Norové otestovali letadlo na baterky. Za 7 let chtějí létat na elektřinu

Názory k článku

Luooo  |  22. 06. 2018 08:53  |  Microsoft Windows 7 Firefox 60.0

Zníženie hmotnosti sa očakáva už desiatky rokov a stále nič extra. Hustota uloženej energie v batérii je stále mimo klasických palív. Zníženie doletu degradáciou batérii, ale je niečo iné ako keď sa mi zmení dojazd e-auta. Takže vo výsledku sa budú kupovať lietadlá s doletom 500km na trasy 250km.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
radon  |  22. 06. 2018 09:15  |  Microsoft Windows 7 Chrome 67.0.3396.87

neboli jako srandička pro zbohatlíky bez respektu k životnímu prostředí za svými hranicemi dobrý ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Nechic  |  22. 06. 2018 09:41  |  Microsoft Windows 10 Chrome 67.0.3396.87

Tak to bych u letadel asi očekával spíš hybridy. Buď elektromotor použít na vzlet a fosilní paliva na udržení výšky nebo obráceně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Shal  |  22. 06. 2018 10:08  |  Microsoft Windows 10 Chrome 67.0.3396.87

Ono to dává smysl. Největší nákladem pro letecké společnosti není ani amortizace letadla ani mzda posádky, ale náklady na palivo. S rozvojem elektromobilů a masivními investicemi se baterie každým rokem zlepšují. Je jenom otázka času kdy baterie pojmou dost energie na to, aby zvládaly alespoň lety dlouhé stovky kilometrů.Jestli něco prosadí elektro letadla, tak to nebude ani tak ekologie, ale ekonomie.U mezikontinentálních letů to nehrozí, ale mohly by existovat nějaké hybridy, kdy je letadlo vlastně elektrické, ale má motorovou jednotku pro nabíjení akumulátorů. Díky tomu se zjednodušší konstrukce letadla, protože elektromotor je daleko jednodušší a spolehlivější a taky odpadne nutnost rozvádět palivo po celém letadle, řešit hydrauliku atd, když vám stačí elektrický kabel. A taky klesne spotřeba, protože doplňkový motor na nabíjení akumulátoru by mohl celou dobu běžet v ideálních otáčkách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (22)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
22. 06. 2018 10:32 | Microsoft Windows 10 Chrome 67.0.3396.87

Pro školní letadla je použitelné už tohle. Aeroklub tak získá letoun základního výcviku, který bude mít jednoduchou údržbu. Před dalším letem bude stačit dobít nebo vyměnit akumulátoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dustojnikhummer  |  22. 06. 2018 11:40  |  Android Chrome 67.0

A elektřinu z čeho? Ropy a uhlí? Tak to jo.Ale severský země mají výhodu, můžou stavět hodně hyderek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
22. 06. 2018 11:54 | Microsoft Windows 10 Chrome 67.0.3396.87

"Očekává se, že v dalších letech budou oba nedostatky postupně eliminovány."
Nebudou, a zatím není ani náznak toho, že by vůbec eliminovány být mohly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
van01  |  22. 06. 2018 12:58  |  Microsoft Windows 7 Chrome 67.0.3396.87

Něco o tom slovinském letadle: Pipistrel je vyrábí už řadu let. Provoz je v praxi asi 5x levnější oproti stejnému letadlu se spalovacím motorem (cena elektřiny vs. cena paliva). Má "regenerative braking" - při klesání a brzdění odpor vzduchu roztáčí vrtuli, která generátorem dobíjí baterii. Tím se vrátí asi 30% spotřebované elektřiny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
vzach  |  22. 06. 2018 14:40  |  Microsoft Windows 10 Firefox 60.0

V r. 1927 přeletěl Charles Lindberg s letadlem poprvé přes celý Atlantik. Že by snad takový přelet někdo zkusil zopakovat přesně po 100 letech, ovšem s letadlem na baterky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
alien.cz  |  23. 06. 2018 04:56  |  Macintosh OS X Safari 11.0

Tryskový motor je elektromotorem nenahraditelný.Tady bych to asi ukončil, protože skutečná dopravní letadla zpět na vrtulová nikdo nahrazovat nebude, ani kdyby ušetřil.Protože jsou pomalá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 06. 2018 10:57 | Android Chrome 67.0

Jinde jsem zase četl, že dramatické zvýšení kapacity baterií nelze očekávat, protoze tomu brání fyzikální limity. Očekávat se naopak dají jejich požáry, které bývají i na zemi neuhasitelné a šíří se velmi rychle. Při vzletu budou akumulátory extrémně zatížené.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuk  |  26. 06. 2018 01:00  |  Microsoft Windows 7 Chrome 67.0.3396.87

Ideální éro pro letecké školy protože rapidně sníží náklady na výuku a taky pro kratší přelety. Energii si můžete vyrábět sami ze slunce. Leteckej petrolej musíte furt dovážet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor