Nové video ukazuje, jak by Země vypadala, kdyby vyschly všechny její oceány

Remake animace NASA z roku 2008 ukazuje, jak by náš svět vypadal za předpokladu, že by došlo k vyschnutí všech oceánů. Autorem tohoto povedeného videa je bývalý planetární vědec jmenované agentury James O'Donoghue.

„Líbí se mi, jak tato animace odhaluje, že oceánské dno je z hlediska geologie stejně zajímavé a variabilní jako kontinenty,“ konstatoval O'Donoghue v rozhovoru pro Business Insider.

Jak voda postupně mizí, začínají se objevovat skrytá pohoří a další pozoruhodné útvary, z nichž mnohé ještě nebyly důkladně prozkoumány.

Video končí v okamžiku, kdy se hladina vody nachází zhruba 10 000 metrů pod úrovní moře. K těm nejdramatičtějším změnám nicméně dochází hned na začátku.

„Start jsem zpomalil, protože mnoho podmořských krajin je překvapivě odhaleno v prvních desítkách metrů,“ vysvětlil O'Donoghue, který v současnosti pracuje pro japonskou JAXA.

Diskuze (17) Další článek: Šílení řidiči driftují v Teslách s vypnutými bezpečnostními funkcemi