Kuk Vykuk
Kuk Vykuk
26. 6. 2018 • 1:00

Ideální éro pro letecké školy protože rapidně sníží náklady na výuku a taky pro kratší přelety. Energii si můžete vyrábět sami ze slunce. Leteckej petrolej musíte furt dovážet.

Ferdinand Koželuh
25. 6. 2018 • 10:57

Jinde jsem zase četl, že dramatické zvýšení kapacity baterií nelze očekávat, protoze tomu brání fyzikální limity. Očekávat se naopak dají jejich požáry, které bývají i na zemi neuhasitelné a šíří se velmi rychle. Při vzletu budou akumulátory extrémně zatížené.

Anonymizovaný
23. 6. 2018 • 4:56

Tryskový motor je elektromotorem nenahraditelný.Tady bych to asi ukončil, protože skutečná dopravní letadla zpět na vrtulová nikdo nahrazovat nebude, ani kdyby ušetřil.Protože jsou pomalá.

vzach
22. 6. 2018 • 14:40

V r. 1927 přeletěl Charles Lindberg s letadlem poprvé přes celý Atlantik. Že by snad takový přelet někdo zkusil zopakovat přesně po 100 letech, ovšem s letadlem na baterky? 😉

van01
van01
22. 6. 2018 • 12:58

Něco o tom slovinském letadle: Pipistrel je vyrábí už řadu let. Provoz je v praxi asi 5x levnější oproti stejnému letadlu se spalovacím motorem (cena elektřiny vs. cena paliva). Má "regenerative braking" - při klesání a brzdění odpor vzduchu roztáčí vrtuli, která generátorem dobíjí baterii. Tím se vrátí asi 30% spotřebované elektřiny.

Roman Langer (RomanL)
22. 6. 2018 • 11:54

"Očekává se, že v dalších letech budou oba nedostatky postupně eliminovány."
Nebudou, a zatím není ani náznak toho, že by vůbec eliminovány být mohly. 😝

dustojnikhummer
22. 6. 2018 • 11:40

A elektřinu z čeho? Ropy a uhlí? Tak to jo.Ale severský země mají výhodu, můžou stavět hodně hyderek

Pavel Riedl
Pavel Riedl
22. 6. 2018 • 10:32

Pro školní letadla je použitelné už tohle. Aeroklub tak získá letoun základního výcviku, který bude mít jednoduchou údržbu. Před dalším letem bude stačit dobít nebo vyměnit akumulátoru.

Shal
22. 6. 2018 • 10:08

Ono to dává smysl. Největší nákladem pro letecké společnosti není ani amortizace letadla ani mzda posádky, ale náklady na palivo. S rozvojem elektromobilů a masivními investicemi se baterie každým rokem zlepšují. Je jenom otázka času kdy baterie pojmou dost energie na to, aby zvládaly alespoň lety dlouhé stovky kilometrů.Jestli něco prosadí elektro letadla, tak to nebude ani tak ekologie, ale ekonomie.U mezikontinentálních letů to nehrozí, ale mohly by existovat nějaké hybridy, kdy je letadlo vlastně elektrické, ale má motorovou jednotku pro nabíjení akumulátorů. Díky tomu se zjednodušší konstrukce letadla, protože elektromotor je daleko jednodušší a spolehlivější a taky odpadne nutnost rozvádět palivo po celém letadle, řešit hydrauliku atd, když vám stačí elektrický kabel. A taky klesne spotřeba, protože doplňkový motor na nabíjení akumulátoru by mohl celou dobu běžet v ideálních otáčkách.

Názor byl 1× upraven, naposled 22. 6. 2018 10:11

Nechic
22. 6. 2018 • 9:41

Tak to bych u letadel asi očekával spíš hybridy. Buď elektromotor použít na vzlet a fosilní paliva na udržení výšky nebo obráceně.

radon
22. 6. 2018 • 9:15

neboli jako srandička pro zbohatlíky bez respektu k životnímu prostředí za svými hranicemi dobrý ...

Luooo
22. 6. 2018 • 8:53

Zníženie hmotnosti sa očakáva už desiatky rokov a stále nič extra. Hustota uloženej energie v batérii je stále mimo klasických palív. Zníženie doletu degradáciou batérii, ale je niečo iné ako keď sa mi zmení dojazd e-auta. Takže vo výsledku sa budú kupovať lietadlá s doletom 500km na trasy 250km.

Určitě si přečtěte

Články odjinud