jankomrska
5. září • 18:40

Dojezd má asi slušný v rámci rozvážky v regionu.
Tzn. bude muset nejspíše zajíždět i do měst.
A tam je dost často omezená hmotnost.
Tak aby místo zboží spíše nevozil baterie.Ale jinak si myslím, že použití v kamionové dopravě je dost nereálné, při 8,5 jízdy je to dost na hraně.

intago
5. září • 17:29

Tyhle pohádky ať vyprávěji svým dětem

jaroslav nechvatal
5. září • 17:24

Zajímalo by mě kolik takový tahač váží...

El Niňo (Jahumom)
El Niňo (Jahumom)
5. září • 14:46

Tak nevím,ale bavil sem se ve Francii s francouzským kolegou,co na el.kamionu jezdí. REÁLNÝ dojezd je úplně jinde,nějakých 250 km při plné náloži( a ta je snížena na 20 t,souprava je prostě těžká kvůli bateriím.) A ta doba nabíjení taky nesedí,on nabíjí kolem 9 hod na 80% baterie.A navíc,moc nabíjecích míst pro kamiony není,podle něj na trase Calle-Marseille jsou 2. A u nás? Nebo v Německu? Je to kravina,to fungovat prostě nebude dalších 30 let

Honza 1970
5. září • 14:20

🤣🤣🤣je to 14 dní kdy jsem se v Německu bavil na Autohofu kam právě přijel s El.Volvem tak odpojit návěs odjel nabíjet trvalo to přes 4 hodiny a měl naložený chlaďák 22 tun říkal že teď dojede max .400 km směr Hanover kde fakt nejsou kopce🤔🤔

Jirka Švácha (jirkasvacha)
Jirka Švácha (jirkasvacha)
5. září • 13:36

To je zase kravina. Reálný dojezd plně naloženého kamionu se zapnutou klimatizací/topením bude o hodně nižší. To už by snad dávalo větší smysl natáhnout nad dálnicí troleje a dát tahači "tykadla" a baterku ať má na dojezd do cíle mimo dálnici. Ale i tak je to kavina.

tm001
5. září • 9:53

Proc zase ta DEZINFORMACE o nejakem "bezemisnim" nakladaku?
Neni bezemisni. To je v lepsim pripade dezinformace v horsim vyslovena lez.

Dalibor Šídlo (Ming)
5. září • 8:02

Nějak jsem se z článku nedozvěděl (a hledat jinde se mi to nechce), kolik tun nákladu na těch 600km převezl.

trader-krakra
5. září • 7:41

600 km, to má jako stačit?

Pindulin
4. září • 22:59

Super prace, ale tady s tim ocividne volvo nepochodi. Je to jako s auty, kde elektricka auta jsou momentalne ve vsem krome rychlosti cerpani kilometru lepsi, ale vzhledem k tomu, ze je to nepodstatna funkce, tak opravdu ve vsem lepsi.
Kamion se pouziva jinak a to nahrava elektrice, protoze neparkuje u divnolidi pred panelakem a jeho cesta a cas použití se da predikovat.
Osobne si myslim, ze by mu slusel jeste o pak km delší dojezd, ale i tak je to dost slušné a urcite pouzitelne pro hodně druhů dopravy.

Václav Šindelář (Doktoriss)
Václav Šindelář (Doktoriss)
4. září • 22:42

Reálný dojezd je mnohem nižší. V zimě se v kabině bude topit čím ...? A v létě klimatizace ?
Jezdím Volvem na plyn. Má to 200 kg nádrž na plyn a 80 litrů na naftu a 60 litrů AdBlue. A žere to v průměru 25 kg plynu, 5 litrů nafty a 1 litr AdBlue na 100km. Nezávislé topení je klasicky na naftu. Problém je že plyn se čerpá při - 167 ⁰C a v nádrži ač tepelně izolované se ohřívá a tudíž plyn se roztahuje. A aby nádrž nebouchla tak přetlakovým ventilem vypouští pánu bohu do oken plyn a nutno dodat, že Ruský bo ten poznám po čichu... Takto plyn uniká i za jízdy neboť příprava směsi pro motor se čerpá pouze se zmraženého plynu. Přes noc když auto stojí zmizí 10 kg plynu i více. Při ceně 42 Kč za kg plynu je to 400 až 500 Kč denně položeno na oltář neviditelné ekologie. Oproti kamionu na naftu nemá žádnou reálnou výhodu jen samé mínusy. Furt to padá do nouzáku, musí se to zahřát na provozní teplotu jinak to nejede což v zimě je víc jak půl hodiny na volnoběhu čekat. Každý den tankování plynu což je akce na 45 minut a více pokud jde vše tak jak má. Ono tankovat něco co má - 167⁰C není zrovna procházka ordinací v růžové zahradě....

Theo Teddy
Theo Teddy
4. září • 21:19

nova generace😂😂😂a ta stara je kde? kde jsou ty kusy s pul milionem najetym at vime jak to je doopravdy??? elektrickej nakladak😂😂to je ovno😂😂😂

Pavel Jawis
Pavel Jawis
4. září • 20:41

Takže ujede "až" 600km. No páni... A kolik tedy ujede normálně. Když ne "až" 600km. 400km, nebo míň? A kolik váhy zbyde na užitečný náklad? Baterie přeci něco váží. A málo to nebude... A jaký reálný dojezd bude mít s asi tak rok, či dva starými baterkami? A jak dlouho se "to" bude nabíjet, aby to přejelo aspoň kamioňacký parkoviště? Jako hračka, nebo vítězství ducha nad hmotou asi dobrý. Ikdyž asi trošku drahej špás. Ale pro praktický využití? Pochybuju...

Richard Vacek
4. září • 19:42

Nafta má 12 kWh/l, na jízdu se využije asi třetina, tedy 4 kWh/l.
Baterie má cca 0,3 kWh/kg. Odhadem budou baterie zatěžovat náklaďák 10x víc, než nafta.

Milan Čech
4. září • 19:12

Prosímvás, a ujede tu vzdálenost s nákladem nebo raději bez něj? Ptám se pro kamaráda 😂Normálně totiž kamión váží asi 15 tun a uveze náklad asi 27 tun (tj. 42 tun celkem, což je běžná maximální hmotnost soupravy v EU). Pokud bude kamión kvůli bateriím vážit víc, méně uveze. A tím dražší bude provoz. Nezapomeňme započítat i amortizace baterií, protože fosilní kamión běžně ujede ročně 150 tisíc km. Běžný nájezd před sešrotováním je 1 milión km a náklady jsou kolem 50 Kč/km (včetně amortizace a DPH).

Radek Panchartek
4. září • 17:05

... pokud celý náklad tvoří baterie nebo dieselagregát

Walkeer_CZ
4. září • 16:04

neujede, nejde to. Podle mnoha odborniku tady na foru by to porusovalo fyzikalni zakony. Bohuzel, neda se nic delat.

Názor byl 2× upraven, naposled 4. 9. 2024 16:10

Určitě si přečtěte

Články odjinud