Nový Model S od Tesly. Od toho původního se na první pohled moc neliší, hlavní změny se totiž odehrály uvnitř

Nový Model S od Tesly. Od toho původního se na první pohled moc neliší, hlavní změny se totiž odehrály uvnitř

Venkovní mezigenerační změny jsou jen minimální, lehce se změnilo tvarování nárazníků a ozdobné lišty už nejsou chromované, ale černé. 

Venkovní mezigenerační změny jsou jen minimální, lehce se změnilo tvarování nárazníků a ozdobné lišty už nejsou chromované, ale černé. 

Klasický kulatý věnec zmizel a před řidičem je volant podobný tomu, jaký měl seriálový K.I.T.T.

Klasický kulatý věnec zmizel a před řidičem je volant podobný tomu, jaký měl seriálový K.I.T.T.

Hlavní palubní displej se 17" obrazovkou zůstává uprostřed. Už však není orientován na výšku, ale na šířku.

Hlavní palubní displej se 17" obrazovkou zůstává uprostřed. Už však není orientován na výšku, ale na šířku.

Vylepšena jsou dále například sedadla, která vepředu i vzadu nabídnou vyhřívání i odvětrávání.  

Vylepšena jsou dále například sedadla, která vepředu i vzadu nabídnou vyhřívání i odvětrávání.  

Displej uprostřed palubní desky, orientovaný původně na výšku, nahradí 17" horizontální obrazovka s rozlišením 2200 × 1300 obrazových bodů. Dále přibude jeden displej za volantem a cestující na zadních sedadlech budou mít k dispozici osmipalcovou obrazovku, na které mohou hrát hry nebo sledovat videa.

Displej uprostřed palubní desky, orientovaný původně na výšku, nahradí 17" horizontální obrazovka s rozlišením 2200 × 1300 obrazových bodů. Dále přibude jeden displej za volantem a cestující na zadních sedadlech budou mít k dispozici osmipalcovou obrazovku, na které mohou hrát hry nebo sledovat videa.

Cestujícím na předních sedadlech jistě přijde vhod praktický prostor pro odložení až dvou mobilních telefonů. Další novinkou v interiéru je dřevěné obložení. Inovace zahrnují také několik (spíše nepatrných) změn exteriéru – nejpozoruhodnější je v tomto směru prosklená střecha u Modelu S, která blokuje infračervené a ultrafialové světlo.

Cestujícím na předních sedadlech jistě přijde vhod praktický prostor pro odložení až dvou mobilních telefonů. Další novinkou v interiéru je dřevěné obložení. Inovace zahrnují také několik (spíše nepatrných) změn exteriéru – nejpozoruhodnější je v tomto směru prosklená střecha u Modelu S, která blokuje infračervené a ultrafialové světlo.

Nový interiér Modelu S

Nový interiér Modelu S

Pod hlavním displejem je místo pro odložení dvou mobilů. Samozřejmě s bezdrátovým dobíjením. 

Pod hlavním displejem je místo pro odložení dvou mobilů. Samozřejmě s bezdrátovým dobíjením. 

Venkovní mezigenerační změny jsou jen minimální, lehce se změnilo tvarování nárazníků a ozdobné lišty už nejsou chromované, ale černé. 

Venkovní mezigenerační změny jsou jen minimální, lehce se změnilo tvarování nárazníků a ozdobné lišty už nejsou chromované, ale černé. 

Nový volant bude mít jak Model S, tak i nový Model X

Nový volant bude mít jak Model S, tak i nový Model X

Změny se ale dále objevily v nabídce verzí. Základem pro Model S je nově verze Long Range s pohonem dvěma motory, dojezdem 663 km a zrychlením z nuly na sto za 3,2 s. Stojí 2,5 milionu korun.

Změny se ale dále objevily v nabídce verzí. Základem pro Model S je nově verze Long Range s pohonem dvěma motory, dojezdem 663 km a zrychlením z nuly na sto za 3,2 s. Stojí 2,5 milionu korun.

Za příplatek jsou na výběr dvě verze se třemi elektromotory označené Plaid a Plaid+. Vrcholná verze Plaid+ za 3,8 milionu korun zrychlí na stovku za 2,1 s a na jedno nabití údajně urazí přes 840 km.

Za příplatek jsou na výběr dvě verze se třemi elektromotory označené Plaid a Plaid+. Vrcholná verze Plaid+ za 3,8 milionu korun zrychlí na stovku za 2,1 s a na jedno nabití údajně urazí přes 840 km.

Model Y se nyní nabízí ve dvou verzích. Základní Long Range se dvěma elektromotory za 2,8 milionu korun ujede až 580 km a zrychlí za 3,9 s.

Model Y se nyní nabízí ve dvou verzích. Základní Long Range se dvěma elektromotory za 2,8 milionu korun ujede až 580 km a zrychlí za 3,9 s.

Příplatková verze Plaid za 3,3 milionu dostane tři motory a slibuje zrychlení na stovku za 2,6 s a dojezd 547 km. 

Příplatková verze Plaid za 3,3 milionu dostane tři motory a slibuje zrychlení na stovku za 2,6 s a dojezd 547 km. 

Interiér nové Tesly Model X

Interiér nové Tesly Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Tesla Model X

Venkovní mezigenerační změny jsou jen minimální, lehce se změnilo tvarování nárazníků a ozdobné lišty už nejsou chromované, ale černé. 
Klasický kulatý věnec zmizel a před řidičem je volant podobný tomu, jaký měl seriálový K.I.T.T.
Hlavní palubní displej se 17" obrazovkou zůstává uprostřed. Už však není orientován na výšku, ale na šířku.
Vylepšena jsou dále například sedadla, která vepředu i vzadu nabídnou vyhřívání i odvětrávání.  
24
Fotogalerie

Nová Tesla Model S a Model X: auta přišla o kulatý volant a mají delší dojezd

Elektromobily Tesla Model S a Model X se už několik let vyrábějí bez vizuálních změn, výrobce jen postupně vylepšoval vnitřní techniku a hlavně software. Nyní ale přišel čas na plnohodnotnou modernizaci neboli facelift. Zvenku se auta sice až tak moc nezmění, ale obrovské změny se odehrají uvnitř. 

Displeje a pohodlí

Okamžitě upoutá pozornost volant. Obě auta přicházejí o klasický kulatý věnec a před řidičem je volant podobný tomu, jaký měl seriálový K.I.T.T. Jak se s takovým volantem bude tzv. ručkovat? Tesla možná už moc nepočítá s tím, že byste museli s volantem až tak pracovat. Auto umí samo řídit i samo zaparkovat. Volant si vezmete do ruky jen tak pro kontrolu nebo jen na úsecích, kde vás to bude bavit, a k tomu zjednodušený ovladač bude stačit. Výhodu má bezesporu v tom, že lépe uvidíte na provozní displej.

Displeje, to jsou další silně dominantní prvky interiéru – jeden menší je tedy nad volantem, ale hlavní palubní displej se 17" obrazovkou zůstává uprostřed. Už však není orientován na výšku, ale na šířku. A aby to děti neměly na koukání daleko, přibyl ještě 8" displej pro cestující na zadních sedadlech. Vizuální zážitky pak mohou doplnit ty akustické - přepracovaný audiosystém má 22 reproduktorů a aktivní potlačení okolního hluku. 

Aktualizováno: kulatý volant je stále ve hře

Na webu Tesly byla v rámci konfigurátoru objevena fotografie, která ukazuje interiér nového Modelu S s běžným, kulatým volantem. Tato volba sice není aktuálně v konfigurátoru možná a fotografie již z webu zmizela, ale je zjevné, že je na kulaté volanty Tesla připravena. Možná je zařadí jako volitelnou výbavu později, pokud by se nový volant ukázal jako častá záminka pro zamítnutí nákupu u potenciálních zákazníků. Anebo pokud by Tesla měla problém s homologací.

image.png

Další zajímavostí je fakt, že na displeji Tesly bude možné hrát největší herní hit poslední doby – Cyberpunk 2077. Pochlubil se tím sám Elon Musk na Twitteru. Když budete čekat na dobíjení, nudit se evidentně nebudete. 

image.png

Pod hlavním displejem jsou dvě šachty na mobilní telefony s bezdrátovým dobíjením, k dispozici je také všem pasažérům konektor USB-C pro dobíjení. Telefonem bude možné auta i odemykat, podobně jako to už umí mladší modely 3 a Y. Vylepšena jsou dále například sedadla, která vepředu i vzadu nabídnou vyhřívání i odvětrávání. 

image.png 
Nový Model X od Tesly. Také ten dostal zvláštní volant a další inovace

Prvky interiéru jsou pro oba modely de facto stejné a liší se akorát prostornost v závislosti na tom, zda sedíte v sedanu nebo SUV. Tesla sdílením dílů ušetří na výrobě. Je to podobné jako v případě menších mladších modelů 3 a Y, které rovněž mají mnoho společného. 

Přes 840 km na jedno nabití

Venkovní mezigenerační změny jsou jen minimální, lehce se změnilo tvarování nárazníků a ozdobné lišty už nejsou chromované, ale černé. 

Změny se ale dále objevily v nabídce verzí. Základem pro Model S je nově verze Long Range s pohonem dvěma motory, dojezdem 663 km a zrychlením z nuly na sto za 3,2 s. Stojí 2,5 milionu korun. Za příplatek jsou na výběr dvě verze se třemi elektromotory označené Plaid a Plaid+. Vrcholná verze Plaid+ za 3,8 milionu korun zrychlí na stovku za 2,1 s a na jedno nabití údajně urazí přes 840 km.

Model Y se nyní nabízí ve dvou verzích. Základní Long Range se dvěma elektromotory za 2,8 milionu korun ujede až 580 km a zrychlí za 3,9 s. Příplatková verze Plaid za 3,3 milionu dostane tři motory a slibuje zrychlení na stovku za 2,6 s a dojezd 547 km. 

Nové verze aut už jsou k objednání na webu výrobce, první dodávky budou uspokojeny už během února (doplněno: únorový termín platí pro USA, v Česku budou nové Tesly až od září).

Určitě si přečtěte

Články odjinud