Video | Vesmír

Nové 360stupňové video vás přenese do centra Mléčné dráhy

NASA zveřejnila 360stupňové video, které je založeno na datech získaných Chandra X-ray Observatory (CXO) – tedy rentgenovou observatoří vypuštěnou na oběžnou dráhu v roce 1999.

Tato data zpracoval superpočítač NASA zvaný AMES a výsledkem je velkolepá show, která vám umožní z pohodlí domova navštívit centrum Mléčné dráhy. Přesněji řečeno: ocitnete se na místě, kde se nachází černá díra Sagittarius A* . Pak už se stačí jen rozhlížet… a žasnout.

„Vizualizace ukazuje účinky mohutných hvězdných obrů, kteří v oblasti kolem supermasivní černé díry Galaxie rozfoukávají silné větry,“ vysvětlila NASA ve svém prohlášení.

Ve videu lze vidět například srážky shluků plynů, při nichž se uvolňují záblesky rentgenových paprsků. Teplota těchto plynů prý dosahuje desítek milionů stupňů Celsia.

NASA doufá, že astronomové toto dílo budou využívat ke studiu prostředí kolem černé díry a silných gravitačních sil, které zde působí.

„Každý může v této nové vizualizaci zdarma prozkoumávat centrum Galaxie a to pomocí svého notebooku, smartphonu, nebo brýlí s virtuální realitou,“ uvedla.

Váš názor Další článek: Facebook přiznal, že několik let ukládal hesla stovek milionů uživatelů jako prostý text

Témata článku: Video, Vesmír, Výzkum, Astronomie, NASA, CXO, Dráha, Centrum, Vizualizace, Černá díra, Mléčná dráha, Galaxie, Díra

Prohnali jsme prohlížeče benchmarky. Nový Edge je opravdu Chrome a je rychlý!

** Prohnali jsme nový Edge webovými benchmarky ** Potvrzují, že je to Chrome ** V animacích a vektorech je možná nejlepší

Nebaví vás čekat na semaforech? Audi má funkci, díky které projedete na zelenou

** Audi představilo svůj nový systém GLOSA ** Auto díky nemu ví, kdy bude na semaforu zelená ** Řidiči doporučí optimální rychlost jízdy

Chcete zhubnout? Vynechte snídani!

** Vydatná snídaně patří přinejmenším půlstoletí k pilířům zdravé výživy ** Jenže lidé po celá tisíciletí nezačínali den tím, že si nacpali břicha a vyrazili za obživou ** Současné výzkumy nedokazují, že by vydatná snídaně pomáhala hubnout