Vesmír | Mimozemský život

Nobelista Didier Queloz: „Nemůžu věřit tomu, že jsme jediné živé bytosti ve vesmíru.“

Astronom Didier Queloz je přesvědčen o tom, že mimozemské organismy existují. Dokonce se domnívá, že bychom je teoreticky mohli nalézt ještě před rokem 2050.

„Nemůžu věřit tomu, že jsme jediné živé bytosti ve vesmíru,“ prohlásil minulé úterý krátce poté, co zjistil, že získal Nobelovu cenu za fyziku. „Existuje příliš mnoho planet, příliš mnoho hvězd a chemie je univerzální. Chemie, která vedla k životu, musí probíhat i jinde.“

Podle Queloze je realistické předpokládat, že lidstvo již během nadcházejících 30 let vyvine zařízení schopné zaznamenat biochemické známky života na exoplanetách.

Není sám

Queloz ovšem není jediným známým vědcem, který se v uplynulém týdnu k této problematice vyjádřil. Totéž udělal i bývalý výzkumník NASA Gilbert Levin.

Ten napsal pro Scientific American zajímavý příspěvek, v němž tvrdí, že jsme na mimozemský život již narazili – a to v sedmdesátých letech minulého století na Marsu.

Levin během mise sond Viking pracoval na projektu pro detekci probíhajícího metabolismu Labeled Release (LR), jehož výsledky byly pozitivní. Když ale Molecular Analysis Experiment neodhalil žádnou organickou hmotu, NASA dospěla k závěru, že během LR byla objevena pouze substance, která život imitovala. Na toto téma se stále vedou diskuse.

Diskuze (64) Další článek: Orbi Dual je mesh od Netgearu, který pokryje Wi-Fi i rozlehlé domácnosti. Nestojí přitom moc