Nová zbraň proti mikrobiální rezistenci? Jistý druh jílu zabíjí nebezpečné bakterie

Jíl se hodí na spoustu věcí. Používá se ve stavebnictví, hrnčířství i kosmetice a přidává se do grafitu při výrobě tužek. A nyní navíc vyšlo najevo, že minimálně jeden konkrétní typ jílu má značné hojivé účinky.

Tzv. oregonský modrý jíl („Oregon blue clay“) podle studie provedené odborníky z Mayo Clinic a Arizona State University dokáže likvidovat bakterie v ranách – dokonce i ty, které jsou odolné vůči jiným formám léčby.

Během laboratorních testů si poradil například s Escherichia coli či MRSA (Methcilin-rezistentní Staphylococcus aureus). Kromě toho eliminoval rovněž bakterie vytvářející biofilmy.

Není žádným tajemstvím, že rezistence bakterií vůči antibiotikum představuje velice závažný problém. Ostatně v prosince 2016 ho Organizace spojených národů oficiálně označila za „globální krizi“.

„Jednoduše nevyvíjíme účinné léky dostatečně rychle na to, abychom udrželi krok s rychlostí, jakou s bakterie vůči nim vyvíjejí rezistenci,“ komentoval to Futurism. „Ale tento objev by to mohl změnit.“

Vědci nyní hodlají provést další testy, aby zjistili, jak přesně jíl bakterie zabijí. Získané poznatky by následně mohli využít k vytvoření sloučeniny, která by se stala další zbraní v boji proti výše zmíněné bakteriální rezistenci.

Foto: NA, CC BY 2.0

Diskuze (3) Další článek: ADATA uvádí na trh speciální TUF edici operačních pamětí RGB DDR4 Spetrix D41 XPG

Témata článku: Zdraví, Výzkum, Medicína, Zbraně, Bakterie, Léky, Antibiotika, Nebezpečná bakterie, Závažný problém, Rezistence, Nová zbraň, Globální krize, Arizona, Jistý druh, Oregon, Futurism, Mayo Clinic, Účinný lék, Stafylokok aureus, Jíl, Laboratorní test

Přichází revoluce v oblasti deodorantů!

** Britští vědci odhalili uzlový bod procesů, kterými vzniká nejpronikavější složka lidského tělesného pachu ** Nové generaci deodorantů by mohl dodat na síle cílený zásah do života malé skupinky kožních bakterií ** Podle některých vědců by to ale znamenalo zpřetrhat pouta mezi člověkem a mikrobem