčko, co se bude lidem líbit a rádi bychom ho někdy představili na živo, ale nevíme kdy a kdo ho vlastně bude vyrábět". A protože je to startup, je dost velká šance, že zas jen vyberou peníze "na vývoj" a až dojdou, ohlásí bankrot.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neilz  |  12. 02. 2020 14:33  |  Microsoft Windows 7 Chrome 79.0.3945.130

vodik je momentalne vetsi ekologicka zated nez spalovak, je krasny ze chtej vsichni auta pohanet vodikem kdyz zatim neni zpusob kterej by sel vodik vyrobit alespon trochu efektivne, vpodstate se musi nejdriv ziskat energie z elektrarny to je prvni ztrata, pak se musi elektrina pustit do vody aby vznikl vodik, to je dalsi ztrata, pak se musi vodik premenit dal atd atd

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
dolph1888  |  12. 02. 2020 16:15  |  Microsoft Windows 10 Firefox 73.0

Kombinace článků a baterií bude značně navyšovat cenu, navíc se opět stává výrobně komplikovaným jako vozy se spalovacími motory. Hezké je, že přiznává (nepřímo), že dnešní baterie mají mizernou hustotu energie a s ekologií nic společného (většina vozů na baterie se stává na emise úspornější až těsně před koncem plánované životnosti baterie, což je dost bída - výroba nové baterie). Když už, tak rovnou měli zvolit vůz kompletně na vodík, ale ten by zřejmě vyšel ještě dráž, palivové články jsou drahé, nešlo vzácné kovy nahradit běžně dostupnými (nanomateriály) jak se původně uvažovalo.
> Škoda, že firma neuvádí, jaký byl důvod odsunout představení elektrického kamionu (Tesla zatím také mlčí), tipnu si, dojezd na baterie by nebyl nijak zázračný, spíš tristní a nabíjení velkých článků v rozumném čase je zatím technicky nerealizovatelné. Zřejmě ani prodejní cena by nebyla konkurenceschopná, jo papír a CGI pro aktivisty snesou hodně a pak, pak přijde realita, jenže to oni neprohlédnou protože se technickým oborům a matice vyhýbají jak čert kříži.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Kuba12345678  |  12. 02. 2020 18:09  |  Android Chrome 73.0

jmeno a vsechno kolem naprosty hnus

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shal  |  12. 02. 2020 20:08  |  Microsoft Windows 10 Chrome 80.0.3987.100

Jediné co Nikola opravdu dokázala je žaloba o 2 miliardy dolarů na Teslu za umístění dveří uprostřed u Semi, což je mimochodem něco co se používá roky.Je to jenom patentový trol s pár rendery a bez jakéhokoliv vlastního produktu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2020 23:43 | Microsoft Windows 10 Firefox 73.0

Držím palce každému, kto sa o niečo snaží v oblasti nových technológií pre autá.
Bohužiaľ vždy si pri predstavení takýchto noviniek musím spomenúť na základné pravidlo výroby - vyrobiť prototyp je tá ľahšia časť práce. Oveľa zložitejšie je zvládnuť sériovú výrobu tak, aby bola rentabilná.
Mohli sme to vidieť nedávno, že aj Tesla mala obrovské problémy s nábehom svojho trojkového modelu, a to už mala skúsenosti so sériovou výrobou. Naopak, množstvo firiem, ktoré predstavilo elektromobily, zatiaľ skončilo len u tých prototypov (Lucid, Fisker, Nikola a pár ďalších).
No a potom je tu ešte jedno pravidlo biznisu - nie je problém niečo vyrobiť, ale predať to...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor