Norové změřili reálný dojezd elektromobilů. Jen tři se dostaly přes 500 km

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 81

Názory k článku

avatar
26. 02. 2022 04:24

Pokud nechcete zmrznout, musíte v autě topit - baterkou. Zvláště v Norsku.
Baterka dostává obecně v zimě dost nafrak. Zvláště na Severu.
Dojezd se tím pádem snižuje. Zvláště v NorskuFinsku, Švédsku,....
Na to nemusim být velký expert, aby mi došlo, že v Norsku a celé Skandinávii bude dojezd menší, než třeba v Itálii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 02. 2022 08:57

Nejak sa mi nepodarilo dohladat pri akej rychlosti tie testy prebiehali. Pretoze pri mestskych rychlostiach v meststkych podmienkach je 500km luxus, vystacil by som si s polovicou, ale na dialnicu je to uz trochu na hrane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 02. 2022 19:37

Že je bateriová elektromobilita slepá ulička bez budoucnosti už dnes chápe každý, kdo nemá v hlavě místo mozku puding. Němci otáčí, zákaz spalovacích motorů po roku 2035 se nekoná, místo toho se soustředí na vývoj a produkci syntetických paliv pro spalovací motory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 02. 2022 19:59

dufam, ze to skusali podla odporucani automobiliek pri dobiti na 80% a vybiti do 20% a nie 100-0.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 02. 2022 17:07

Chybí dost podstatné informace jako:
Svítilo při testu sluníčko? To dokáže vyhřát interiér auta hodně.
Jakou trasu volili? Tzn. jestli jeli okruh rychlostí 60kmh - což zhruba odpovídá naměřeným hodnotám nebo třeba jeli i po dálnici.Ten Číňan BYD Tang má LFP baterie. Tzn železo fosfátové, které vydrží 3x tolik než normální a přitom nehoří. Jsou ale těžší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 02. 2022 17:05

Když v běžném spalováku natankuju plnou nádrž, tak vím, že ujedu X-km dnes, nebo i za půl roku, narozdíl od akumulátoru, kde se samovybíjením ztrácí +/-1% denně. Takže u mně je volba jasná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 02. 2022 16:51

Trosku mi chybi detaily testu, ale treba je nekde jeste dohledam.
Jinak nic proti WLTP nebo "mereni realneho dojezdu" z clanku, ale osobne by me zajimalo, kolik dany elektromobil ujede na plny plyn na dalnici, dlouhe trasy vetsinou nejezdim po okreskach nebo po meste.
Na druhou stranu zatim jsou jeste nastesti povolena auta, takze neni nutne zjistovat podrobnosti o dojezdech elektromobilu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
23. 02. 2022 15:57

Enyaq nema v zakladu tepelne cerpadlo. Rozdil tudiz mohl klidne byt ten ze ta 4x4 byla verze s cerpadlem a je to hotovo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 02. 2022 15:26

Na té tabulce není ani tak zajímavé, jak nekonkurence schopna Škoda je, ale to že je první číňan. A přitom v rámci našeho Green Dealu kdy evropské automobilky vykřikuji kolik která dala mld do elektrifikace, bych čekal že na špici bude někdo jiný, než čínan kterého nejspíše v evropě skoro nikdo neviděl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 02. 2022 14:28

Poslední diesel jsem koupil za 50 tisíc a jezdím v něm doteď. Kde mají za podobnou cenu elektromobily? :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 02. 2022 13:59

Koukám, že si ta svá dvě dieselová auta s dojezdem cca. 900-1000km ještě nějaký čas raději nechám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 02. 2022 13:54

Suveréně největší lhář je Škoda. O rovnou třetinu. Ostuda brutální.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 02. 2022 13:00

Tak si to přeložme, Norové zfalšovali dojezd elektroparodií na auto. Moje stará Fabie má dojezd jen 700km a po natankování (5 minut) dalších 700km. Tak se nenechme ohlupovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (22)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 02. 2022 12:57

No tak to sú pekne výsledky :) na mojim benzínovom aute mám +14% v lete a v zime +40% oproti WLPT. A čudoval by som sa keby to mal niekto inak ;)
Takze za mna elektro, palec hore!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 02. 2022 12:39

Som úplne v šoku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 02. 2022 12:39

Velice špatný článkek, který vůbec nejde do hloubky.Například:Enyaq iV80X, bat:77kW, 4x4 - snížení dojezdu o 15%
Enyaq iV80, bat:77kW, 4x2 - snížení dojezdu o 31%Ouha, kdepak udělali soudruzi ve Škodovce chybu? A nebo že by měla různá konstrukce pohonu zásadní vliv na dojezd?Nebylo by tedy fér se zásadním způsobem zajímat nad důvody, proč jsou ty rozdíly v dojezdech tak brutální?P.S: 5-10% zvýšení spotřeby v zimě je běžné i u spalováků. nejhorší je to u spalováku na krátké vzdálenosti, kde je to u elektromobilu přesně naopak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (17)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 02. 2022 12:05

A spotřeba nabíječky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 02. 2022 11:51

Jaké vysvětlení byste chtěli nabídnout? Enyaq má fajn dojezd někde v jarních teplotách, na suchu a s příznivým větrem v zádech. Pokud jsou podmínky špatné(a to ten mráz očividně byl) případně začnete upravovat dispozice auta (elektronické systémy, přidané nosiče apod.) tak jde dojezd dolů jako kámen.
Vcelku kvalitně otestovali co všechno ovlivňuje dojezd enyaqu na carwow
https://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor