Nissan odpojil spalovací motor od kol a zahodil převodovku. Qashqai e-Power je benzínový elektromobil

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 67

Názory k článku

avatar
10. 05. 2022 12:35

Překlep v této větě by stál za opravu: "Díky tomu ne pomaleji opotřebovává."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 04. 2022 20:10

Jenže to Grétu moc nepotěší. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Čekal jsem, že poběží monotónně někde na pozadí, ale otáčky a zvuk vlastně docela přirozeně následují plynový pedál.Klíčovou výhodou je, že spalovací motor pracuje v optimálním rozsahu otáček bez častých rázů. Tak v tomto si článek trošku protiřečí. Buď bude mít monotónní zvuk, nebo v ideálních otáčkách nepracuje. Právě změny otáček značí, že se nedrží té jedné ideální hodnoty. Možná proto má tak nečekaně vysokou spotřebu.Problém s ideálními otáčkami je samozřejmě ten, že pro určité rychlostní rozpětí budou moc a pro další zase moc málo. Vyřešit by to šlo motorem, který je stavěný na dvoje otáčky - rychlé a pomalé - a/nebo větší baterií, ze které by auto mohlo jet při nižších rychlostech a do které by se vešlo více energie při přebytku z motoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 03. 2022 21:00

Dieselové lokomotivy to takhle dělají už půl století.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 03. 2022 19:22

Tento koncept nie je znovy a pouzivaju ho aj ine automobilky. Problem tu je v efektivite spalovacieho motoru. Preto ma taku "velku" spotrebu. Pokial sa podari motor nahradit inym s lepsim pomerom efektivity.(napr turbinou) razom pojde spotreba dole. Rozhodne ale lepsi koncept nez cisty elektromobil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2022 17:41

Pro pohon 4x4 by to ale bylo super. Tady by úspora váhy byly mnohem větší.
Bohužel ale elektromotory v náboji kol jsou zatím na počátku vývoje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 03. 2022 17:38

Pripomina mi to Opel Ampera, ktora sa skoro vobec nepredavala. Skoda len, ze nie je aj plug-in verzia s vacsou bateriou. Inak pekne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 03. 2022 17:32

Takže benzíňák s kroky navíc 😀

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2022 17:02

v podstatě elektromobil doplněný o benzínový motor a nádrž. Dobré pro někoho kdo chce levný a spolehlivý plugin hybrid a nechce při občasné delší štrece trávit čas na nabíječkách

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2022 11:37

Takže to má místo jednoho motoru dva, přitom ten jeden pohání ten druhý. No proč to dělat jednoduše, když to jde složitě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 03. 2022 11:17

Nissan odpojil spalovací motor od kol a zahodil převodovku. Qashqai e-Power je benzínový elektromobil.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Dobře to mělo uděláno BMW ve svém prvním elektromobilu .Byly tam trakční akumulátory + Elektrocentrála v automatickém režimu .
Takže se nabíjelo a když se jelo dále, než stačila kapacita baterie, tak naběhla centrála, poháněla auto + dobíjela trakční baterie !
Na stabilní jízdu to plně postačovalo .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2022 10:25

Já naopak nechápu, jak to, že Toyota nezačala svý hybridy právě s tímto systémem. Přece ta chybějící převodovka musí být znát. Taky musí být znát možnost kontrolovat otáčky toho ICE nezávisle na požadavcích řidiče. První vlaštovka byla Ampera, teď toto. Mitsu a Honda jsou klasické hybridy s možností oddělení motoru od kol, ale to spojení tam je a používá se.Prius mohl mít dneska 2 motory do kol, a buď jen baterku nebo ICE s malou baterkou nebo ICE s velkou baterkou. Bez diferáku, bez převodovky, spojky, poloos, homokinetických kloubů atp.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 03. 2022 10:07

To auto je o 200kg těžší než běžný benzín.Je to suv tak na dálnici požere už z principu ale mě když jezdím hlavně mimo město tak do 110km/h by se hodil a mohl být úsporný.Cena bude milion plus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 03. 2022 10:05

VAZENI PRATELE ZE ZIVE & SPOL,Ac to rikam velmi nerad, prestoze jsem az dosud chapal, ze musite mit z neceho prijem, moje frustrace a trpelivost s vasim reklamnim systemem pretekla. Nezlobte se na mne, ale kdyz uz delate neco tak otravneho, jako jsou reklamy a jejich zobrazovani co 15 sekund pres clanek (mobil), tak to alespon delejte tak, aby nepadaly prohlizece. Kdyz se mi behem cteni clanku, pripadne diskuse nekolikrat restartuje mobilni Safari (coz je sice sracka, ale to vas vubec neomlouva v tom, ze to pro ni nemate odladene), nezbyva nic jineho, nez zacit pouzivat jiny prohlizec. A protoze likvidujete pohodli prohlizeni vasi stranky cim dal vice, nezaslouzite si jiz nadale mou podporu vaseho prijmu z reklamy. Tudiz, specialne kvuli vasem strankam, instaluji ad blocker a nastavuji ho tak, aby slusni vydavatele, kteri vedi, kde je mira, dostavali sve opravnene revenue. Pokud by nekdo chtel argumentovat tim, ze s tim mate praci a za praci je normalni platit, tak ano, za dobre odvedenou praci je zapotrebi platit. Jenze tohle neni dobre odvedena prace. Mrzi me to predevsim smerem k tvurcum obsahu, ale aspon treba vyvinou tlak na vyvojare a vedeni, protoze co je moc, to je moc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 03. 2022 09:19

Existujú dva druhy áut. Ekologické a lacné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 03. 2022 08:41

Tenhle koncept se zkoušel desítky let a ve větším měřítku se ujal jen u lokomotiv, kde je potřeba přenášet obrovské výkony. U osobního automobilu je mechanický převod účinnější, ztráty převodem se udávají kolem 6%. Tyhle ztráty jsou při konverzi na elektřinu vyšší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
24. 03. 2022 07:53

Kdyz to maji oddelene, muzou pouzit setrvacnik a mensi motor. Tim, ze motor nema zatez, tak se muze plynule rozbihat, ikdyz zatim energie nestaci na prekonani prekazky. Pripadne je mozne spalovaci motor uplne prestavet na turbinovy (virovy, jako u vodnich elektraren) nebo tryskovy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 03. 2022 07:43

Panečku elektrický přenos výkonu ... vynález starý přes 100 let, běžně používaný na lokomotivách. U aut (malých výkonů) to nedávalo smysl, kvůli hmotnosti a ceně. Ale zmrzačení trhu dotacemi a pitomými požadavky ekofašistů vytahují na světlo kde co

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
24. 03. 2022 06:44

Zajimave, uz to zacina jit peknym smerem. Misto 2kWh baterky mohli dat kondenzator, ten nebude mit takovy problem s zivotnosti. Nabijecich cyklu u takove baterecky bude opravdu mnoho.
Brzo by mohla prijit jeste plugin verze klidne i se slabsim motorem a silnejsim elektromotorem. A stejne bych si to nekoupil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 03. 2022 02:09

Automobilky si sami sebe podkopavaju nohy. Namiesto toho aby vyvijali realny elektromobil, robia tieto hluposti. Buducnost k nim nebude naklonena

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 03. 2022 23:54

Je to dost zvláštní koncept. Jestli to chápu správně tak ten elektromotor a baterka tam jsou jen kvůli lepším vlastnostem elektromotoru oproti spalovacímu a kvůli rekuperaci (což ovšem na spotřebě není moc znát). Kdyby tam dali místo 2 kWh baterie třeba 20 kWh a umožnili nabíjení ze zásuvky, tak to dojede třeba 100 km čistě na elektřinu a to už spoustě lidí na běžné ježdění s domácím nabíjením ze zásuvky stači. Spalovací motor by se využil až při občasných delších cestách. Takhle mi to moc smysl nedává.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 03. 2022 22:28

Z vlastní zkušenosti můžu říct, že udávaná spotřeba hybridů je většinou mnohem míň závislá na jízdním stylu a člověk se může poměrně dost spolehnout na její úzké rozpětí. Kdežto u běžných benzínů jsou ty čísla spíš zbožné přání, které platí jen s lehkou nohou a prázdným autem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 03. 2022 19:42

V podstate asi ide o rovnaký systém, ako už niekoľko rokov používa Honda v modeloch, ktoré sú normálne dostupné na našom trhu (CR-V, Jazz, HR-V a čoskoro aj Civic).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 03. 2022 19:30

Nissan to má v asii roky, mě to velmi vyhovovalo, ale očekávám, že v ČR to bude dražší než normální benzíňák. Navíc asi v ČR bude lidem vadit, že to prostě moc přes 100kmh nejede.I v článku se to píše, že ípava v Japonsku mají od 2017.5,3 l/100 km v kaškaji nebo jak se to jmenuje autora zklamalo je mazec, mě to v note (v ČR asi micra?) jezdilo kolem 5 a přišlo mě to hodně málo, však to na peníze výjde jak EV (a to beru ceny normální, ne dálniční nabíječku 12kč za kWh), akorát člověk neplatí pořizovačku jak EV. V EU nevím jaká bude cena. Nicméně teda tolik to žere normálně, nějaký dobrodružnější použití tak klidně dojezd klesa tak o 4 km na 1 km.Za 5.3, alespoň mě nejezdí ani DÍSLOVÁ oktávka, a to nejezdím nějak rychle, moc nechápu to zklamání.Naprosto souhlasím s tím, že je to prostě auto na benzín se všemi výhodami elektromobilu, čekal jsem, že to spojí nevýhody obou světu, ale realita je fakt, že to spojilo výhody.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
23. 03. 2022 19:18

takovej system melo audi na dakaru a docela jim to slapalo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor