Nová emisní norma v praxi. Škoda nebude pokračovat s Fabií Combi, zato vyvine tři nové elektromobily

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 25

Názory k článku

25. 08. 2021 10:50

Je to rozhodnutí koncernu VW, vozy v této třídě budou již jenom elektrické. Možnosti jsou dvě - buď mladoboleslavskou automobilku od VW koupit nebo postavit vlastní továrnu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 08. 2021 10:37

Zase vše hodit na vazbu s eko nařízením, které mimochodem sám podporuju. Všiml si někdo, že článek cíleně pomíjí enormní propad prodejů. Zkrátka, když je zdejší konzervativní výrobce zaměřen na vozy, které přestávají táhnout, je to jeho mínus. Fabia loni zaznamenala celkově pokles odbytu o 39 procent. Důvodů bude asi víc, ale ten úbytek lícuje nejlépe na nižší poptávku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 08. 2021 10:23

Ono to nebude zase tak žhavé. Stačí až se Skopčák odstavím a párkrát zhasne, potom poženou zelenorudé do moře. Otázkou je, jaké škody budou napáchány, než procitnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 08. 2021 23:29

Vývoj této verze kombi byl už tak podezřele naplánovaný s velkým odstupem než dosud. On totiž vývoj kombi mohl probíhat už současně s krátkou verzí, jako se to dělo dosud. Takže přijít s argumentem že do vývoje se nebude investovat aby se mohlo investovat do "ekologičtějších" aut je evidentně jen výmluva,která už ovšem byla připravená předem, protože se kombi vlastně od začátku ani nechystalo. A jestli je tady nějaký škoda fanatik,tak ať mi vysvětlí že je to jinak! Kdyby se kombi chystalo společně s krátkou verzí, tak by i vývoj mohl být levnější a nemuseli dnes PR kvuli tomu tak hořekovat. Jednoduchý výsledek takového oblbování bude ten že si lidi prostě koupí malé kombi jinde,ono se něco najde...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 08. 2021 20:39

Jako elektromobily fajn, ale kde to český člověk bydlící na sídlišti bude dobíjet??? Mě by se třeba elektromobil líbil ale prostě bych ho neměl kde dobíjet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 08. 2021 17:33

Mne spíš přijde že v embéčke zjistili že Fóbia combi ubírala jako rodinné auto zákazníky od Ochcávek, alespoň můj odhad podle toho že to vidím poměrně často u mladých rodin. Ale pořád se někdo najde kdo si jde koupit embéčku, podprůměrné auto za nadprůměrné peníze přičem za cenu fabky combi může mít o třídu vyšší i30 a lepší výbavou, ale co kdo chce ať si to koupí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 08. 2021 17:05

Dost divné házet to již v nadpisu pouze na emisní normu.
A ta poslední věta s hmotností, to je odhalení.
"Problémy působí i (byť jen mírně) vyšší hmotnost, která vstupuje do výpočtu emisí CO2." K té hmotnosti, a co SUV Enyaq?O EV toho moc říct nemůžeme, protože nevíme kolik budou stát baterky. Pokud ale klesnou pod 100 Doláčů/kWh, tak se dnešní názory na EV změní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
24. 08. 2021 16:47

Přestaňte automobilkám žrát ty politicky korektní kecy.Konec lehkého rodinného auta jako je Fabia Combi, a nahrazení těžkými SUV nebo dokonce ještě těžšími elektromobily, je jednoznačně neekologický krok. O ekologii tu ale samozřejmě vůbec nejde, jde jen a pouze o zisk, a PR o krytí pochybných prodejních taktik. Z SUV a elektroaut čouhá pro automobilku větší zisk. Proto automobilky velmi rády odstraňují konvenční auta, a nahrazují je dražšími modely s dražší údržbou. Na "volném trhu" kontrolovaném oligopolem donutíte zákazníka koupit dražší produkt prostě tím, že žádný levnější nabízet nebudete. Lidé auta potřebují, a pokud jediná rodinná auta na trhu budou elektrická SUV za 800k Kč, lidé je budou muset kupovat (poté co prorotují všechny dostupné ojetiny, což už se děje, ojeté klasické kombíky mají bezprecedentně vysoké prodeje), a pak budou muset platit za obří cenu údržby takových aut.Vy novináři existujete proto, abyste takové neetické jednání DŮRAZNĚ komentovali a HLASITĚ potírali. Místo toho automobilkám většinou pochlebujete a děláte jim PR. Dělejte svoji práci!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor