Umělá inteligence | Zvířata | Laser

Nizozemci vymysleli laserové dělo proti ptákům. Řídí ho umělá inteligence

V každém e-shopu s cetkami za pár korun najdete hračku pro kočky, která je zabaví pomocí primitivního laserového ukazovátka.

Nizozemský startup s přiléhavým názvem Bird Control Group na stejném principu postavil laserový plašič ptáků, kteří se slétnou na vaši vinici nebo pole krátce před sklizní. Políčko tedy neustále snímá motorizovaná kamera, a když odhalí ptačího jednotlivce nebo i celé hejno, jednoduše tím směrem vystřelí laserový paprsek.

Laserový plašič v akci:

Pochopitelně se jedná jen o něco silnější, ale bezpečné ukazovátko, které samotné ptákům neublíží. Atraktivní plašící systém je ale možná nejzajímavější svým vyhledávacím systémem, je totiž plně autonomní.

Ptáky v obrazu z optické kamery hledá jednoduše pomocí neuronové sítě, která má naučené, jak takový pták za letu vlastně vypadá. Může jej tedy sledovat, a jakmile přistane na trsu čerstvých hroznů, laserový paprsek jej spolehlivě zažene.

Diskuze (18) Další článek: Komunikátory Googlu: Který přežije a který se změní?

Témata článku: Umělá inteligence, Zvířata, Kamera, Laser, Neuronová síť, Dělo, Inteligence, TRS, DEL, Optická kamera, Celé hejno, Stejný princip, Vyhledávací systém, Přiléhavý název, Pták, Nizozemec, Ukazovátko, Laserové dělo, Laserový paprsek, Motorizovaná kamera, Paprsek, Kamera na Mall.cz

Google vymyslel technologii superpřesného GPS. Už ji podporuje Pixel 5 a dorazí i na ostatní telefony

** Kvalita GPS ve městech občas stojí za starou bačkoru ** Mohou za to odrazy signálu od okolních budov ** Google má jejich 3D model, a tak spolupracuje s výrobci GPS čipů

NavigaceTechnologieGoogle
Nejlepší herní notebooky a pracovní stroje: Když máte více než 20 tisíc

** Když máte na notebook více než 20 tisíc korun, odpadají kompromisy ** Notebooky na práci dostávají tenká kovová těla a styl ** Herní notebooky zvládnou i nejmodernější hry v plné kvalitě

Notebooky
Dostali jste nový počítač? Tohle s ním udělejte, než ho začnete používat

** Každý nový počítač si zaslouží počáteční péči ** Odinstalujte bloatware a nezapomeňte na vhodné nastavení ** Poradíme, jak se o počítač s Windows 10 postarat

PočítačeNotebooky
Fedora 33 prostě funguje. Linux si zaslouží dobýt laptop, je to ale asi opět marné

** Desktopový Linux funguje a vypadá stále lépe ** Fedora 33 není výjimkou ** Ve stínu Windows a macOS tu vyrostly skvělé alternativy

FedoraOperační systémyLinux
Archivovat data do cloudu, na HDD, SSD, DVD, nebo Blu-ray? Co je nejvýhodnější?

** Kam doma natrvalo uložit data? Vyplatí se ještě optická média? ** Jaké kapacity disků a médií má smysl koupit? ** Cenovou výhodnost si ukážeme na příkladech s 2TB úložištěm