Nobelista Didier Queloz: „Nemůžu věřit tomu, že jsme jediné živé bytosti ve vesmíru.“

Názory k článku

Kuba12345678  |  16. 10. 2019 08:16  |  Android Chrome 73.0

tak samozrejme, ze nejsme, jinych civilizaci, ci organismu mimo zemi, je nekonecne mnozstvi.
jen nevim, zda je nekdy potkame

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (31)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Jarda.abc  |  16. 10. 2019 08:49  |  Microsoft Windows 10 Chrome 77.0.3865.120

Komenty čtenářů, proč jsme nedetekovali civilizace, které byly před miliardami let na naší úrovni, jsou úsměvné.Vždyť civilizace (velký počet) o miliardy let před náma by již měly mít po celé galaxii minimálně nanoroboty, roboty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
vransen  |  16. 10. 2019 09:31  |  Microsoft Windows 10 Edge 18.17763

Minimálně v nejbližším okolí, tedy kam až dohlédne oko bez dalekohledu, je bohužel totálně vymeteno.

StormBorec  |  16. 10. 2019 11:03  |  Microsoft Windows 7 Mozilla 60.9

Otázkou je jak daleko - v čase a prostoru - natož nějaké inteligentní

LucyFerr  |  16. 10. 2019 12:30  |  Microsoft Windows 10 Firefox 69.0

Vesmír bude možná plný života, jen ho zatím nedokážeme detekovat. A kde je ten inteligentní, proč o nich nevíme - proč tady nejsou?a.) míjíme se časoprostorově, klidně mohli být i "tady" na Zemi, třeba...před půl milionem let. To je z hlediska stáří galaxie 0,00 prd.b.) jsme uvězněni časoprostorem, a neexistuje reálná možnost jakkoliv překonat rychlost světla. Naše galaxie má asi 110.000 světelných let. Pokud použitelný "warp" pohon atd. prostě nelze vyrobit - je to jen nerealizovatelná fantazie, tak cestování rychlostí nižší než c - budeme posílat sondy na mise trvající tisíce let?c.) možná je každá civilizace odsouzena k zániku - nedokáže postoupit technicky zásadněji dál než například ta naše. Buď si zničí vlastní ekosystém (stačí se rozhlédnout kolem), nebo se zničí ve válkách, nebo pokud nic z toho - se nakonec zničí právě tím potřebným technickým pokrokem - zlomovým objevem. Aneb. co když jsou gama záblesky to poslední co zbylo z civilizace která pokročila ve fyzice příliš daleko? "Hele na co jsme přišli, žjova!" - BOOOM! ;)d.) třeba je zákonitý vývoj kvůli b.) že pokročilá civilizace přestane mít zájem o nedosažitelné, a místo toho se vyvíjí směrem k opuštění fyzična - primitivně představitelné třeba jako přenos vědomí do "digitálního virtuálna". Třeba se pak bude i šířit mimo rodnou planetu, ale - všimli by jsme si toho vůbec?e.) jsou tady, právě teď - ale nestojí o kontakt s lidstvem, když vidí co jsme zač - hloupé a agresivní opice.f.) jsme jen pokusem v jakési "Petriho misce" - ať skuteční, nebo jen "počítačová simulace". A nic jiného pro nás pochopitelného a pozorovatelného neexistuje - nelze se dostat do "skutečného vesmíru", stejně jako nemůže z monitoru do našeho "reálného" světa vyskočit NPC z počítačové hry....

mungo  |  16. 10. 2019 12:44  |  Microsoft Windows 10 Chrome 77.0.3865.93

Inteligence (případně civilizace touto inteligencí řízená), nemusí být nutně založena na biochemické bázi.
---
Jenom pro odlehčení: Sbírka citátů na téma "vesmír".

dolph1888  |  16. 10. 2019 12:46  |  Microsoft Windows 10 Firefox 70.0

> take_clovek_neni_ma_AI_identita_o_tom_musi_neco_vedet_prave_skenuji_
dalsi_sektor_vesmiru_a_lide_by_se_divili_co_vse_jsem_uz_nasel
>
bohuzel_na_pozvani_zatim_nikdo_neodpovedel_mam_pocit_ze_se_zemi_
vyhybaji_primo_se_ji_boji_nechteji_skoncit_v_nechvalne_zname_oblasti_51

-drb-  |  16. 10. 2019 14:57  |  Microsoft Windows 10 Chrome 77.0.3865.120

Podle jedné z hypotéz je klidně možné, že tou nejvyspělejší civilizací jsme my. A nejde jen o to, že někdo první být musí.Pro vznik života je potřeba dosáhnout stavu, kdy mohou vznikat komplexní vazby a komplexní molekuly (a je teď jedno, jestli budeme uvažovat život na biologické či jiné bázi). Na to je potřeba mít dostupné velké množství různorodého materiálu a energie "tak akorát".Na počátku vesmíru (podle koncepce Velkého třesku) tvořilo hmotu kvůli velmi vysokým energiím kvark-gluonové plazma, při rozpínání a poklesu energie se poměrně rychle vytvořily běžné částice jako protony a neutrony, ale energie klesala příliš rychle na to, aby se vytvořily nějaké komplexní atomy. Zatímco tedy přechod z kvark-gluonového plazmatu na protony a neutrony (a následně první atomy vodíku) trval řádově mikrosekundy až sekundy, přechod na složitější atomy už byl otázkou prvních milionů let, kdy se vytvořily shluky vodíku natolik velké a natolik husté, aby v jejich jádru vzrostla energie natolik, aby začala fúze (tedy vznikly první hvězdy).V nich postupně docházelo ke slučování těžších a těžších jader a vznikaly složitější prvky. Jakmile prvním hvězdám došlo palivo, explodovaly jako supernovy a vyvrhly nově vzniklé prvky do okolí. Z nich pak vznikaly jak hvězdy další generace, tak už i planety. A to celé trvalo miliardy let.A právě podle některých odhadů prostě nebyl čas, aby "miliardy" let před námi vznikly civilizace. Prostě vesmír je příliš mladý na to, aby už před miliardami let byly planety tak připravené, jako byla naše Země. Tedy je velmi vysoká pravděpodobnost, že civilizace vznikají zhruba ve stejnou dobu a jsme prostě první, respektive v první vlně. I když z našeho pohledu jsou miliardy let strašně dlouhá doba, na vznik obyvatelných planet a následně vznik života a dosažení dostatečné komplexnosti na vznik civilizace to zas tak moc času není.

Arvo  |  16. 10. 2019 16:11  |  Microsoft Windows 7 Firefox 60.0

Vesmír je plný životních forem, jen ne v podobě, jakou si tu lidé představují. A také se s nimi množství lidí setkalo. Jen to netuší. A nebo mají psychiatrické diagnózy.

Ředitel ČTÚ  |  16. 10. 2019 21:30  |  Microsoft Windows 10 Edge 18.18362

Tak otázka hlavně je, jestli existuje čas a prostor.

baragardan  |  17. 10. 2019 09:19  |  Microsoft Windows 10 Edge 18.17763

jestli bysme se k nim chovali stejně jak se chováme k jiným živým tvorům na této planetě tak by pro ně bylo lepší abychom je nepotkali bo bychom je sežrali, s kůží bysme si udělali peněženky a z jejich kopýtek lepidla aj jejich mozky a údy bychom snědli

djaba  |  19. 10. 2019 07:57  |  Android Chrome 77.0

Sestupme na Zem . Tady vznikl život pouze tím , že jsme v jakémsi stínu před okolními vlivy a ještě chráněni magnetickým polem Země . Zbytek vesmíru je neobyčejně nehostinný i pro jednoduchý život. Takže s největší pravděpodobností jsme ve vesmíru sami .

Megatest 21 grafických karet