Nizozemci chtějí postavit elektrické letadlo schopné přepravovat 90 cestujících s doletem až 805 km

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 59

Názory k článku

16. 01. 2024 04:29

Jak pisou ostatni, navnada pro pitome investory. Proc ne, pokud to nedej boze nebudou nejake duchodove fondy. U nas si nastesti muzu vybrat, tak si vybiram fondy ktere neinvestuji do "Zelenych" veci.
Problem je ze to letadlo je tezke s prisernym pomerem "paliva" vs hmotnost letadla. At uz to porvoname s ATR-72 nebo Airbusem A220 tak to proste nevychazi. A to samozrejme nemluvim o tom ze bezne je pristavaci maximalni vaha je nizsi nez vzletova maximalni vaha. Jak u ATRka tak u te A220 je vaha paliva zhruba 1/4 (25%) max vzletove hmotnosti. Tady je to 46%. Ted pominme mnohem kratsi dolet, ale kde chteji tu vahu usetrit? Urcite neco na motorech, ale ATRko ma 2, tohle jich ma 8. Sice elektrickych, ale stejne 4x tolik. Na trupu take neusetri, protoze baterky jsou tezsi nez letecky benzin, takze naopak bude potreba trup zpevnit. Jak rikam, se soucasnou technologii je to nesmysl a past na investory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 01. 2024 09:54

se soucasnou energetickou hustotou baterii to zatim moc velky smysl nedava, az bude cca 2x vyssi, cca 500-600Wh/kg, tak to uz zacne byt zajimave. Jelikoz hned nekolik novych typu baterii (napr. toyota), nektere solid-state, se chysta do vyroby, zrejme dava smysl zacit ty letadla vyvijet uz ted.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 01. 2024 21:14

Len aby reč nestála.
Na Islande vraj zaviedli poplatok za každý odjazdený km elektro autami.
https://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 01. 2024 10:32

Mám takovej pocit, že dokud nerozjela jejich velkovýrobu Čína, EM se zde vysmívala stejná lidská sorta. Ale víc se těším na revoluci UAM i když el. éro bude taky zajímavý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 01. 2024 08:33

Doba takovým podvodům přeje a tento vypadá na rekord, pokud se tu částku podaří sehnat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 01. 2024 06:59

V letectví (a nejenom tam) je zvykem dělat věci menší, získat u nich zkušenosti a postupně je zvětšovat.Je už nějaké menší letadlo pro cestující (řekněme velikosti L-410 Turboletu) co už lítá a má razítka?Přitom se nejedná o nějakou "raketovou vědu". Potřebné komponenty už existují, stačí je jen vhodně poskládat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 01. 2024 23:56

Další past na hloupé investory Ano, jistěže chtít můžou... MTOW to má bez tří tun jak Boeing 737-800, (kapacita 189 lidí) a dolet >5000km. Takže těch 90 lidí a 805km vypadá opravdu úchvatně Ovšem těch 805km je i s potřebnými rezervami nebo se spoléhá na zázračný generátor, který by musel mít takový výkon, aby udržel to letadlo ve vzduchu, tudíž by musel být výkonný jako minimálně jeden motor toho 737. Ovšem moc bych si nevsadil na to, že tohle někdo certifikuje jako bezpečnou zálohu, spoléhat na to, že to půjde za letu na 100% nastartovat... Ale i kdyby se přijalo, že ta fantasmagorie půjde skutečně postavit a bude mít uvedené parametry, tak 805km doletu je dost zoufalost. Ale vzhledem k tomu, že to letadlo není ještě pořádně ani na papíře, tak je velmi vtipný termín 2033 Za 10 let nikdo nedostane do provozu ani zcela konvenční letadlo, natož něco úplně nového. Řadím to mezi další investorské pasti, které pravidelně každý rok vznikají a zanikají a reálně z toho nikdy nic není a nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 01. 2024 22:53

OK, tak trocha počítání pro první stupeň základky: kapacita 360kWh/tunu, váha baterek 35tun. Takže celková potřebná kapacita je cca 12,5 MWh. Pokud budete nabíjet 1 MW, tak to máte "natankovaný" za 12 hodin. Plus, na to vám prodlužka nestačí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 01. 2024 22:27

Další investiční scam na bateriofily...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 01. 2024 19:39

A ja chci postavit perpetum mobile… drzim palce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 01. 2024 19:05

Může mě někdo říct, jakej smysl má letadlo, co unese 90 lidí na maximální vzdálenost 800 km?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 01. 2024 18:56

Jak pořeší snížení kapacity v té výšce kde je teplota pod 0? Jinak výbuch baterie ve vzduchu nedává žádnou šancí, požár u motoru nebo nádrže ještě jde hasit ale baterie už ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 01. 2024 18:46

Buď vlhký sen nebo rafinovaný plán jak sehnat prachy od naivu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 01. 2024 18:42

Cesta elektrických letadel bude dlouhá: Boeing 737:
vzletová hmotnost: 82t
dolet 6 570 km
počet cestujících 162-210
spotřeba paliva 2,28 l / 100 km na jednoho cestujícího (210 míst)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 01. 2024 18:23

360 Wh/kg je dostupná dnes.
CATL se loni chlubil 600Wh/kg.Dáse předpokládat, že do roku 2033 bude kapacita baterek x2 ve srovnání s těmi 360 Wh/kg.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 01. 2024 18:15

Pff. dufam ze tam namontuju aj vrtulniky, ved tam dost fuka, solary na kridla a trup, aby to malo taky dolet :P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor