Ten systém od Mercedesu je jenom marketingové divadélko. Nejenom že to umí pouze S class, ale hlavně je tam tolik podmínek že je to v praxi naprosto nepoužitelné. Vybrané úseky dálnic se svodidlama, do 60 km/h, pouze ve dne, za jasného počasí, na dálnici nesmí probíhat rekonstrukce (což je obvykle důvod kolon), neumí to tunely, potřebuje to vedoucí auto (proto kolony) atd atd
Myslím že Teslu letos předběhne kdekdo. Třeba v prodejích už i škoda, v designu čína.
Mercedes je čínská automobilka.
Řídit auto v zácpě na dálnici zvládne cvičená opice. Žádné zvláštní schopnosti tu není třeba.
To samozřejmě není vůbec pravda. Jednak to cvičená opice nezvládne, minimálně ne bez dozoru a dlouhodobě.A pak tu jsou různé ty nečekané věci, jako třeba zúžení, blázniví řidiči okolo, nebo zcela nečekané předměty na vozovce. Ve skutečnosti je i jízda v koloně v podstatě nepředvídatelná, a proto je to docela velký úspěch a věc, že si MB už dovolí za tohle nést zodpovědnost. Stači kouknout na toho neumětela Muska, který neustále slibuje a skutek utek.
To je hustý. Jako malému se mi sem tam zdálo o tom, že jsem viděl, jak auta jezdí samy bez řidiče, bez posádky, nebo že sedím na místě spolujezdce, kromě mě v autě nikdo, a auto řídí samo. Teď se to stává realitou. To je neuvěřitelný, ten pokrok. Klobouček!
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 7. 2025 11:45
Pokud pro certifikaci budou chtít v Evropě vědět proč se auto v jaké situaci rozhodlo, nemůžou nikdy k řízení použít neuronovou síť.
a co kdyz Tesla pojede sama a dostane smyk a nalevo pujdou na krajnici ukrajinci, naprova cikanska rodina a uprostred bude dopravni polucista, kam to Tesla napali ? jak je ten algoritmus nastaveny, koho ,,prejede,, ?
Musí to bejt těžký rozhodování. Začal bych vylučovací metodou a o zbytek si hodil pětikorunou.Ne vážně. Stejně jako člověk. Pokusí se co nejlépe zastavit. Na rozdíl od člověka dokáže v milisekundách propočítat nejlepší možnou variantu a neustále upravovat výpočet.
to uz rikal Jeremy Clarcsson ze to nejspise v USA maji nastavene tak ze si auto vybere ze to muze napalit do belocha, ktery je vzdelany a ze stredni tridy . .
To by mě zajímalo jak by ta Tesla nebo i řidič člověk měli poznat, že je někdo ukrajinec? Každopádně by ten systém neměl být rasistický jako ty a rozhodovat se tak, aby minimalizoval rizika pro jakékoliv lidi.
"a co kdyz Tesla pojede sama a dostane smyk" - to se nikdy nestane. Vždy pojede alibisticky radši pomaleji a taky bych čekala, že si ohlídá technický stav (když bývají fotky z bouraček se smykem, většinou to jsou pochybné vraky se sjetými gumami).
Co když třeba píchne kolo, a dostane smyk? Nebo nepozná třeba nějaké zledovatělé místo na silnici? Opravdu to bude mít tak dokonalé rozpoznávání stavu vozovky, že nikdy za žádných okolností ke smyku při autonomním řízení nedojde? 😉
Normalka, v rizenem smyku sejme vsechny aby si nemohli nic vycitat.
Co jsem kdysi četl, tak Tesla té legálnosti Lvl 3 v EU (a možná ani v USA) nemůže nedosáhnout (ne s HW4), protože její systémy nejsou zálohované - je tam je jen jeden systém sbírání dat a jeden počítač který je vyhodnocuje, což je sice levné, ale ne dostatečné.Ale taky je možné že to je požadavek až pro Lvl 4, nevím jak nakonec ta směrnice dopadla.
tady by asi bylo levnejsi do kazdeho Tesla auta posodit jednoho ukrajince, ktery vam bude ridit . .
Podle mě nemá Tesla za cíl dělat plnou trojku jak v USA, tak v Evropě. Zatím to vypadá, že bude robotaxi a pak FSD lvl 2. Je to trochu škoda, protože MB je o parník pozadu a je to autopilot na dálnici a ne plnohodnotné řízení. Alespoň z videí na youtube, kde tuto funkci má pár vyvolených v Sku.Také se ukazuje rozdíl ve schvalování licencí, kdy evropský úředník schválí něco, co může být za měsíc jinak. Ale on to neví, protože je zvyklý na to, že v EU se auto vyrobí a v tom samém stavu žije celý jeho život a maximálně si tam někdo nahraje aktualizaci návodů a mapových podkladů.Jistě, už tu máme ota aktualizace, ale ještě jsem neviděl auto v EU, které by měnilo funkce na základě aktualizace.Začal bych s tím, že bych překopal způsob práce evropské komise. neříkám jí zrušit, je dobře, že se o to někdo stará, ale s tímhle přístupem aka 2000 v dnešním rychlém světě nemají šanci uspět.
A jak jinak než podle aktuálního stavu to mají certifikovat? Podle slibu že to "někdy bude" bez důkazů?
To máš pravdu, to jsem k tomu nedoplnil. Třeba tak jak to dělají v USA.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.