Nová rozsáhlá studie vyvrací hypotézu o existenci homosexuálního genu

Setkali jste se někdy s pojmem „homosexuální gen“ („gay gene“)? Pak vězte, že vychází z jediného experimentu provedeného v roce 1993, který nebyl nikdy reprodukován.

Je samozřejmě rozumné se domnívat, že sexuální orientaci alespoň částečně ovlivňují i genetické faktory. Ty jsou však podle našich dosavadních poznatků mnohem složitější, než aby je bylo možné zredukovat jen na jediný „přepínač“. Nyní to potvrdily i výsledky nové rozsáhlé studie, které byly v pátek publikovány v prestižním magazínu Science.

Dvacet lékařů z 21 různých vědeckých institucí spolupracovalo s týmem společnosti 23andMe (která se věnuje genetickému testování) na analýze genomů 493 001 lidí z USA a Evropy.

Jeden gen nestačí

Odborníci dospěli k závěru, že hypotézu o existenci homosexuálního genu lze považovat za spolehlivě falsifikovanou, neboť sexuální orientace je spojena s velkým počtem genů.

„Abychom vám poskytli představu o rozsahu dat, je přibližně stokrát větší než v případě předchozích studií na toto téma,“ uvedla badatelka Andrea Ganna z Harvardu v rozhovoru pro Live Science.

Převážná většina dřívějších výzkumů byla příliš malá na to, aby na jejich základě bylo možné učinit rozhodné závěry. Jedním z důvodů je skutečnost, že stejnopohlavní vztahy jsou v mnoha částech světa nezákonné, což značně komplikovalo nábor účastníků.

Diskuze (49) Další článek: Čínu poblouznila aplikace ZAO, která z vás udělá třeba Leonarda DiCapria

Témata článku: Věda, Výzkum, USA, Evropa, Genetika, Homosexualita, Gen, Hypotéza, Sexuální orientace, Rozsáhlá studie, Část světa, Studie, Harvard, Existence, LiveScience, Live Science, Science

Recenze hry Rainbow Six Extraction. Invaze mutantů, která vás nenadchne

Přeměnit mód v plnohodnotnou hru je celkem běžnou herní praxí. Ubisoft se pro to rozhodl v případě Rainbow Six Siege a ačkoli je výsledek zajímavý, moc vás nenadchne.

Vojtěch Matušinský
Rainbow Six ExtractionRecenze
Mexické drogové kartely používají drony s malými bombami. Odhození a zásah rovnou nafilmují

** Mexické drogové kartely využívají pozoruhodné nekonvenční zbraňové systémy ** Patří mezi ně rovněž drony v mnoha podobách ** Nedávno zveřejněné video zachycuje útok dronu shazujícího malé bomby

MexikoDrogyZbraně
Zlatý řez ve fotografii

Mezi základní kameny fotografické techniky patří kompozice. Obdélníkový tvar fotografie umožňuje různé umístění fotografovaného předmětu ve scéně.

Tomáš Slavíček