Automobilka Škoda dnes zveřejnila snímky inovovaného modelu Fabia. Na první pohled se nic moc nezměnilo, ale na to, že se jedná jen o tzv. facelift stávajícího modelu, je uvnitř překvapivě dost technických novinek.

Automobilka Škoda dnes zveřejnila snímky inovovaného modelu Fabia. Na první pohled se nic moc nezměnilo, ale na to, že se jedná jen o tzv. facelift stávajícího modelu, je uvnitř překvapivě dost technických novinek.

Tak například světla - přední světlomety nově využijí diodový zdroj

Tak například světla - přední světlomety nově využijí diodový zdroj

Diody se poprvé objeví i vzadu. Nově bude možné si objednat osmnáctipalcová kola, o palec větší, než tomu bylo doposud, avšak pouze pro hatchback.

Diody se poprvé objeví i vzadu. Nově bude možné si objednat osmnáctipalcová kola, o palec větší, než tomu bylo doposud, avšak pouze pro hatchback.

Palubní infotainment Swing má 6,5palcový displej namísto pětipalcového. Navigační systém umí informovat o dopravní situaci v reálném čase, snímek interiéru nám však zatím Škoda neposkytla.

Palubní infotainment Swing má 6,5palcový displej namísto pětipalcového. Navigační systém umí informovat o dopravní situaci v reálném čase, snímek interiéru nám však zatím Škoda neposkytla.

Facelift třetí generace Fabie se dále zaměřil na bezpečnost. Soubor bezpečnostních a asistenčních systémů byl rozšířen o monitorování slepého úhlu.

Facelift třetí generace Fabie se dále zaměřil na bezpečnost. Soubor bezpečnostních a asistenčních systémů byl rozšířen o monitorování slepého úhlu.

Přibyla detekce zezadu rychle se přibližujících vozidel na víceproudých silnicích, Rear Traffic Allert vás upozorní na možnou kolizi při couvání a přibylo i automatické přepínání dálkových světel.

Přibyla detekce zezadu rychle se přibližujících vozidel na víceproudých silnicích, Rear Traffic Allert vás upozorní na možnou kolizi při couvání a přibylo i automatické přepínání dálkových světel.

A změny se dotkly i motorů. S naftovým motorem je konec. V nabídce zůstávají pouze zážehové tříválce MPI (44 a 55 kW) a TSI (70 a 81 kW). Novinkou jsou také filtry pevných částic pro přeplňované verze.

A změny se dotkly i motorů. S naftovým motorem je konec. V nabídce zůstávají pouze zážehové tříválce MPI (44 a 55 kW) a TSI (70 a 81 kW). Novinkou jsou také filtry pevných částic pro přeplňované verze.

Kombi má v boční přihrádce zavazadelníku vyjímatelnou diodovou svítilnu a zadní cestující mohou mít k dispozici dva USB porty pro nabíjení externích zařízení.

Kombi má v boční přihrádce zavazadelníku vyjímatelnou diodovou svítilnu a zadní cestující mohou mít k dispozici dva USB porty pro nabíjení externích zařízení.

Pro srovnání stávající model Fabia, jak ho známe dnes...

Pro srovnání stávající model Fabia, jak ho známe dnes...

...a takto bude vypadat nově. Do prodeje se dostane záhy po svém uvedení, tedy ještě letos.

...a takto bude vypadat nově. Do prodeje se dostane záhy po svém uvedení, tedy ještě letos.

Tak například světla - přední světlomety nově využijí diodový zdroj
Diody se poprvé objeví i vzadu. Nově bude možné si objednat osmnáctipalcová kola, o palec větší, než tomu bylo doposud, avšak pouze pro hatchback.
Palubní infotainment Swing má 6,5palcový displej namísto pětipalcového. Navigační systém umí informovat o dopravní situaci v reálném čase, snímek interiéru nám však zatím Škoda neposkytla.
Facelift třetí generace Fabie se dále zaměřil na bezpečnost. Soubor bezpečnostních a asistenčních systémů byl rozšířen o monitorování slepého úhlu.
10
Fotogalerie

Nová Škoda Fabia: lehká změna designu skrývá technické libůstky

Automobilka Škoda dnes zveřejnila snímky inovovaného modelu Fabia, který bude mít premiéru na blížícím se ženevském autosalonu. Na první pohled se nic moc nezměnilo, ale nás zajímají především technologické novinky. A na to, že se jedná jen o tzv. facelift stávajícího modelu, jich přibylo překvapivě dost.

Spíše než na drastické změny designu se modernizovaná Škoda Fabia zaměřuje právě na techniku. Přední světlomety nově využijí diodový zdroj, jsou výrazně užší a jejich spodní linie stoupá k ostřeji tvarované masce chladiče. Diody se poprvé objeví i vzadu. Nově bude možné si objednat osmnáctipalcová kola, o palec větší, než tomu bylo doposud, avšak pouze pro hatchback.

Uvnitř se zapracovalo na přístrojovém štítu, dekoračních prvcích, potahových látkách čalounění sedadel. Palubní infotainment Swing má 6,5palcový displej namísto pětipalcového. Navigační systém umí informovat o dopravní situaci v reálném čase, snímek interiéru nám však zatím Škoda neposkytla.

Facelift třetí generace Fabie se dále zaměřil na bezpečnost. Soubor bezpečnostních a asistenčních systémů byl rozšířen o monitorování slepého úhlu včetně detekce zezadu rychle se přibližujících vozidel na víceproudých silnicích, Rear Traffic Allert vás upozorní na možnou kolizi při couvání, a přibylo i automatické přepínání dálkových světel.

Kombi má v boční přihrádce zavazadelníku vyjímatelnou diodovou svítilnu a zadní cestující mohou mít k dispozici dva USB porty pro nabíjení externích zařízení.

A změny se dotkly i motorů. S naftovým motorem, konkrétně čtrnáctistovkou TDI, je konec. V nabídce zůstávají pouze zážehové tříválce MPI (44 a 55 kW) a TSI (70 a 81 kW), přičemž automatická převodovka bude volitelně dostupná pouze u nejsilnějšího agregátu. Novinkou jsou filtry pevných částic pro přeplňované verze.

Článek připravila Autorevue.cz

Určitě si přečtěte

Články odjinud