Nová sonda NASA ponese „časovou kapsli“ pro potomky moderních lidí

NASA se pomalu připravuje na vypuštění sondy Lucy, která bude mít za úkol studovat tzv. trojány – tedy planetky obíhající po stejné oběžné dráze jako Jupiter. Nyní server Gizmodo upozornil na to, že na její palubě se bude nacházet i jakási časové kapsle pro potomky moderních lidí.

Samozřejmě nelze vyloučit ani možnost, že Lucy jednoho dne objeví nějaká cizí civilizace. Vzkazy určené pro hypotetické mimozemšťany však již nesou sondy Pioneer a Voyager.

Co se týče obsahu této kapsle, jedná se především o citáty úspěšných hudebníků, bojovníků za lidská práva, nositelů Nobelovy ceny a dalších významných osobností.

Na desce ale bude také vyobrazení Sluneční soustavy aktuální k předpokládanému datu startu, tzn. k 16. říjnu letošního roku. Díky tomu všichni budoucí astro-archeologové dokážou přesně určit, kde jsme se v době vyslání sondy nacházeli.

Pro úplnost dodejme, že výše zmíněné trojány by podle vědců NASA mohly ukrývat tajemství o nejranějších dnech Sluneční soustavy. Jejich výzkum tak nepochybně bude velice vzrušující.

Váš názor Další článek: Twitter ukončuje Fleets, jeho obdobu Příběhů. Nikdo je nepoužíval

Témata článku: Budoucnost, Vesmír, Výzkum, NASA, Sluneční soustava, Jupiter, Lidé, Lucy, Nobelova cena, Sonda, Časová kapsle, Kapsle, Potomek, Moderní člověk, Gizmodo, Planetka

V nitru DJI Mini 3 Pro: Ten dron je větší záhada než tajemný hrad v Karpatech [galerie]

** Létá skvěle, fotí slušně a má autopilota ** Jak se to všechno podařilo vtěsnat do 249 gramů? ** Podívejte se na rozborku nejlepšího dronu letošní sezóny

KvadrokoptéraDJIDrony
DJI Mini 3 Pro: Tohle by mohl být nejlepší rekreační dron pro letošní léto

** DJI představilo třetí generaci svých nejmenších dronů Mini ** A pozor, už to není žádné ořezovátko. Konečně dorazil autopilot ** Také ale výrazně poskočila cena

DJIDrony
Vyrobte si elektřinu sami. S dobře vybranou fotovoltaikou vás nebude trápit zdražování, Rusko a vlastně ani vlastní stát

Zdražení se na nás valí ze všech stran a nejvíce se týká energií. Ať už je to plyn, pohonné hmoty, nebo elektřina. Z těchto tří můžete nejvíce zahýbat právě s elektřinou, a to investicí do fotovoltaické elektrárny. Podívejme se objektivním pohledem, pro koho je vhodná, a komu se naopak vůbec nevyplatí.

EnergetikaFotovoltaika
Domácí síť bez kompromisů. Jak dosáhnout na maximální propustnost a dokonalé pokrytí

Rychlost sítě omezuje ten nejpomalejší prvek po cestě. Poradíme vám, jak vybudovat síť s maximální propustností a dokonalým pokrytím domácnosti.

SíťRouter
Rozluštili jsme infračervený signál a připojili starou stropní klimatizaci k internetu

** Nedávno jsme si pohráli s mobilní klimatizací a Wi-Fi ** Ale co se starými kancelářskými kusy? ** Dekódujeme jejich IR signál a vyrobíme si Wi-Fi ovladač

Pojďme programovat elektronikuProgramování
Jak přečíst platební kartu mobilem a k čemu je to dobré

Pokud vlastníte telefon s technologii NFC, můžete prostřednictvím aplikace pro Android zkusit načíst údaje ze své bezkontaktní karty. Vyzkoušíte si tak třeba, jak moc je náchylná k případnému RFID skimmingu.

NávodyMobilní aplikace
Jak vysoké jsou dotace na fotovoltaiku. Dotační program Nová zelená úsporám překvapí lidským přístupem

Od 1. října 2021 platí upravené podmínky pro dotaci na FVE, přičemž v platnosti by měly zůstat až do roku 2025. Důležitou informací je, že jde o podmínky velmi štědré.

DotaceEnergetikaFotovoltaika