Norové změřili reálný dojezd elektromobilů. Jen tři se dostaly přes 500 km

Norská automobilová federace (NAF) provedla ve spolupráci s magazínem Motor test 31 elektromobilů v zimních podmínkách. Jeho cílem bylo zjistit, nakolik skutečný dojezd na jedno nabití odpovídá dojezdové vzdálenosti deklarované dle metodiky WLTP. Udávaným hodnotám se nejvíce přiblížil čínský nováček BYD Tang, těsně za ním skončila Tesla Model Y.

Reálný dojezd byl kratší o 11 až 32 %, přestože podmínky byly (na norské poměry uprostřed zimy) relativně příznivé. Jezdilo se na suchých silnicích s teplotami od -10 do 0 °C, takže topení muselo být zapnuté a ukusovalo energii z baterií. BYD Tang vyhrál s odchylkou pouhých 11 %, když místo slibovaných 400 kilometrů ujel 356 km. Druhá Tesla Model Y se od udávaného dojezdu lišila jen o 11,05 %.

Elektromobily v zimě

Mnohem hůř si vedla česká Škoda Enyaq iV80, což vyvolalo diskusi. Proto byla testovací trasa zopakována o několik dní později s jiným vozem stejného modelu. Výsledek zůstal prakticky stejný -32 %. Nutno dodat, že verze iV80x s pohonem všech čtyř kol si v testu vedla poměrně dobře. Vysvětlení Norové nenabídli.

Výsledky všech testovaných elektromobilů si můžete prohlédnout v následující tabulce. Vozy jsou seřazené podle procentuálního rozdílu skutečného dojezdu vůči udávané dojezdové vzdálenosti dle metodiky WLTP. Zajímavý je i pohled na absolutní čísla – zatímco automobilky pomalu začínají mluvit o elektromobilech s dojezdem přes 1 000 km, realita norského testu je taková, že se jen tři vozy dostaly přes 500 km.

Klepněte pro větší obrázek 
Výsledky testu dojezdu elektromobilů v zimních podmínkách
Diskuze (81) Další článek: I v „hloupých“ automobilech už lze poslouchat Spotify. Krabička Car Thing stojí necelé 2000 Kč

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,