Nové nositelné zařízení vylepšuje přirozené regenerační schopnosti žab

Přijde-li člověk v důsledku nějakého úrazu či nemoci o končetinu, je to navždy. Pokud ale nohu ztratí například žába drápatka vodní, naroste jí nová… jen už není plně vyvinutá. Zjednodušeně řečeno jde o jakousi špičku.

To se však dá změnit. Odborníci z Tufts University nedávno představili křemíkový bioreaktor, který byl navržen za účelem usnadnění tkáňového inženýrství. A ten dokáže zajistit, aby nová noha drápatky byla co do vzhledu i funkčnosti mnohem lepší.

Inkriminovaný bioreaktor byl vytvořený na 3D tiskárně a následně naplněn tzv. hedvábnými proteiny, které podporují regeneraci. Pak už se mohlo začít s experimentováním.

Žáby – jimž bylo bohužel nutné amputovat zadní končetiny – byly rozděleny do tří skupin. V rámci první z nich vědci testovali bioreaktory ve výše popsané základní podobě, v případě druhé obohatili hydrogel o hormon progesteron (pomáhá opravovat nervy, krevní cévy i kostní tkáně) a třetí sloužila coby kontrolní.

Po uplynutí 24 hodin badatelé bioreaktory z pahýlů odstranili a trpělivě čekali na výsledky. Za cca 9,5 měsíců bylo jasné, že zdaleka nejlépe jsou na tom žáby z „progesteronové skupiny“.

Tým samozřejmě doufá, že tento pokus dokáže stejně tak úspěšně provést i se savci, což by mohlo otevřít cestu k bioreaktorům určeným pro lidské pacienty. „Takže jednoho dne snad lidé budou moci být přidáni na seznam živočichů s regeneračními schopnostmi – možná bychom potřebovali jen malou pomoc vědy,“ komentoval to Futurism.

Diskuze (1) Další článek: Čína má svého prvního virtuálního moderátora zpráv. Unudíte se ale k smrti

Témata článku: Výzkum, 3D tisk, Lidé, Zvířata, Tělo, Případ druhé, Futurism, Regenerační schopnost, Noha, Žába, Tufts University, Zadní končetina, Krevní céva, Končetina, První vědec, Malá pomoc, Lidský pacient, Schopnost, Tkáňové inženýrství

Kryptoměnový milionář staví v Nevadě obří utopické město využívající blockchain na vše

** V USA vzniká rozsáhlý projekt postavený na blockchainu ** Milionář staví město, které bude fungovat zcela na blockchainu ** Blockchain bude základem pro vše, například i platby, ověřování identity a podobně

Astronomové objevili daleko za Plutem objekt s extrémní dráhou. Může ukazovat na existenci planety Devět

** Astronomové objevili daleko za Neptunem těleso 2015 TG387 ** Okolo Slunce se pohybuje po extrémně protáhlé dráze ** Jeho dráha může ukazovat na existenci planety Devět

Velká podzimní aktualizace: Co nového teď najdete ve Windows 10

** Microsoft se opět snaží spojit telefony a počítače. ** Místo velkých novinek se zaměřil spíše na drobná vylepšení. ** Vyhledávání je konečně použitelné a hledá téměř všude.