Země | NASA

Nové časosběrné video NASA nabízí unikátní pohled na život na Zemi

NASA už dlouhou dobu pečlivě sleduje biosféru naší planety. Jedním z výsledků je i fascinující časosběrné video, které mj. ukazuje, jak se barva Země průběžně mění v závislosti na aktuálním ročním období.

Ohromující animace byla vytvořena z dat shromážděných družicemi Suomi National Polar-orbiting Partnership, Terra, Aqua a Sea-viewing Wide Field-of-view Sensor (SeaWiFS). Ty nám poskytují cenné informace o stavu světových lesů, moří atd.

„To je Země – každý den dýchá, mění se s ročními obdobími, reaguje na Slunce, na měnící se větry, mořské proudy i teploty,“ komentoval dotyčné video Gene Carl Feldman, oceánograf z Goddardova vesmírného střediska.

Není bez zajímavosti, že současné senzory už dokážou zaznamenat ohromující detaily. Například specifické změny ve světle odrážejícím se od rostlin mohou jaksi zvýraznit okamžiky, kdy fotosyntéza přeměňuje oxid uhličitý a vodu na cukry. NASA před několika lety tuto technologii využila ke studiu produktivity kukuřičných polí ve středozápadní části USA.

„To, že ji opravdu můžeme měřit, bylo tak trochu zjevení,“ řekla k tomu badatelka Joanna Joiner.

Díky rozsáhlé databázi záběrů, které byly pořízeny v průběhu uplynulých cca 50 let, se toho vědci spoustu dozvěděli o změnách vyžadujících dlouhé časové úseky. „Jak se satelitní archiv rozšiřuje, vidíte vynořovat se stále více a více dynamiky,“ konstatoval šéf Biospheric Sciences Laboratory Jeffrey Masek.

Váš názor Další článek: Revoluce mívají oběti, ale problémy iPhonu X jsou jen nafouknutá bublina. Zatím

Témata článku: Technologie, Video, Příroda, Země, Výzkum, USA, NASA, Slunce, Satelit, Badatelka, Dlouhá doba, Terra, Oxid uhličitý, Časosběrné video, Snímek země, Roční období, Mořský proud, Unikátní pohled, Rozsáhlé data, Genus, Rozsáhlá databáze, Unikát, Vid, Sonda osiris-rex, Cenná informace

Co přijde po Netflixu a Amazonu? Tohle jsou streamovací služby, na které v Česku čekáme

** Rozhodujete se mezi Netflixem a HBO Go? Věřte, bude hůř ** Na trhu je mnohem víc ambicióznějších streamovacích služeb ** Některé by mohly do ČR zamířit ještě letos

Porovnání deseti cloudových disků: kam a za kolik uložit 100 GB, 1 TB a 10 TB dat?

** Zjistili jsme, kam do cloudu nejvýhodněji uložíte data ** Vytvořili jsme žebříček cen deseti cloudových úložišť ** Ceny se liší - často i velice výrazně!

Epic chce rozbít monopol Play Storu a App Storu. Nastražil trik s hrou Fortnite a žaluje Google i Apple