do Kazachstánu to logiku má, ale dál přeprava přes dvě moře? Ztráta času i peněz díky překládkám. Trasa přes UA by byla kratší a jestli boje letos skončí tak by z toho měli i něco málo za tranzit. Ovšem je to pořád více rizikové že boje se mohou obnovit. Pořád by zůstalo nejbezpečnější se napojit z severu Kazachstánu na ruskou železnici a následně běloruskou a polskou. Hlavně ten čínský odklon přes západ dává smysl hlavně kvůli limitované kapacitě sibiřské magistrály která se teď navíc používá i pro vojenské dodávky a druhak je pro čínské výrobny situované na jihu Číny docela z ruky. Železnici na západ stejně stavěli kvůli lepší pacifikaci těch krajů takže bude mít i obchodní využití. A to je vlastně pro dnešní Čínu ikonické - masivní využívání projektů dvojího určení kdy splývá rozdíl mezi vojenskou a civilní částí.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 3. 2025 15:09
Čína staví trať kašgar, Kyrgizstan, Uzbekistán s normálním rozchodem.Kousek do Íránu, Turecka, perského zálivu a evropy.Bez prekladky.
pravda je takova ze vlakem je to o neco drazsi a trva to stejne dlouho.Posledni km dela vetsinou DPD a jestli z polska nebo holandska je asi jedno
Loď má násobný větší kapacitu, než vlak
Ale hodi se na velké dodavky.Železnice je rychlejší.Proto Hedvábná stezka do Polska.
Cesta vlakem kolem ruSSkého mordoru
Není kapacita nové trasy. Je to jen rozšíření kapacity o malý kousek.Hlavní trasa jde přes sibiř.
Napsal kremelsý škvár?
Mimochodem, hlavní je doprava lodí.Trochu si to nastuduj nálepko...
Vlhké sny.
Tato nová trasa překonává Kaspické a Černé moře trajekty, což je limitující faktor. Obzvlášť u Kaspického moře je to problém, protože tam operuje málo trajektů a z jiných moří se tam trajekty nedostanou.
Vzpomínám si na to jak jsem jel před čtvrt stoletím Balkán expressem Beograd Sofie - IstanbulNo jestli se to nezlepšilo tak ta loď bude pořád rychlejší 😂
Jakmile pojede přes Turecko, tak je to lodí 2x rychlejší...
Ve hře je víc faktorů: - v Rusku se vlaky strašně vykrádají - loď může mít snadno problém v Suezu: stačí tam zase nějakou šikovně zapíchnout do břehu, piráti u Afrického Rohu, poplatky za Suez, riziko války tamtéž, a okolo Mysy Dobré Naděje je to strašně dalekoNa druhou stranu železnice v Turecku se dá upgradovat mnohem snadněji, než u nás - žádné Děti Země ani Voda z Tetčic to nebudou zdržovat.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.