Miroslav Lovecky
16. 3. 2025 • 15:08

do Kazachstánu to logiku má, ale dál přeprava přes dvě moře? Ztráta času i peněz díky překládkám. Trasa přes UA by byla kratší a jestli boje letos skončí tak by z toho měli i něco málo za tranzit. Ovšem je to pořád více rizikové že boje se mohou obnovit. Pořád by zůstalo nejbezpečnější se napojit z severu Kazachstánu na ruskou železnici a následně běloruskou a polskou. Hlavně ten čínský odklon přes západ dává smysl hlavně kvůli limitované kapacitě sibiřské magistrály která se teď navíc používá i pro vojenské dodávky a druhak je pro čínské výrobny situované na jihu Číny docela z ruky. Železnici na západ stejně stavěli kvůli lepší pacifikaci těch krajů takže bude mít i obchodní využití. A to je vlastně pro dnešní Čínu ikonické - masivní využívání projektů dvojího určení kdy splývá rozdíl mezi vojenskou a civilní částí.

Názor byl 1× upraven, naposled 16. 3. 2025 15:09

mdgarf
15. 3. 2025 • 17:18

pravda je takova ze vlakem je to o neco drazsi a trva to stejne dlouho.
Posledni km dela vetsinou DPD a jestli z polska nebo holandska je asi jedno

zelenymungo
15. 3. 2025 • 13:20

Cesta vlakem kolem ruSSkého mordoru

Petr Vojvo
15. 3. 2025 • 9:37

Není kapacita nové trasy. Je to jen rozšíření kapacity o malý kousek.
Hlavní trasa jde
přes sibiř.

Jan Kašík
15. 3. 2025 • 9:31

Vzpomínám si na to jak jsem jel před čtvrt stoletím Balkán expressem Beograd
Sofie - Istanbul
No jestli se to nezlepšilo tak ta loď bude pořád rychlejší 😂

Určitě si přečtěte

Články odjinud