Dojezd má asi slušný v rámci rozvážky v regionu.Tzn. bude muset nejspíše zajíždět i do měst.A tam je dost často omezená hmotnost.Tak aby místo zboží spíše nevozil baterie.Ale jinak si myslím, že použití v kamionové dopravě je dost nereálné, při 8,5 jízdy je to dost na hraně.
Tyhle pohádky ať vyprávěji svým dětem
Zajímalo by mě kolik takový tahač váží...
10 tun (místo sedmi u dieselu).
Tak nevím,ale bavil sem se ve Francii s francouzským kolegou,co na el.kamionu jezdí. REÁLNÝ dojezd je úplně jinde,nějakých 250 km při plné náloži( a ta je snížena na 20 t,souprava je prostě těžká kvůli bateriím.) A ta doba nabíjení taky nesedí,on nabíjí kolem 9 hod na 80% baterie.A navíc,moc nabíjecích míst pro kamiony není,podle něj na trase Calle-Marseille jsou 2. A u nás? Nebo v Německu? Je to kravina,to fungovat prostě nebude dalších 30 let
🤣🤣🤣je to 14 dní kdy jsem se v Německu bavil na Autohofu kam právě přijel s El.Volvem tak odpojit návěs odjel nabíjet trvalo to přes 4 hodiny a měl naložený chlaďák 22 tun říkal že teď dojede max .400 km směr Hanover kde fakt nejsou kopce🤔🤔
To je zase kravina. Reálný dojezd plně naloženého kamionu se zapnutou klimatizací/topením bude o hodně nižší. To už by snad dávalo větší smysl natáhnout nad dálnicí troleje a dát tahači "tykadla" a baterku ať má na dojezd do cíle mimo dálnici. Ale i tak je to kavina.
Topení / klima má na spotřebu kamionu co má několik desítek tun asi takový vliv, jako jít se v Děčíně vymočit do Labe a doufat v záplavy v půlce Německa...
Topení a klimatizace má na dojezd plně naloženého kamionu minimální vliv.A potom, když plně naloženej kamion jede z kopce a na dálnici, tak rekuperuje několik kilometrů.
Proc zase ta DEZINFORMACE o nejakem "bezemisnim" nakladaku?Neni bezemisni. To je v lepsim pripade dezinformace v horsim vyslovena lez.
Nějak jsem se z článku nedozvěděl (a hledat jinde se mi to nechce), kolik tun nákladu na těch 600km převezl.
600 km, to má jako stačit?
Tak stačí si přečíst jméno autora a už člověk hned pozná že je to další hovínko mezi články na VTM. Ale ono se takový individuum vyplatí zaměstnat, to je jak Vlčková na Idnes. Sice magor ale lidi hodně diskutujou a to se počítá. Smutný čemu dá redakce přednost.
Stačí si přečíst jméno autora příspěvku a člověk hned pozná, že od bobana to bude další z řady exkrementů.
Super prace, ale tady s tim ocividne volvo nepochodi. Je to jako s auty, kde elektricka auta jsou momentalne ve vsem krome rychlosti cerpani kilometru lepsi, ale vzhledem k tomu, ze je to nepodstatna funkce, tak opravdu ve vsem lepsi.Kamion se pouziva jinak a to nahrava elektrice, protoze neparkuje u divnolidi pred panelakem a jeho cesta a cas použití se da predikovat.Osobne si myslim, ze by mu slusel jeste o pak km delší dojezd, ale i tak je to dost slušné a urcite pouzitelne pro hodně druhů dopravy.
Reálný dojezd je mnohem nižší. V zimě se v kabině bude topit čím ...? A v létě klimatizace ?Jezdím Volvem na plyn. Má to 200 kg nádrž na plyn a 80 litrů na naftu a 60 litrů AdBlue. A žere to v průměru 25 kg plynu, 5 litrů nafty a 1 litr AdBlue na 100km. Nezávislé topení je klasicky na naftu. Problém je že plyn se čerpá při - 167 ⁰C a v nádrži ač tepelně izolované se ohřívá a tudíž plyn se roztahuje. A aby nádrž nebouchla tak přetlakovým ventilem vypouští pánu bohu do oken plyn a nutno dodat, že Ruský bo ten poznám po čichu... Takto plyn uniká i za jízdy neboť příprava směsi pro motor se čerpá pouze se zmraženého plynu. Přes noc když auto stojí zmizí 10 kg plynu i více. Při ceně 42 Kč za kg plynu je to 400 až 500 Kč denně položeno na oltář neviditelné ekologie. Oproti kamionu na naftu nemá žádnou reálnou výhodu jen samé mínusy. Furt to padá do nouzáku, musí se to zahřát na provozní teplotu jinak to nejede což v zimě je víc jak půl hodiny na volnoběhu čekat. Každý den tankování plynu což je akce na 45 minut a více pokud jde vše tak jak má. Ono tankovat něco co má - 167⁰C není zrovna procházka ordinací v růžové zahradě....
Reaguji jen na ten prvni odstavec, s tim zbytkem nemam zkusenost. Je stale videt, ze velka cast lidi vubec netusi, kolik je potreba energie k vytopeni kabiny. Kolik energie je v baterii, kolik energie potrebuji pro svuj chod domaci spotrebice. Protoze kdybys takove veci vedel, tak topeni v kabine by bylo to posledni, co by te zajimalo.
Patřím k té "velké časti lidí, co vůbec netuší, kolik je potřeba energie k vytopení kabiny". Jelikož ty to zjevně minimálně tušíš, možná dokonce i víš, prokaž nám tu laskavost a poděl se o to. Stačí řádově, jako bonus i s odkazem na spolehlivé zdroje.Nehádám se s tebou, jenom fakt nevím jestli je to moc nebo málo. Nicméně tvůj příspěvek by měl *mnohem* větší cenu, kdybys sem místo takovýchto výkřiků raději umístil (ozdrojovaná) čísla.
Úplně vpoho, udržovat teplou nebo studenou kabinu auta stojí kolem 150-350Wh - je toho celý internet.Většina lidí co znám, co s tím nemají zkušenosti, by při nedostatku energie vypínali rádio, vypínali chlazení/topení a raději by otevřeli okno. Ale tady jde o základní selský rozum. Představ se malinkou nabíječku na pár wattů, který nabije ipad na zhruba deset hodin sledování filmů přes tenoučký kabel. Oproti tomu za více méně stejnou dobu se auto nabíjí z nabíječky velikosti menší trafačky kabelem tloušťky klobásy a při vyšších rychlostech dokonce kabelem s aktivním chlazením. A vy tu řešíte velice efektivní topení a rozsvícenej display.No a nebo stačí jedno odpoledne sledovat doma hodiny u jističe, kolik asi taková domácnost s hromadou spotřebičů spotřebuje energie a pak se podívat na kapacitu baterky a vypočítat si, že vypnutí na pár minut opravdu nic nezachrání.Každopádně chápu stres z toho bufíku a na tankování plynu. Osobně mi to taky přijde jako volovina.
nova generace😂😂😂a ta stara je kde? kde jsou ty kusy s pul milionem najetym at vime jak to je doopravdy??? elektrickej nakladak😂😂to je ovno😂😂😂
Takže ujede "až" 600km. No páni... A kolik tedy ujede normálně. Když ne "až" 600km. 400km, nebo míň? A kolik váhy zbyde na užitečný náklad? Baterie přeci něco váží. A málo to nebude... A jaký reálný dojezd bude mít s asi tak rok, či dva starými baterkami? A jak dlouho se "to" bude nabíjet, aby to přejelo aspoň kamioňacký parkoviště? Jako hračka, nebo vítězství ducha nad hmotou asi dobrý. Ikdyž asi trošku drahej špás. Ale pro praktický využití? Pochybuju...
Oni v podstate vymysleji nakladni vlak akorat min efektivni…
Nafta má 12 kWh/l, na jízdu se využije asi třetina, tedy 4 kWh/l.Baterie má cca 0,3 kWh/kg. Odhadem budou baterie zatěžovat náklaďák 10x víc, než nafta.
Jo. Tohle je dobrej argument proti těm, co tvrdí, že elektromotor je efektivnější, než ten spalovací. Tohle jejich tvrzení dává smysl u tramvají, či trolejbusů. Ale ta (ne)efektivita baterií, coby nositele energie to celé neguje. Ten poměr energetické efektivity baterie versus nafta použiju, až se budu dohadovat zase s nějakým elektrofilem. ;-) .
Prosímvás, a ujede tu vzdálenost s nákladem nebo raději bez něj? Ptám se pro kamaráda 😂Normálně totiž kamión váží asi 15 tun a uveze náklad asi 27 tun (tj. 42 tun celkem, což je běžná maximální hmotnost soupravy v EU). Pokud bude kamión kvůli bateriím vážit víc, méně uveze. A tím dražší bude provoz. Nezapomeňme započítat i amortizace baterií, protože fosilní kamión běžně ujede ročně 150 tisíc km. Běžný nájezd před sešrotováním je 1 milión km a náklady jsou kolem 50 Kč/km (včetně amortizace a DPH).
Pockej, on ti to Walkeer__CZ a podobni ekofanatici vysvetli... zminka o nutnosti 1MW pripojky pro nabijeni 1ks elektrotahace jiz radeji ani neni v clanku zminena, to ti taky vysvetli ze je uplne bezne dostupne pripojeni 1MW kdekoliv si reknes a kdyz budes chtit dobijet treba 100 kamionu tak to taky neni problem... :D
Ne, takovy problem to opravdu neni. Staci zacit premyslet, ale tohle je nekterym očividně zapovezeno.
Treba Pindulin nepremysli…
To je zase "argument" jako od kovanýho ekofašisty. Skoč si na uklidněnou vypustit pneumatiky několika SUV...
... pokud celý náklad tvoří baterie nebo dieselagregát
neujede, nejde to. Podle mnoha odborniku tady na foru by to porusovalo fyzikalni zakony. Bohuzel, neda se nic delat.
Názor byl 2× upraven, naposled 4. 9. 2024 16:10
Zloděj křičí "Chyťte zloděje!"?Zrovna u vás, který si rád vymýšlíte snad jen proto, abyste měl pravdu, takový výkřik působí docela směšně.Není to tak dlouho, co jste tu vehementně tvrdil, že žádná jaderná elektrárna nebyla zlikvidována do stavu zelené louky. Což lze snadno ověřit jedním dotazem na wiki.No nic, vezmu si popcorn a budu se bavit.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.