Umělá inteligence | Hudba, filmy, seriály

Nová zbraň marketérů: Umělá inteligence z traileru pozná, na jaké publikum film zapůsobí

Marketing je věda a málokde má takový význam, jako v Hollywoodu. Tamní reklamní mágové potřebují co nepřesněji vědět, jaká témata přitáhnou jaké publikum, aby mohli kampaň co nejlépe zacílit. Výzkumníci ve studiu 20th Century Fox proto vytvořili algoritmus, který to dokáže poznat z traileru.

Zajímavé na technice je, že algoritmus dokáže budoucí publikum odhadnout čistě na základě vizuální informace, která se v traileru skrývá. Výzkumníci ho totiž vytrénovali na základě vztahu mezi stovkami trailerů a informacemi o následné návštěvnosti filmů.

Algoritmus tak dokáže například odhadnout, že když se v traileru objevují určité motivy a barvy, přitáhne to jinou demografickou skupinu lidí, než když se v něm objevují jiné motivy a barvy. To lze samozřejmě odhadnout i bez podobných technologií jen na základě zkušenosti, ale algoritmus pracuje s reálnými historickými daty a exaktně.

Studio Fox k tomu používá umělou inteligenci v cloudu TensorFlow poháněnou grafickými čipy NVIDIA Tesla P100, jak se společnost pochlubila na svém webu. Podle ní je to poprvé, co filmaři podobný systém použili. Potvrdila také, že účel algoritmu je čistě ke zlepšení marketingu filmů.

Důležitost filmových trailerů čím dál více roste. Hlavě v dnešní době, kdy kina musí zápasit se streamovacími službami, které sice nabízí premiérové filmy až o něco později, ale pohodlněji z domova a hlavně daleko levněji. I díky podobným technologiím tak tvůrci můžou získat přesnější informace, co do trailerů umístit, aby veřejnost do kina nalákali.

Diskuze (14) Další článek: Google se snaží zabránit nejhoršímu. Dva výřezy v displeji budou maximum

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,