Nově objevená bakterie „krade“ atomy chloru z nejtoxičtějšího dioxinu

Foto: Gao.gov
Nově objevená bakterie „krade“ atomy chloru z nejtoxičtějšího dioxinu | Foto: Gao.gov

Vědci během výzkumu řeky Passaic (konkrétně oblasti, v níž se nachází úložiště nebezpečného odpadu) objevili bakterie, kterým se náramně daří v tamějším toxickém bahně.

Tyto pozoruhodné mikroby „kradou“ atomy chloru z 2,3,7,8-tetrachlordibenzo-p-dioxinu (TCDD), který je považován za nejtoxičtější dioxin. Tím efektivně snižují jeho nebezpečnost.

„Naše výsledky ukázaly, že ačkoliv je tento proces poměrně pomalý, lze jej vylepšit a může mít dokonce potenciál odstranit ze sloučeniny všechny toxické chlory,“ uvedla hlavní badatelka Rachel Dean v tiskové zprávě.

Dean a její kolegové nyní doufají, že se jim podaří zjistit co přesně se během odstraňování atomů chloru z TCDD odehrává na molekulární úrovni.

Pokud by totiž identifikovali enzymy, které jsou za daný proces zodpovědné, mohly by vyvinout chemické ošetření pro neutralizaci dioxinů na jiných problematických lokalitách.

Diskuze (8) Další článek: Airbnb zakázalo veškeré večírky. A omezilo maximální počet hostů na 16

Témata článku: Příroda, Výzkum, Bakterie, Atom, Chemie, Znečištění, Proces, Enzym, OBJ, Chlór, DIO, Dioxin

Subvarianta omikronu BA.2 znepokojuje epidemiology. V Dánsku už tvoří skoro polovinu případů

** SARS-CoV-2 omikron má tři hlavní subvarianty: BA.1, BA.2 a BA.3 ** BA.2 je ještě nakažlivější než již tak značně infekční omikron. ** V Dánsku již tvoří polovinu všech případů nákazy omikronem

SARS-CoV-2Mutace

Jak dobře vybrat fotoaparát. Zvažte, jestli nestačí mobil. Místo rozlišení jděte po velkém snímači

Důležité otázky, na které byste si měli odpovědět před výběrem fotoaparátu. Je lepší kompakt, nebo zrcadlovka? Nestačí mobil? Jaký snímač, stabilizaci, hledáček… Co je důležité pro video?

Petr Březina