Země | Mimozemský život

Nová studie: Mimozemšťané možná již navštívili Zemi

Odborníci přišli s dalším možným vysvětlením toho, proč za námi dosud nepřiletěly žádné inteligentní bytosti pocházející z jiných planet: jelikož hvězdy Mléčné dráhy se v průběhu času vzájemně přibližují a oddalují, mimozemšťané mohou prostě čekat na to, až cesta nebude trvat tak dlouho.

Na základě té samé logiky vědci z University of Rochester a Columbia University tvrdí, že zástupci cizích civilizací už Zemi klidně navštívit mohli. Konkrétně před milióny let, kdy by jim takový „výlet“ zabral kratší dobu.

To by současně vysvětlovalo, proč se nám nepodařilo najít žádné důkazy o jejich přítomnosti – i pokud tu tehdy nakrásně nějaké zanechali, už dávno se rozpadly v prach.

Trpěliví mimozemšťané

Podle autorů nové studie, která byla publikována v The Astronomical Journal, je možné, že Galaxie kypí životem, ale mimozemští výzkumníci zkrátka pracují na extrémně dlouhých časových osách.

„Každý systém by mohl být obyvatelný a mohl by být osídlen, ale oni by nás nenavštívili, jelikož nejsou dostatečně blízko,“ uvedl fyzik Jonathan Carroll-Nellenbac z University of Rochester v rozhovoru pro Business Insider.

Jonathan nicméně připustil, že to, že model navržený jím a jeho kolegy je technicky možný, ještě samo o sobě neznamená, že mimozemský život skutečně existuje.

Diskuze (99) Další článek: Pirátské doupě zavřelo krám a prásklo všechny své uživatele autorským svazům