Shal
3. 7. 2025 • 19:08

Ten systém od Mercedesu je jenom marketingové divadélko. Nejenom že to umí pouze S class, ale hlavně je tam tolik podmínek že je to v praxi naprosto nepoužitelné. Vybrané úseky dálnic se svodidlama, do 60 km/h, pouze ve dne, za jasného počasí, na dálnici nesmí probíhat rekonstrukce (což je obvykle důvod kolon), neumí to tunely, potřebuje to vedoucí auto (proto kolony) atd atd

jvvj
jvvj
1. 7. 2025 • 17:26

Myslím že Teslu letos předběhne kdekdo. Třeba v prodejích už i škoda, v designu čína.

Petr Vojvo
1. 7. 2025 • 17:14

Mercedes je čínská automobilka.

Vozana
1. 7. 2025 • 13:55

Řídit auto v zácpě na dálnici zvládne cvičená opice. Žádné zvláštní schopnosti tu není třeba.

intelHD
intelHD
1. 7. 2025 • 11:44

To je hustý. Jako malému se mi sem tam zdálo o tom, že jsem viděl, jak auta jezdí samy bez řidiče, bez posádky, nebo že sedím na místě spolujezdce, kromě mě v autě nikdo, a auto řídí samo. Teď se to stává realitou. To je neuvěřitelný, ten pokrok. Klobouček!

Názor byl 1× upraven, naposled 1. 7. 2025 11:45

Mirdyn
1. 7. 2025 • 8:52

Pokud pro certifikaci budou chtít v Evropě vědět proč se auto v jaké situaci rozhodlo, nemůžou nikdy k řízení použít neuronovou síť.

Piccard192
Piccard192
30. 6. 2025 • 22:30

a co kdyz Tesla pojede sama a dostane smyk a nalevo pujdou na krajnici ukrajinci, naprova cikanska rodina a uprostred bude dopravni polucista,
kam to Tesla napali ? jak je ten algoritmus nastaveny, koho ,,prejede,, ?

Martin Miklica
30. 6. 2025 • 19:42

Co jsem kdysi četl, tak Tesla té legálnosti Lvl 3 v EU (a možná ani v USA) nemůže nedosáhnout (ne s HW4), protože její systémy nejsou zálohované - je tam je jen jeden systém sbírání dat a jeden počítač který je vyhodnocuje, což je sice levné, ale ne dostatečné.Ale taky je možné že to je požadavek až pro Lvl 4, nevím jak nakonec ta směrnice dopadla.

Pindulin
30. 6. 2025 • 12:21

Podle mě nemá Tesla za cíl dělat plnou trojku jak v USA, tak v Evropě. Zatím to vypadá, že bude robotaxi a pak FSD lvl 2. Je to trochu škoda, protože MB je o parník pozadu a je to autopilot na dálnici a ne plnohodnotné řízení. Alespoň z videí na youtube, kde tuto funkci má pár vyvolených v Sku.
Také se ukazuje rozdíl ve schvalování licencí, kdy evropský úředník schválí něco, co může být za měsíc jinak. Ale on to neví, protože je zvyklý na to, že v EU se auto vyrobí a v tom samém stavu žije celý jeho život a maximálně si tam někdo nahraje aktualizaci návodů a mapových podkladů.
Jistě, už tu máme ota aktualizace, ale ještě jsem neviděl auto v EU, které by měnilo funkce na základě aktualizace.
Začal bych s tím, že bych překopal způsob práce evropské komise. neříkám jí zrušit, je dobře, že se o to někdo stará, ale s tímhle přístupem aka 2000 v dnešním rychlém světě nemají šanci uspět.

Určitě si přečtěte

Články odjinud