Země | NASA

Nové časosběrné video NASA nabízí unikátní pohled na život na Zemi

NASA už dlouhou dobu pečlivě sleduje biosféru naší planety. Jedním z výsledků je i fascinující časosběrné video, které mj. ukazuje, jak se barva Země průběžně mění v závislosti na aktuálním ročním období.

Ohromující animace byla vytvořena z dat shromážděných družicemi Suomi National Polar-orbiting Partnership, Terra, Aqua a Sea-viewing Wide Field-of-view Sensor (SeaWiFS). Ty nám poskytují cenné informace o stavu světových lesů, moří atd.

„To je Země – každý den dýchá, mění se s ročními obdobími, reaguje na Slunce, na měnící se větry, mořské proudy i teploty,“ komentoval dotyčné video Gene Carl Feldman, oceánograf z Goddardova vesmírného střediska.

Není bez zajímavosti, že současné senzory už dokážou zaznamenat ohromující detaily. Například specifické změny ve světle odrážejícím se od rostlin mohou jaksi zvýraznit okamžiky, kdy fotosyntéza přeměňuje oxid uhličitý a vodu na cukry. NASA před několika lety tuto technologii využila ke studiu produktivity kukuřičných polí ve středozápadní části USA.

„To, že ji opravdu můžeme měřit, bylo tak trochu zjevení,“ řekla k tomu badatelka Joanna Joiner.

Díky rozsáhlé databázi záběrů, které byly pořízeny v průběhu uplynulých cca 50 let, se toho vědci spoustu dozvěděli o změnách vyžadujících dlouhé časové úseky. „Jak se satelitní archiv rozšiřuje, vidíte vynořovat se stále více a více dynamiky,“ konstatoval šéf Biospheric Sciences Laboratory Jeffrey Masek.

Váš názor Další článek: Revoluce mívají oběti, ale problémy iPhonu X jsou jen nafouknutá bublina. Zatím

Témata článku: Technologie, Video, Příroda, Země, USA, Výzkum, Satelit, NASA, Slunce, Cenná informace, Terra, Rozsáhlé data, Sonda osiris-rex, Unikátní pohled, Badatelka, NAB, Vid, Snímek země, Rozsáhlá databáze, Genus, Unikát, Dlouhá doba, Časosběrné video, Osiris, Uplynulý rok

Proč byste měli rozmazávat SPZ aut na fotkách, které vystavujete na web

** Na fotkách aut nahraných na web je dobré rozmazat SPZ ** Značku dokáže z obrázku přečíst Google i Facebook ** SPZ může naplnit podstatu osobního údaje

Proč je COVID-19 tak nebezpečný, jak se detekuje, jak ničí a máme už pandemii?

** V čem spočívá nebezpečí nemoci COVID-19? ** Jak se testuje její přítomnost v těle? ** Jak se ničí UVC i ozónem a proč už CNN mluví o pandemii?

Megatest 21 grafických karet